Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Tips omtrent medicatie vrij houden van putters

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Tips omtrent medicatie vrij houden van putters

    Ik wil zoveel mogelijk informatie omtrent het medicatie vrij houden van kleine putters (distelvinken).
    Hou deze soort nu al reeds meerdere jaren en heb er al goede resultaten mee behaalt,vroeger dan overwinterden mijn vogels in ruime broedkooien van 120x50x50 en toen stierf er wel eens een vogel .Verleden jaar heb ik een binnen voliere gemaakt van 2.50 meter op 2 meter en een schuin dak met het hoogste punt 2.30 meter nu had ik gedacht dat de vogels zich daar veel beter in zouden voelen en er minder kans zou zijn op besmetting maar niets is minder waar ik heb nog nooit zo veel sterf gevallen gehad ,alle tips zijn welkom.

  • #2
    Ik heb geen putters, maar wel andere kwetsbare vogels. Deze geef ik gemalen stuifmeelkorrels door het eivoer en propolis (bijenprodukt) door het water. Goed voor alle ingewanden en puur natuur.
    Bekijk mijn vogels op:

    http://papegaaiamadine.webnode.nl/

    Opmerking


    • #3
      Mischien weer broedkooien maken.

      mvg eddie

      Opmerking


      • #4
        Nee geen optie vindt het veel aangenamer zo.

        Opmerking


        • #5

          Opmerking


          • #6
            En die 8 tot 10 vogels willen zo hoog mogelijk zitten dus continu strijd in de punt waardoor veel stress.
            Broedkooien beetje ruim en 2/3 vogels is stuk beter

            Opmerking


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door girlits Bekijk Bericht
              En die 8 tot 10 vogels willen zo hoog mogelijk zitten dus continu strijd in de punt waardoor veel stress.
              Broedkooien beetje ruim en 2/3 vogels is stuk beter
              [COLOR="#0000FF"]Er is verschil in broedtijd en rusttijd.
              In de rust zijn de voortplantingsorganen nog 10% en daarmee ook de driften.
              In de winter worden er groepen gevormd om de beste overlevingskansen te hebben.
              Dat zou het uitgangspunt moeten zijn.[/COLOR]

              Opmerking


              • #8
                Mijn vogels hebben overwinterd in een overdekte buitenvoliere van 2*1*2. Mannen en poppen gescheiden. Op de grond ligt er bij mij boomschors die bij hevige regen ook nat komt daaronder zelfs geen beton. Ik heb 1 vogel gehad die dood is gegaan. Ik vind het belangrijk dat er rondom korte zitstokken op dezelfde hoogte hangen zodat de vogels voldoende rust vinden. Anders zijn het steeds dezelfde vogels die op de hoogste stokken zitten en zo bij de minder dominante stress veroorzaakt met alle gevolgen van dien.
                In het water doe ik af en toe look om de darmgezondheid optimaal te houden.
                Ps: mijn vogels zijn wel voor 95% eigenkweek. Van een stam die ik al jaren aan het opbouwen ben. En ook enkel vogels van 2016.

                Opmerking


                • #9
                  Dus kortere zitstokken meer rust en minder kans op besmetting,ben ook van plan om een grote buitenvoliere te plaatsen welke boomschors gebrukit u hiervoor

                  Opmerking


                  • #10
                    Je plaatst rondom de voliere zitstokken van ongeveer 10 cm op een lat. Je zult zien uw vogels zullen veel rustiger de nacht ingaan wat de conditie ten goede komt. Succes!

                    Opmerking


                    • #11
                      Ik heb decor dennenschors middel op de bodem of metselzand.

                      mvg eddie

                      Opmerking


                      • #12
                        Ik gebruik de goedkoopste van de hubo of gamma het huismerk

                        Opmerking

                        Working...
                        X