Mededeling

Collapse
No announcement yet.

waterpartij

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • waterpartij

    Hoi, Vogelfreaks
    wie heeft er ervaring met een waterpartij in de voliere
    soortgelijk als






    als dit problemen kan geven , hoor of zie het graag

  • #2
    Oppassen dat ze er niet in verdrinken en heel vaak water verversen.
    groeten eddie

    Opmerking


    • #3
      Bedankt voor de informatie

      tja...als het problemen kan geven moet ik er eerst maar eens goed over nadenken
      mischien een waterparij met schalen waar het water niet zo diep is , kunnen ze lekker badderen,en met dat regelmatig water verversen heb ik eigenlijk geen probleem, ik heb er dat wel voor over.en daarbij het water beweegt dus volgens mij bederfd het dan minder vlug.
      ik ben namelijk op redelijk kort termijn een vlucht te bouwen aan de linker kant van mijn andere voliere, ongeveer 2,5 meter bij 1 meter diep(zie foto)en die moet natuurlijk mooi ingericht worden
      met planten nestkasten en evt een waterpartij.
      en dingen wat een natuurlijke uitstraling heeft.het moet wel een plaatje worden
      ik kan bijna niet wachten om er aan te beginnen


      Bedankt voor de informatie

      Opmerking


      • #4
        waterpartij

        die afbeeldingen van de waterpartijen is leuk voor in de tuin, maar niet geschikt voor vogels. een vogel baddert in water van maar een paar centimeter diep, verder word het badwater maar een korte tijd aangeboden, daar het water gauw vervuilt, dus een risico voor de vogels word.
        groeten Ton
        mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

        Opmerking


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door Ton
          die afbeeldingen van de waterpartijen is leuk voor in de tuin, maar niet geschikt voor vogels. een vogel baddert in water van maar een paar centimeter diep, verder word het badwater maar een korte tijd aangeboden, daar het water gauw vervuilt, dus een risico voor de vogels word.

          In de meeste volliere's staat het badwater gewoon dag en nacht ,en wordt het een maal per dag ververst.,doet ook gewoon dienst als drinkwater.

          Opmerking


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door Animal
            In de meeste volliere's staat het badwater gewoon dag en nacht ,en wordt het een maal per dag ververst.,doet ook gewoon dienst als drinkwater.
            Mvg,
            Kingfisher.

            Opmerking


            • #7
              Kan natuurlijk ook gaas over het water spannen,
              zodat ze er niet bij kunnen.
              Voor mijn hoeft een waterpartij niet functioneel te zijn, het gaat mij alleen om de inrichting van de voliere.Het oog wil ook wat,toch?
              ik vindt dit voor mij belangrijk in ivm mijn fotografie

              Opmerking


              • #8
                Hallo,
                je kunt ook een vijverlamp voor de pomp (11watt is voldoende)zetten en die ontsmet het water,zodat er voor de vogels geen problemen zijn ik gebruik bij de vijver 2 lampen en het water ong.5000 liter is kraak helder.
                m.vr.gr. Harry
                m.vr.gr. Harry

                Opmerking


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door gebbinkjes
                  Hallo,
                  je kunt ook een vijverlamp voor de pomp (11watt is voldoende)zetten en die ontsmet het water,zodat er voor de vogels geen problemen zijn ik gebruik bij de vijver 2 lampen en het water ong.5000 liter is kraak helder.
                  m.vr.gr. Harry
                  Harstike goed idee, bedankt voor de tip.
                  Ik wist het wel ,er is overal eens oplossing voor

                  Opmerking


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door gebbinkjes
                    Hallo,
                    je kunt ook een vijverlamp voor de pomp (11watt is voldoende)zetten en die ontsmet het water,zodat er voor de vogels geen problemen zijn ik gebruik bij de vijver 2 lampen en het water ong.5000 liter is kraak helder.
                    m.vr.gr. Harry
                    En de ontlasting die de vogels er in laten vallen al dan niet overvliegend?
                    Je maakt mij niet wijs dat je die ook met die lamp of gaas tegen houdt.
                    Kijk Harry,ik begrijp dat je ook een filter hebt(lijkt me) dus dat wordt dan weer een ander verhaal samen met die lamp.
                    Kijk helemaal steriel hoeft ook niet maar heb je wel eens een trio kwartels door je water heen zien lopen dan weet je wat ik bedoel of een badje na een wasbeurt van bijvb kanaries gezien daar wil jij niet nog een keer in en je vogels moeten daar dan een hele dag meedoen?
                    Begrijp ook dat het belangrijk is voor je fotografie want het is een prachtig gezicht om je vogels te zien genieten dus je zult een gulden middenweg moeten zoeken.
                    mvg,
                    kingfisher
                    Mvg,
                    Kingfisher.

                    Opmerking


                    • #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door kingfisher
                      En de ontlasting die de vogels er in laten vallen al dan niet overvliegend?
                      Je maakt mij niet wijs dat je die ook met die lamp of gaas tegen houdt.
                      Kijk Harry,ik begrijp dat je ook een filter hebt(lijkt me) dus dat wordt dan weer een ander verhaal samen met die lamp.
                      Kijk helemaal steriel hoeft ook niet maar heb je wel eens een trio kwartels door je water heen zien lopen dan weet je wat ik bedoel of een badje na een wasbeurt van bijvb kanaries gezien daar wil jij niet nog een keer in en je vogels moeten daar dan een hele dag meedoen?
                      Begrijp ook dat het belangrijk is voor je fotografie want het is een prachtig gezicht om je vogels te zien genieten dus je zult een gulden middenweg moeten zoeken.
                      mvg,
                      kingfisher
                      Ik maakte al eerder duidelijk,dat het niet functioneel hoeft te zijn.
                      als bijvoorbeeld horrengaas over het water spant , is het in mijn ogen het probleem opgelost , ik wil niet eigenwijs zijn hoor , maar zo zie ik het nou eenmaal;Oo ja ik heet Peter

                      Opmerking


                      • #12
                        Vriendelijke groeten,
                        Henk3.

                        Mijn website:

                        Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

                        Opmerking


                        • #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door Henk3
                          ja... laat maar komen hahaha

                          Opmerking


                          • #14
                            http://www.zangenkleurasten.nl

                            Waar trouwens op dinsdag 28 oktobergratis en Asten ligt op +/- 10 "autominuten" van Eindhoven.

                            Groeten, Serinus.
                            The proof of the pudding is in the eating

                            Opmerking


                            • #15
                              28 okt.

                              Mijn jaarlijkse terugkerende geboorteherrinneringsdag, ha, ha.

                              Ik dacht meteen aan jou Serinus, toen ik deze foto vond.
                              Ik ben wel eens in Asten geweest hoor. Toevallig in het uurwerken museum geloof ik, jaren geleden.

                              Ben pas naar Eindhoven geweest. Even heen en terug. Hier weggegaan om 11.30, daar een half uurtje geweest, en om ongeveer 18.45 weer terug. Geen doen dus.
                              Veel plezier zou ik zeggen op die avond, dat zal hier ook wel lukken.
                              Vriendelijke groeten,
                              Henk3.

                              Mijn website:

                              Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

                              Opmerking

                              Working...
                              X