Mededeling

Collapse
No announcement yet.

tt ervaring van mijn dochters 7 en 10 jaar

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • tt ervaring van mijn dochters 7 en 10 jaar

    Hallo

    mijn dochters en ik zijn vorig jaar lid geworden van de vogelvereniging in papendrecht.
    helaas is er besloten de vereniging op te heffen en dit jaar geen tt meer te houden.
    mijn dochters vonden dit erg jammer omdat ze het helle jaar bezig zijn geweest met hun vogeltjes.

    ik kreeg van een oude kennis het verzoek om lid te worden van vogelvereniging ons genoegen te zwijndrecht.
    ik ben zaterdags met mijn dochter naar de vogelbeurs geweest van deze vereniging en werd met open armen ontvangen en ook mijn jongste dochter had het naar haar zin. zij werdt gevraagt om even te poseen vooe een foto voor de krant ivm de aankomende tt.

    van deze vereniging kregen wij de mogelijkheid om mee te doen met hun tt.

    onze dochters waren hier erg blij om.
    zo gezecht zo gedaan er werden in totaal 17 vogels ingeschreven en kooitjes besteld, in bruikleen.
    op maandag 5 november hebben we de volgende vogels naar de tt gebracht.

    silvia 10 jaar:
    1 Gloster consort
    5 zebravinken 4x eigen kweek en1 ok

    Naomie 7 jaar:
    3 grasparkietjes ok
    1 engelse grasparkiet ok

    ik zelf 4 rijstvogels en 3 zilverbekjes

    De kinderen hebben geholpen bij het inkooien van de vogels bij de tt en vonden het leuk omte doen.
    op 7 november werd de tt geopendt helaas werd dat te laat voor de kinderen en zijn wij op vrijdag avond weze kijken.
    toen wij de keurbriefjes gekregen hadden bleek het eerste briefje een prijs te zijn
    onze silvia had de 3e prijs gewonnen met een zebravink 88 punten
    onze jongste had geen prijs gewonnen maar had wel een grasparkiet van 90 punten en was hier erg trots op. Helaas was er wel een vogeltje van haar dood gegaan, erg jammer maar is niet anders.
    de dames hebben hun vader verslagen wand die kwam niet verder dan 88 punten voor zijn vogels maar dat vindt ik minder belangrijk.

    gisteren is de prijsuitrijking geweest en zijn bijde kinderen in de prijzen gevallen en hebben uit de handen van de voorzitter een beker gekregen.
    en aplaus van de aanwezige leden. dit is kinderen betrekken bij de club en de vogelsport overbrengenop de jeugd.

    (Beide meiden zijn licht verstandelijk beberkt.)

    tot slot wil ik iedereen bedanken die het mogelijk hebben gemaakt om van deze tt een succes te maken.

    wilfred coljee
    ps. wie weet er iemand die parkietjes heeft voor onze jongste dochter want door de dood van de vogel op de tt heeft ze nu geen koppelte meer en het zou erg leuk zijn als ze volgend jaar bijde met ek vogels op de tt kunnen kommen. in de buurt van papendrecht.

  • #2
    Wat een prachtige ervaring Wilfred. Zo hoort het!! Veel succes met jullie vogels!! Helaas heb ik geen grasparkieten; 'k woon trouwens ook wat te ver weg.

    Vr. gr. Wim

    Opmerking


    • #3
      Een mooie belevenis voor de meiden en een pluim voor Ons Genoegen!
      Leuk dat je het hier plaatst.
      Groet Ton,
      www.allevogels.nl

      Opmerking

      Working...
      X