Ach jeetje, wat een ellende en verdriet. Wat een pijn zal dat vogeltje hebben gehad. Fijn dat je man kon helpen al blijft het zo sneu en zonde.
Groetjes, Chantal
Afdrukvoorbeeld
Ach jeetje, wat een ellende en verdriet. Wat een pijn zal dat vogeltje hebben gehad. Fijn dat je man kon helpen al blijft het zo sneu en zonde.
Groetjes, Chantal
Balen Heidi, die zou idd. ergens zijn blijven haken met de ring, ringen zijn ondingen voor de vogels maar gelukkig gebeurd het zelden dat ze ermee in de problemen komen.
Neemt niet weg dat het kleintje goed geschrokken was en erge pijn had.
Goed dat je man heeft ingegrepen, veel mensen kunnen dit niet waardoor de vogeltjes nog lang zullen lijden.
Heel veel sterkte de komende tijd.
Jammer van je Kapoets Heidi. Het is inderdaad niet altijd makkelijk om een gewond dier naar de andere wereld te helpen. Ik troost me dan altijd met de gedachte dat het diertje beter af is en eindelijk van zijn of haar pijn af is.
Dank je allemaal voor jullie reactie.
Ja erg akelig gebeuren. Dit moet niet vaker voorkomen, daar kan ik niet goed tegen.
Gelukkig dat mijn man dit akelig karweitje op zich heeft genomen, ikzelf zou niet weten hoe ik dat moest doen.
Enkele jaren geleden is dit ook al eens gebeurd.
En het was nu een popje.
Van de 20 jonge kapoetsensijsjes die ik heb/had, zijn nu 3 popjes overleden.
En het waren in totaal maar 6 popjes. Extra balen.
Maar het kleintje is nu wel van de pijn verlost.
balen heidi, altijd jammer als er iets fout gaat en zeker als de vogel hierdoor veel pijn leid.
Ringen zijn ook kloten dingen, ring de vogels ook gewoon. Had toen een keer een jong die niet goed geringd was. De eerste keer met 2,3, pootje gebroken. Uiteindelijk had het diertje niet overleeft.
Het akelige voorval achter de rug.
Tijd voor wat leuke foto's van het jonge grut.
http://i852.photobucket.com/albums/a...psml3oeoku.jpg
mooie foto's erg mooie collage gemaakt.
ja, erg leuk gedaan Heidi.....:)
Sow, das mooi. Ik vind de Magellaansijzen wel knap geel, is dat een mutatie of wat?
Ik heb nu zelf ook een aantal Magellaansijzen op stok. Ik heb ook jonge man, echt fors en knetter fel, die ga ik dus niet gebruiken om verder te kweken vanwege het karakter van de vogel. We jammer want hij heeft veel geel in zich, zou zomaar een tentoonstelling vogel kunnen worden maar daar doe deze kweker niet aan mee.