Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kanarie Hoge Pieptoon

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Kanarie Hoge Pieptoon

    Hallo,

    Mijn Kanarie maakt telkens een hele hoge haast gillende pieptoon.

    Het is een mannetje want hij kan ook flink hard zingen.
    Dat hoge piepen doet hij bijna continu.

    Iemand enig idee?

  • #2
    [COLOR="#0000FF"]Als dat gebeurd door zijn zangorgaan hoort het bij zijn kunstje.[/COLOR]

    Opmerking


    • #3
      Is het piepen niet de ademhaling? Of is het echt heel hard want dan kan het inderdaad een onderdeel van zijn zang zijn. Anders denk ik bij piepgeluiden wel aan luchtpijpmijt. Maar als het maar zang is dan is het goed.

      Opmerking


      • #4
        Hij kan keihard zingen soms,maar ook dat hoge piepen.
        En af en toe wil hij zingen zonder geluid,dan heeft hij weer bijna geen stem.
        Tijdje daarna opeens wel weer.
        Ik hou hem goed in de gaten,op zijn ademhaling.
        Het is een mannetje met een gouden/koperkleurig ringetje om.
        Zou misschien ook jong mannetje kunnen zijn,die aan het oefenen is inderdaad.
        Dank jullie wel voor de reactie's!

        Opmerking


        • #5
          Zingen "zonder" geluid zal wel niet zo zijn. Ze kunnen toonhoogtes bereiken die voor ons slecht hoorbaar zijn en voor sommige mensen niet. Verschilt een beetje per vogel. Maar misschien dat je het eens kunt filmen dat hoge piepen enzo. Weet niet of het een beetje mooi klinkt?

          En je zegt dat het misschien een jong mannetje is, heb je bij de kweker ofzo niet gevraagd hoe oud hij is?

          Opmerking


          • #6
            Nee ik heb het niet gevraagd,maar ik kan wel een keer op het ringetje kijken.
            Zal proberen of het me een keer lukt om het geluid op te nemen

            Opmerking


            • #7
              [COLOR="#0000FF"]Dit zingen werd ooit al vertoond en benoemt door keurmeesters.
              Sommige stammen waren er mee behept.

              Dat werden stomme toeren genoemd omdat ze niet hoorbaar waren.
              De keel liet zichtbaar de rollen zien en bij wisselen van toer, plots weer wel hoorbaar geluid geven.[/COLOR]

              Opmerking


              • #8
                Ik heb geprobeerd een filmpje te maken maar lukt niet ,moet met een ander toestel.

                Denk dat wat jullie zeggen klopt,hij gaat telkens veel meer hoorbaar zingen en komt ook steeds meer geluid uit.
                Dat gillen zal ook inderdaad bij de zangkunsten horen.
                Het is een flink druk mannetje maar dat is alleen maar leuk.
                Vanmorgenvroeg zong hij me al het bed uit.

                Ik maakte me even zorgen dat hij iets met de luchtwegen zou of inderdaad luchtpijpmijt.
                Last edited by Binky; 11-08-2018, 08:14.

                Opmerking

                Working...
                X