Mededeling

Collapse
No announcement yet.

framboos / frambozen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • framboos / frambozen

    Weet iemand of je de plant zelf (de uitschieters) aan kwartels kunt geven.

    Ik veronderstel dat de framboos later op het jaar wel kan gegeven worden, maar de bladeren als groenvoer?

    Het is voor verschillende soorten kwartels.

  • #2
    ik zou het persoonlijk niet doen want je weet het niet dus dan is het de gok denk ik niet waart
    groeten gijs

    Opmerking


    • #3
      anders gezegd: zonde van je frambozen struik die uitschieters gaan zo voor bloemen/vruchten zorgen. maar als je echt groenvoer wil geven moet je iets meer in de kruidenhoek gaan kijken.

      Opmerking


      • #4
        Ok, bedankt voor de antwoorden

        Opmerking


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door kevin Bekijk Bericht
          Weet iemand of je de plant zelf (de uitschieters) aan kwartels kunt geven.

          Ik veronderstel dat de framboos later op het jaar wel kan gegeven worden, maar de bladeren als groenvoer?

          Het is voor verschillende soorten kwartels.
          Beste Kevin,

          Ik las bovenstaand is wel een jaar geleden maar toch.
          De bladeren van de struiken framboos worden nauwelijks gegeten door vogels en het heeft een beetje een wrange smaak om te eten.
          Dat wil niet zeggen dat deze bladeren niet gezond zijn voor vogels, maar in het algemeen kun je stellen dat het de vogels meer gaat om de vruchten dus de framboos zelf gaat.
          In de bladeren zitten diverse stoffen o.a anorganische zouten,citroenzuur,vitamineC,looistof , suiker, van deze bladeren zou je wel thee kunnen zetten voor jou vogels/kwartels.

          Maar bladeren van bamboe/rozen/beuken/tuja/bananenblad/druif e.t.c zijn wel soorten die in elk geval bij mij vogels veelvuldig worden gebruikt (moet natuurlijk wel vers zijn).

          Opmerking


          • #6
            Tuja ? Bedoel je hiermee de conifeer Thuja ? En eten je vogels die, of gebruiken ze die bij de nestbouw ?
            Wij hadden deze vroegen thuis in een begroeide gezelschapvoliere met tropen, nachtegalen etc. Geen enkel probleem, want de vogels aten er niet van. Toen kregen we een koppel parkieten, soort weet ik niet meer, en die lusten de Thuja wel en ze waren na 2 dagen beide overleden...

            Opmerking


            • #7

              Opmerking


              • #8
                ik heb inderdaad wel eens een koppel kapoetsen gehad, en die aten van de thuja.

                de nachtegalen, heb ik er nooit van zien eten.
                groeten Ton
                mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

                Opmerking

                Working...
                X