Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Gouldamadine

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Gouldamadine


  • #2
    Beste,

    Wanneer de temperatuur schommeling het minsten is, anders schieten ze gelijk in de rui (of dit moet jou bedoeling zijn.

    Daar verschillen de meningen nogal over ,ik hou de koppels bij elkaar, echter de jongen vogels voor volgens kweekjaar zet ik wel altijd appart.

    Opmerking


    • #3
      Hoi allemaal,
      Ik heb sinds een tijdje 4 gouldamadines 2 mannen en 2 poppen en nu vermoed ik dat er 1 last heeft van luchtmijt.
      Ik heb een vraagje over de antiluchtpijpmijt, deze moet normaal in de nek aangebracht worden maar ik kan ze erg moeilijk vangen en om er achter aan te jagen kan niet de bedoeling zijn. Nu is mijn vraag of ik dat niet in hun badje kan doen (een paar druppels) want zodra ik het badwater ververst heb nemen ze graag een badje.

      Opmerking


      • #4
        [COLOR="#0000FF"]Ik meen van wel, omdat ze de druppel op de huid ook verdragen.
        Dierenartsen doen er dieren mee inspuiten en ook dat verdragen ze dan vaak wel goed.

        Zou ook de bloedluis op afstand houden, omdat die de vogel verzwakt en daarmee de poort open maakt voor andere aanslagen.
        ============
        Ik zou de koppels per koppel binnen zetten in de broedkooien.
        Met de aandacht voor elkaar en de nestgelegenheid erbij gaat het kopje die kant uit staan.
        Eenmaal de hormonen aan het werk maak je de beste kans dat ze dit afmaken door een nest jongen te hebben.
        suc6
        [/COLOR]

        Opmerking


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door Anita Bekijk Bericht
          Hoi allemaal,
          Ik heb sinds een tijdje 4 gouldamadines 2 mannen en 2 poppen en nu vermoed ik dat er 1 last heeft van luchtmijt.
          Ik heb een vraagje over de antiluchtpijpmijt, deze moet normaal in de nek aangebracht worden maar ik kan ze erg moeilijk vangen en om er achter aan te jagen kan niet de bedoeling zijn. Nu is mijn vraag of ik dat niet in hun badje kan doen (een paar druppels) want zodra ik het badwater ververst heb nemen ze graag een badje.
          Denk niet mochten ze luchtpijpmijt hebben dat deze methode werkt,weet niet welk product je hebt maar er zal vermoedelijk ivermectine inzitten en indien dit zo is wat is percentage van deze stof in het product, ga je dit verdunnen met water hoeveel percentage werkzame stof zit er dan nog in.

          Opmerking


          • #6
            Ik heb nog niks gehaald voor luchtpijpmijt omdat ik niet weet welke methode het beste en makkelijkste is. Wil eerst even advies van anderen horen. Weet ook niet echt zeker of ze er last van heeft want vandaag is ze weer aardig actief en geen verschil te zien tussen de andere dus alles lijkt normaal.

            Opmerking


            • #7
              Anita met luchtpijpmijt moet je niet te lang wachten. Het beestje is ziek en hapt naar lucht.

              Dit product is prima. Het kan zowel in de nek als door het water worden aangeboden: https://www.sjoerdzwart.nl/nl/produc...-luchtpijpmijt

              Nogmaals niet te lang wachten en aktie ondernemen.
              Bekijk mijn vogels op:

              http://papegaaiamadine.webnode.nl/

              Opmerking


              • #8
                Hoi Hans
                Bedankt voor de tip en site, ik heb het meteen besteld hopelijk heb ik het snel in huis zodat ik het kan gaan gebruiken.

                Opmerking

                Working...
                X