Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Bondsshow 2012.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Bondsshow 2012.

    Vandaag weer de keuring van vogel 2012 achter de rug.
    Misschien is het leuk en leerzaam voor een ieder om een mening te geven over deze show.
    Ik heb vandaag in ieder geval veel mooie vogels gekeurd.
    Jammer is altijd van deze keuring dat je prachtige vogels voor je krijgt die je niet hoog kan waarderen omdat ze gewoon te veel tt's hebben gezien en daardoor beschadigd zijn of ruw geworden zijn in het vleugeldek of elders, waardoor je ze niet maximaal kan belonen.

    ik hoop dat mensen hun mening geven over de keuring en over de show.

  • #2
    Beste Louis, keuren, dat weet jij ook, is een moment opname. En indien de vogel op dat moment reeds een "beschadiging" heeft aan zijn verenkleed is dat jammer maar mag niet van invloed zijn op jouw oordeel. Jij moet de vogel beoordelen zoals hij op dat moment is en niet hoe hij drie weken geleden eventueel heeft uitgezien. De kweker maakt de keus welke vogel en waar en hoe vaak hij deze speelt. Voor mij zijn drie TT's per seizoen het max. voor een vogel. Anderen denken hier misschien anders over. Oke hun goed recht.

    En... tja, de keuring. De winnaars vinden het vaak geweldig en zijn blij met het door hun vogel behaalde resultaat. Echter de slechte verliezers vinden het maar een klo........ keurmeester. Een goede raad van mij. Bekijk, vergelijk en beoordeel je vogels in dit laatste geval eens zelf zeer kritisch. Meestal kom je dan tot bezinning.

    Maar Louis, dat is het lot van de keurmeester. Maar van mij een pluim voor jou en de overige keurmeesters vooraf. Ik weet dat jij en je collega's jullie opperste best gedaan zullen hebben om de beste de meeste punten te geven en zodoende een terechte winnaar te laten zijn.
    Mijn dank hebben jullie hierbij alvast .

    Opmerking


    • #3
      Oorspronkelijk geplaatst door louis polane
      Vandaag weer de keuring van vogel 2012 achter de rug.
      Misschien is het leuk en leerzaam voor een ieder om een mening te geven over deze show.
      Ik heb vandaag in ieder geval veel mooie vogels gekeurd.
      Jammer is altijd van deze keuring dat je prachtige vogels voor je krijgt die je niet hoog kan waarderen omdat ze gewoon te veel tt's hebben gezien en daardoor beschadigd zijn of ruw geworden zijn in het vleugeldek of elders, waardoor je ze niet maximaal kan belonen.

      ik hoop dat mensen hun mening geven over de keuring en over de show.
      De keuring is inderdaad een moment opname de keurmeesters doen hun hun uiterste best, en de show is mooi en perfect georganiseerd.
      Te veel tt voor de vogels ?? de eerste onderlinge tt zijn al half oktober vogel is 2e week januari vindt het niet gek dat sommige vogels beschadigd zijn.
      Stel graag een wedervraag waarom zijn de nationale show in Spanje, Belgie, Italie, Frankrijk veel eerder meestal 1e of 2e week van DECEMBER ?

      De kweker daar heeft in mijn ogen het voordeel om tijdig te kunnen beginnen met de kweek, en de kweker welke graag verder speelt naar COM heeft nog een maand de tijd om zijn vogels in orde te maken/houden.

      Als je de aantallen (1260) leest van de vogels welke op com zijn uit Nederland maar ook uit Duitsland (1240)( waar de TT ook dit weekend is)komen zijn die vrij laag.(ik speel zelf ook niet op de com) De de vraag is dan natuurlijk ook wanneer doe je het als bond goed.

      Opmerking


      • #4
        Vandaag een brief gekregen dat ik Jeugd Kampioen Gouldamadines ben. (Wildkleur)

        Ik ben er erg blij mee!
        Gouldamadine kweker, lid van SNGN.

        Groeten, Anne van Tuijl. ( Jeugd )

        Opmerking


        • #5
          Gefeliciteerd! Prima resultaat.

          Ook "onze" Rob K van harte met maar liefst 9 prijzen, klasse man!

          Alle andere winnaars uiteraard ook van harte gefeliciteerd.
          Groet Ton,
          www.allevogels.nl

          Opmerking


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door Goudengould
            Vandaag een brief gekregen dat ik Jeugd Kampioen Gouldamadines ben. (Wildkleur)

            Ik ben er erg blij mee!

            gefeliciteerd met je kampioenschap
            overige Prijswinnaars ook van harte gefeliciteerd

            Opmerking


            • #7
              Hallo.
              Ik ben er vanmorgen weer even vroeg voor gaan zitten en de resultaten doorgenomen.
              Aan alle prijswinnars, deelnemers, organisatoren en vrijwilligersroficiat!
              Ik wou dat ik wat dichterbij woonde.

              Veel plezier in Apeldoorn over de komende 4 dagen.

              Groet, Kees, Tauranga, Nieuw Zeeland.

              Opmerking


              • #8
                zijn alle resultaten eigenlijk al online te vinden??

                Opmerking


                • #10
                  dat zijn toch alleen de prijswinnaars?

                  Opmerking


                  • #11
                    Voor de rest van de uitslag zul je toch gewoon de catalogus moeten kopen

                    Opmerking


                    • #12
                      Keuring

                      Heb zeker een mening over hoe mijn vogel gekeurd is, en niet alles heeft met een moment opname te maken een vogel die vier gekeurd is met 92 93 punten wordt nu op de gele flank kleur bestraft kan helderder ???
                      Denk toch dat een goede keurlamp wonderen doet want aan dat geel mankeert niets.

                      Opmerking


                      • #13
                        geel op de flanken.

                        Als je zo'n antwoord plaast lijkt het mij ook makkelijk als je de vogelsoort erbij vermeld waar het op betrekking heeft.
                        Nu is het alleen een negatieve loze kreet!

                        Opmerking


                        • #14
                          Ik heb vandaag de vogels bewonderd en ik wil de dames en heren keurmeesters een groot compliment geven. Ik kan me voorstellen hoe vreselijk moeilijk het is als je uit 50 of meer "dezelfde" vogels de beste moet aanwijzen, dan gaat het soms om zeer subtiele verschillen. Ik vind het knap!

                          Wat de show betreft, super weer, alle helpenden bedankt!

                          Ik heb heel wat moois gezien, voor mij toppers waren de winterkoninkjes en de tjiftjaf, wow!
                          Groet Ton,
                          www.allevogels.nl

                          Opmerking


                          • #15
                            Ik sluit mij graag aan bij de positieve berichten over de show.

                            Ik heb een leuke dag gehad, veel mooie vogels gezien en vele mensen mogen ontmoeten en spreken.
                            De sfeer was gezelllig, prima organisatie en veel lachende gezichten.

                            Hulde aan al die vrijwilligers die dit mogelijk gemaakt hebben.


                            Is de "wow" een ondersoort van de tjiftjaf? Die kende ik nog niet


                            Aan de naam "Groothedde" te zien zou het om een gould kunnen gaan.
                            Misschien is het leuk om een topic te starten over hoe er wordt gekeurd?
                            Onder welke omstandigheden, lichtsoort, kleurnummers lampen enz.




                            mvg. Eelke

                            Opmerking

                            Working...
                            X