Mededeling

Collapse
No announcement yet.

grit en kiezel zieke vogel

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • grit en kiezel zieke vogel

    Ik heb zins enige weken een zieke gould in mijn ziekenkooi. Heeft veel last van zijn pootje.

    Omdat ik geleerd heb dat vogels dit nodig hebben geef ik grit en kiesel in een klein bakje. Zag overigens in een topic dat hier ook disscusie over is.

    Tot mijn verbazing is dat iedere dag leeg. Terwijl bij mijn andere vogels het gebruik minimaal is.

    In eerder genoemd topic zag ik ook dat stress het gebruik kan verhogen.

    Dat kan in dit geval natuurlijk ook van toepassing zijn.Vroeg mij echter af of er ook nog een andere reden kan zijn?

    ben er nog steeds niet helemaal achter wat de vogel mankeert vandaar de vraag.

    De DA heeft ontstekingsremmers voorgeschreven pootje is niet gebroken.

    Groeten

    Rob koppen

  • #2
    Ik ben nu wel erg benieuwd naar dat topic.
    Ik vraag me ook af hoe groot het bakje is. Kun je dat vertellen, zodat wij een idee hebben hoeveel de vogel binnen krijgt?

    Opmerking


    • #3
      Oorspronkelijk geplaatst door GravenImage
      Ik ben nu wel erg benieuwd naar dat topic.
      Ik vraag me ook af hoe groot het bakje is. Kun je dat vertellen, zodat wij een idee hebben hoeveel de vogel binnen krijgt?
      Het is wel niet groot zeg twee forse theelepels gaan er in. Maar dat is wel elke dag leeg.

      Ik had trouwens iets doms gedaan met mijn zieke gould. Had het schuifdeurtje ziekekooi niet goed dicht gedaan. Weg zieke gould. In mijn schuur zijn zoveel schuilplekken niet te vinden.

      Ik had hem al opgegeven vanwege temparatuur verschil zieke kooi ( warm)
      en schuur ( koud) Ik had maar een trosgierst op de grond gelegd. En ja hoor de volgende ochtend zat hij bij de gierst en kon ik hem vangen.

      Het is een taaie rakker deze gould.

      Groeten

      Opmerking


      • #4
        geef je de gould iedere dag 2 theelepels grit ? of is dat wat er in het bakje gaat ? dan zou ik het maar niet meer geven, dat kan niet goed zijn.

        wat het ontsnappen betreft, dat gebeurd bijna iedereen wel eens een keer, wel mooi dat je hem weer kon vangen.
        groeten Ton
        mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

        Opmerking


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door Ton
          geef je de gould iedere dag 2 theelepels grit ? of is dat wat er in het bakje gaat ? dan zou ik het maar niet meer geven, dat kan niet goed zijn.

          wat het ontsnappen betreft, dat gebeurd bijna iedereen wel eens een keer, wel mooi dat je hem weer kon vangen.
          Ik ga inderdaad stoppen met grit geven. Het is wat in het bakje gaat, maar is tot mijn verbazing vervolgens ook op.

          Snapte daar helemaal niets van, en stelde mijn vraag omdat mogelijk deze abnormale behoefte ergens mee te maken heeft. Ga er nu vanuit dat de bizondere omstandigheden nu al drie weken in een relatief kleine ziekenkooi de oorzaak zijn.

          Groeten
          Rob koppen

          Opmerking


          • #6
            Hoe zijn zijn poepies dan met al dat grit enzo?
            http://devrolijkefluiters.simpsite.nl

            Opmerking


            • #7
              Misschien een overbodige vraag; maar kan het niet gewoon zijn dat de gould het bakje leeg gooit, ter vermaak ?
              Met vriendelijke groet, Jeroen

              www.jeroenhubert.nl

              Opmerking


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door Jeroen H
                Misschien een overbodige vraag; maar kan het niet gewoon zijn dat de gould het bakje leeg gooit, ter vermaak ?
                Kan ook nog ga ik morgen is even goed bekijken

                Opmerking


                • #9
                  Dat moet haast wel, want anders zou de Gould inmiddels wat versteend op zijn stok moeten zitten
                  Bekijk mijn vogels op:

                  http://papegaaiamadine.webnode.nl/

                  Opmerking


                  • #10
                    beetje dom

                    Als ik mijn eigen verhaal lees achteraf een beetje dom. Maar werd ingegeven door de opmerking in een ander topic. Laat vogel zoveel mogelijk met rust ivm het herstelend vermogen. Inderdaad vond ik in de ziekenkooi veel grit tussen de houtsnippers dat is daarmee dus opgelost.

                    Omdat ik vandaag vrij was en kon observeren, zieke gould in de voliere terug gezet. Inmiddels vastgesteld dat het niet zijn vleugel was maar zijn pootje.

                    Ook nu weer begon hij weer met zijn vleugel te klapperen maar dat is om zijn evenwicht te bewaren en het gewonde pootje te ontzien.

                    Belangrijk is of hij bij het eten kan komen en dat lijkt zo. Dus moet ik verder maar afwachten.

                    Groeten

                    Opmerking


                    • #11
                      Ah ok, dan is dat ook weer helder toch?
                      Alweer een probleem minder
                      Met vriendelijke groet:
                      Henk.

                      Opmerking

                      Working...
                      X