:help Kunnen jullie mij helpen. Dit kleine vogeltje is bij ons binnen gekomen.
Ik denk dat het een vink of puttertje is. kan iemand van jullie mij helpen.
Hij/zij is geringt nb 2013 dus nog een jong ding.
Alvast bedankt
Afdrukvoorbeeld
:help Kunnen jullie mij helpen. Dit kleine vogeltje is bij ons binnen gekomen.
Ik denk dat het een vink of puttertje is. kan iemand van jullie mij helpen.
Hij/zij is geringt nb 2013 dus nog een jong ding.
Alvast bedankt
Gewoon een gouldamadine die nog niet op kleur is,ring 2013 en het duurt vrij lang voor ze op kleur zijn dus dat klopt dan wel.
De gele kleur aan de zijkant van de snavel met de kleurpapillen is zo te zien zelfs nog niet helemaal weg,dus een jonge vogel.
(Deze lichten op in het donker zodat de moeder de bekjes kan zien in het broedblok en zo kan voeren)
Ben het met Kingfischer eens het is een jonge gould. Je zou het ringnummer kunnen doorgeven aan het SNGN die het lid kan opsporen.
Vermoedelijk is jong ontsnapt.
Groeten
Rob koppen
Graag voeren met tropenzaad:)
Zit er nou een 'lipje' aan de ring of ligt dat aan de foto?
Ok vandaar, kon de gewone ring niet zien:)
beetje dom van mij maar vogel heeft alleen knijpring en dus geen vaste ring met kweeknummer.
Als je niet weet wat je met de vogel aanmoet. Kan ik een gouldkweker uit Leiden vragen of die contact opneemt.
Groeten
Rob koppen
Waarschijnlijk kan je de eigenaar wel makkelijk opsporen via de Nederlandse bond van vogelliefhebbers. Zie hierboven in de grijze kopbalk: NBvV.nl
Ringgegevens even daar naar toe mailen en vragen of die contact willen leggen met de eigenaar.
Deze jonge gouldamadine is waarschijnlijk net even de eigenaar te snel afgeweest.
Kan zijn dat deze vogel nog wat zachtere zaden er bij nodig heeft, zoals trosgierst.