Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Blauwfazantjes broeden nu in buitenvoliere

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Blauwfazantjes broeden nu in buitenvoliere

    Hallo, als onbekende in de vogel wereld, heb ik een vraag omdat mijn Blauwfazantje sinds twee dagen in de buitenvoliere aan het broeden is rijst bij mij de vraag, kan dit goed gaan (( dit inde verwachting dat het kouder word) of kan ik het nestje met inbegrip van beide oudervogels verplaatsen naar de kamer voliere. wie geeft mij raad?

  • #2
    Tja Moeilijk Willem, terwijl het nu kouder wordt in september begint nu de lente in Afrika waar deze vogeltjes vandaan komen, helaas voor jou hebben ze dit tijdklokje aan gehouden.

    Er is nu niets aan te doen en zou ik het zo laten, een nestje + ouders verhuizen naar een nieuwe vreemde omgeving is helaas niet te doen, de ouders laten het nest voor wat het is en de eieren/jongen zijn dan verloren, meestal lukt het nog wel uitgevlogen jongen + ouders te verhuizen, de ouders gaan dan meestal verder met voeren, zelf haalde ik mijn mijn Blauwfazantjes rond deze tijd naar binnen en liet ze overwinteren in kleine vluchtjes.

    Welke Blauwfazantjes heb je, Blauwkop, Angola of met de rode wangen?
    Groeten Michael

    https://www.facebook.com/Populier-Vo...4313725716158/

    Opmerking


    • #3
      zolang het niet vriest zal het wel goed komen als het goede ouders zijn
      Europese Cultuurvogels

      Opmerking


      • #4
        Voor deze categorie vogels is het aan te bevelen om ze donsveren aan te bieden.
        Daar bekleden ze maar wat graag hun slaap- en echte nestjes mee.
        Het bijkomende voordeel is dat die bekleding een goede isolerende werking heeft en eventuele jongen beter warm houd als het wat kouder wordt.

        Verplaatsen op het moment dat ze broeden is weinig kansrijk voor een succesvol fokresultaat.

        n.b. hou er ook rekening mee dat deze vogels insekten voeren aan hun jongen, mocht het zover komen.
        Last edited by rupicola; 30-09-2018, 09:39.
        Amigo de los Psittacidos

        Look deep into nature and you will understand everything better

        Opmerking


        • #5
          Met de rode wangen ,schitterende vogel trouwens , maar hopen op nog wat mooie dagen.

          Opmerking


          • #6
            Bedankt voor de tip, zal morgen eerst donzen dekbed slopen voor het echtpaar

            Opmerking


            • #7
              Hoe is het afgelopen Willem? jonge blauwfazantjes zou natuurlijk erg leuk zijn.

              Opmerking


              • #8
                Zijn er inmiddels al jongen ?
                groeten Ton
                mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

                Opmerking

                Working...
                X