Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kwartels eten eieren terug op

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Kwartels eten eieren terug op

    Hey
    ik heb een koppeltje chinese dwergkwartels
    en natuurlijk legt het hennetje eitjes maar na het 2de of 3de eitje eten ze de eitjes weer op (ik bedoel ze pikken erin en maken de schaal kapot en eten een stuk van de schaal ) weet iemand wat de oorzaak is want er staat nochtans grit
    ter beschikking en ze hebben al een nestje grootgebracht van 5 kuikentjes

  • #2
    bij mij doet ze dat bij het 6de of 7de eitje.

    gr. perry

    Opmerking


    • #3
      ja... misschien eens proberen de eieren dat ze gelegd heeft weghalen
      en er valse eieren onder leggen die ze niet kunnen stukbijten, zo verleren ze
      dat er in de eieren een goede smaak zit en ze kunnen opeten

      Opmerking


      • #4
        Waarschijnlijk hebben ze een keer bij toeval geproeft dat een eitje wel lekker is en blijven ze dit doen tot ze een andere mening krijgen.Probeer een paar onbevruchte bebroede eieren te krijgen en leg die er neer dan wil het wel eens over gaan omdat die niet smakelijk zijn succes ermee.

        Opmerking


        • #5
          bij mij hebben ze eindelijk een nest gemaakt van hooi er lagen 6 in en hebben er 2 uitgehaald en zijn wel nog steeds heel en dan liggen ze er weer in. ze blijven elke keer eieren verplaatsen. maar er blijven wel elke keer minimaal 4 eieren in liggen maar er komen steeds meer eieren bij niet in het nest gewoon ergens in de kooi.

          Opmerking


          • #6

            Opmerking


            • #7
              bij mij wouden ze dat ook niet maar ze hadden toen een kuiltje half onder de dak pan gemaakt en ze pakte elke keer wat hooi mee maar weet jij waarom ze de eieren uit halen en daarna er weer in leggen thomasD.

              gr perry

              PS: ze eten de eieren niet meer op sinds gister.

              Opmerking


              • #8

                Opmerking


                • #9
                  ik ben ook voor het uitbroeden vna de kwartels zelf
                  ik heb nu 3 kleintjes van 5 eitjes

                  Opmerking


                  • #10
                    toch wel hoor steven
                    mijn hennetje is nu aan het broeden geslagen op 5 eitjes en ze heeft eerst
                    een "nestje" gemaakt van hooi
                    het is wel zo dat je best ergens in je "kooi" schuilplaatsen zet bv. een schuine plank of iets dergelijks want vorig jaar broedde ze tegen een steen aan

                    succes

                    mvg thomasD

                    Opmerking

                    Working...
                    X