Mededeling

Collapse
No announcement yet.

foto's van eigen watervogels

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • foto's van eigen watervogels

    om de spits af te bijten een soortje dat de meeste mensen wel leuk vinden: de roodhalsgans






  • #2
    watervogels

    hallo secundo

    ik heb ook eenden (marmertaling zie foto)



    en nu is mijn vraag of jij wat meer weet over hoe je moet kweken met deze eendjes en wat voor nestkast je nodig hebt.

    Opmerking


    • #3
      hallo

      marmertalingen heb ik zelf nooit gehouden, maar om ze te kweken zal je ze een nestkastje moeten aanbieden waarin ze in het schemer/donker kunnen hun eieren leggen. Best is als je van buitenaf de eend niet kan zien zitten in het nest (en dus omgekeerd ook dat de eend nauwelijks of niet naar buiten kan kijken. Ze zal dan ook veel rustiger broeden.
      Het kan sporadisch voorkomen dat ze een grondnest maken tussen wat dichte begroeiing, maar ze geven over het algemeen de voorkeur aan een nestkastje.
      Uit eigen ervaring weet ik dat als eenden kunnen kiezen, ze meestal zullen gaan voor een houten nestkast. Ikzelf heb het geluk dat ik kan beschikken over een aantal grote holle boomstammen waarin ze zeer graag broeden.
      Slechts heel af en toe broedt hier bij mij een koppel in de betonnen nestkasten die ter beschikking staan.

      groeten

      Opmerking


      • #4
        Ik heb geen eenden en ook absoluut geen plek voor, maar ik vind dit wel een erg leuk onderwerp met prachtige foto's!
        Groet Ton,
        www.allevogels.nl

        Opmerking


        • #5
          ik heb de ruimte zeker wel, en misschien ooit....

          ik hou het voorlopig bij mijn troopjes
          Groet'n uut Drenthe

          Opmerking


          • #6
            die goudoogganzen kende ik nog niet.
            wel een mooie soort

            Opmerking


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door kevin
              die goudoogganzen kende ik nog niet.
              wel een mooie soort
              Het is nochtans een europese soort . Dat maakt ook dat deze verplicht moeten geringd worden (net als de roodhalsgans uit de eerste berichtjes overigens). Roodschoudertalingen, die van oorsprong Zuid-Amerikaans zijn, moeten niet verplicht geringd worden. Hoewel het natuurlijk altijd aan te raden is om je vogels te ringen!

              Opmerking


              • #8
                mooi

                een mooie toevoeging van het forum, mooie foto`s van zeker mij onbekende soorten.
                groeten Ton
                mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

                Opmerking


                • #9
                  Hallo Secundo. Wat een mooie nieuwe rubriek. Hoop dat U foto's blijft posten zodat wij kunnen blijven genieten. Proficiat. Groet, Kees, Nieuw Zeeland.

                  Opmerking


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door casehulsebosch
                    Hoop dat U foto's blijft posten zodat wij kunnen blijven genieten.
                    Ik hoop dat ook andere watervogelliefhebbers de weg naar deze nieuwe categorie vinden. Dan kunnen ze ook foto's posten, vragen stellen, antwoorden geven... Want ik heb natuurlijk niet ondeindig veel vogels en vogelfoto's. Maar voorlopig kan ik wel nog even dagelijks een andere soort eend of gans tonen die ik (gehad) heb.

                    Opmerking


                    • #11
                      ganzen als tuinvogel ?

                      Hallo Secundo,

                      Wat een mooie collectie, mijn complimenten.
                      Ik heb een sloot achter mijn huis, maar eenden is nooit een succes geworden; eerst een marter en later een hermelijn. Duiven was vanwege de roofvogels ook al geen succes.
                      Probeer het met die vogels niet meer. Zou eigenlijk wel ganzen op mijn tuin willen hebben. Het is een siertuin, met veel gras. Is er een kleinere soort geschikt? Ik heb dan geen zwemwater beschikbaar. Blijven ze bij het huis of moet je afrasteren? Laten ze de planten met rust? En schijten ze veel?
                      Misschien kun je mij helpen.?
                      Ik moet wel goed beslagen ten ijs komen wil ik mijn vrouw kunnen overtuigen.

                      Vast bedankt.

                      Henk

                      Opmerking


                      • #12
                        Het beste is toch alles afzetten en wat zwemwater is wel aangewezen.
                        Ook al is het een afgescheven halve ton is de grond met water in.
                        Als je ganzen wil houden met niet teveel schade en niet teveel uitwerpselen
                        zou ik voor manenganzen gaan. Is geen grote soort maar gaat toch het gras wat kort houden.

                        mvg

                        Opmerking


                        • #13

                          Opmerking


                          • #14
                            Hallo. De paradijscasarca hebben we hier in Nieuw Zeeland in het wild en vormen vaak een ware plaag (volgens de boeren) Groet, Kees Nieuw Zeeland.

                            Opmerking


                            • #15
                              Super!!

                              Echt super mooi dit alles te zien!!! Wou dat ik zo de ruimte had voor al dit moois...........
                              Je hoeft niet ziek te zijn om beter te worden!

                              Opmerking

                              Working...
                              X