Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Hier ben ik dan..

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Hier ben ik dan..

    Hallo mijn naam is Monique en ik heb sinds een paar maanden weer een volliere buiten in de tuin met daar in: 1 engelse grasparkiet man, 1 bichenowastrilde man, 2 zebravinken man en pop, 3 chinese dwergkwartels (1 haan 2 hennen)en een mozaikkanarie. Helaas zijn er 2 driekleurpapagaaiamadines man en pop de afgelopen week dood gegaan. Reden onbekend. Wij zijn pas verhuisd en in onze nieuwe tuin hebben wij een grotere volliere gebouwd waar ook nog andere vogels in kunnen behalve zebravinken die ik 4 jaar lang gehouden heb in het vorige huis buiten in de volliere. Dit ging prima. Nooit geen problemen gehad met ziektes of iets dergelijks.
    Nu vallen de vogels bij bosjes zal ik maar zeggen. Een mozambiquesijs, een maskeramadine en nu dan de 2 driekleurpapagaaiamadines die het loodje leggen. Vreemde zaak allemaal. Misschien kan ik hier op het forum daar iets meer over aan de weet komen. Wat doe ik fout??? Goede vraag waar ik zelf geen antwoord op heb.

    Het is even een lang verhaal geworden dus de rest vertel ik als ik een bericht plaats en hopelijk krijg ik daar leuke en/of interessante reaktie's op.

    Groeten, Monique B.

  • #2
    gelijk ook maar een vraagje dan

    wie kan mij vertellen waar ik berichten kan plaatsen?
    Ik kom er eventjes niet helemaal uit geloof ik.
    Dit is ook niet de juiste plaats, maar wel de enigste waar ik berichten kan plaatsen.
    HELP!

    Groetjes, Monique B.

    Opmerking


    • #3
      m.vr.gr. Harry

      Opmerking


      • #4
        Bonte hedera, bedoel je deze op de foto?

        Hier wordt er van de nieuwe blaadjes af en toe gegeten, maar geen problemen.
        Groet Ton,
        www.allevogels.nl

        Opmerking


        • #5
          Hier ben ik dan..

          he die ton ,die klimmer heb ik ook en ook die met die hele grote bonte bladeren,waarom omdat ik het mooie planten vind en de vogeltjes broeden er lustig oplos erin.
          ook nog nooit geen problemen gehad met dood na opeten van deze blaadjes/planten.
          mvg:winterkoning

          Opmerking


          • #6
            vogels die dood gaan

            mijn opa heeft mijn geleert dat je geen krom snavels bij gewone vogels kan doen ( kanarie zebravink wildzang noem maar op ) misschien kan je proberen om de grasparkiet er uit te halen misschien dat het dan beter gaat groet mark

            Opmerking


            • #7
              Hallo Mark,

              De grasparkiet heb ik al 3 jaar in de volliere en zonder problemen.
              Misschien ligt het er aan dat hij geen partner heeft en daardoor
              ronduit lief is voor de andere vogels om hem heen.
              De grasparkiet zit zelfs andere vogels te 'vlooien'. Het is een heel
              lief gezicht en de andere vogels, die zelfs veel kleiner zijn dan hem,
              'vlooien' hem ook terug.
              Ik heb ook nog nooit hierdoor een vogel gehad die kale plekken
              vertoonde door dit gedrag of ieder ander gedrag.
              De vogels leven in goede harmonie met elkaar.

              Zo zie je maar, het hoeft niet altijd verkeerd te gaan tussen de
              verschillende vogels onderling.

              Groetjes,
              Monique

              Opmerking


              • #8
                welkom

                Hoi Monique,

                Welkom in het forum, we hopen dat dit een plek is waar je je thuis zal voelen en je "ei" kwijt kunt.

                Je vroeg ergens hoe je een nieuw bericht kon plaatsen.
                Klik op het forum waar je een bericht in wil plaatsen (bijvoorbeeld kanaries). Dan zie je alle onderwerpen in dat forum, maar ook deze knop:

                Als je daar op klikt dan kan je een nieuw onderwerp starten.

                Veel succes!

                Peter.

                Opmerking

                Working...
                X