Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kweek 2017

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Kweek 2017

    Heey allemaal

    Ik heb vandaag de eerste 3jongen in het nest bij de zebravinken en ik dacht zo af en toe wat foto's te plaatsen en jullie op de hoogte te houden van de kweek. Ook met de andere vogels hoor maar die zijn nog niet bezig. Ben ook van plan dit jaar mijn eerste tentoonstelling te gaan spelen dus hopelijk lukt het allemaal wat.

    Hierbij dus al een eerste leuke foto.
    grtjs
    Bijgevoegde Bestanden
    Zebravinken, Chinese dwergkwartels, diamantvinken, kanaries, blauwfazantjes en kleine cubavinken

  • #2
    Leuke foto, succes met de jongen. Zijn er nog geboren ?

    Opmerking


    • #3
      Vandaag heb ik nog niet kunnen kijken maar in dat nest lagen er in totaal 7 eieren dus er zullen er nog wel volgen denk ik. Ik heb nog 3 andere koppels die net beginnen te leggen en 2 die nog niets doen. Al verwacht ik bij 1 van die andere 3 niet veel want die pop is nog jong en ik had daar eigenlijk nog geen eieren van verwacht zo snel, maar de andere 2 zullen we zien. Ik ben wel eens benieuwd welke kleuren er gaan uitkomen want ik weet niet of de man split is voor een mutatie. Ik verwacht dus eigenlijk allemaal grijze mannen die split zijn voor maskergrijs en bruin en poppen die gewoon grijs zijn. En split roodoog, maar hoe de oogkleur juist zit weet ik niet perfect, ik dacht dat dat recesief is.

      Ik zal straks nog een foto plaatsen en jullie op de hoogte houden.
      Zebravinken, Chinese dwergkwartels, diamantvinken, kanaries, blauwfazantjes en kleine cubavinken

      Opmerking


      • #4
        leuk om te volgen.....
        groeten Ton
        mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

        Opmerking


        • #5
          Nog een foto van gisteren, 1tje erbij.
          Bijgevoegde Bestanden
          Zebravinken, Chinese dwergkwartels, diamantvinken, kanaries, blauwfazantjes en kleine cubavinken

          Opmerking


          • #6
            Gistere avond ook nog een verassing tegen gekomen, in de buitenvoliere hebben mijn diamntvinken 5 jongen in het nest. Ik had eerlijk gezegd de hoop om met mijn diamantvinken te kunnen kweken al bijna opgegeven maar zo zie je maar. En dat wanneer het vriest.
            Zebravinken, Chinese dwergkwartels, diamantvinken, kanaries, blauwfazantjes en kleine cubavinken

            Opmerking


            • #7
              Erg leuk Yoran

              Opmerking


              • #8
                Zeker een leuke verrassing 😀
                groeten Ton
                mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

                Opmerking


                • #9
                  Dat is leuk! Ik heb hetzelfde, ineens jonge bichenows en broedende goulds....

                  Opmerking


                  • #10
                    Ja heel leuk. Toch wel straf zo in de winter. Maar ik ben al blij dat de pop nu haar jongen voed, haar vorig nest deed ze dat niet en alle jongen dood.
                    Zebravinken, Chinese dwergkwartels, diamantvinken, kanaries, blauwfazantjes en kleine cubavinken

                    Opmerking


                    • #11
                      Vriendelijke groeten,
                      Henk3.

                      Mijn website:

                      Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

                      Opmerking


                      • #12
                        Nee hoor. Vorige keer waren het trouwens 2 poppen die met elkaar in het nest zaten en de man van een ander koppel had ze dan denk ik bevrucht, nu zit er een andere man bij die wel natuurbroed is en ik denk dat ze het daarvan heeft geleerd.
                        Zebravinken, Chinese dwergkwartels, diamantvinken, kanaries, blauwfazantjes en kleine cubavinken

                        Opmerking


                        • #13
                          Hier nog een foto van de 7 jongen, 2bruine en 5grijze denk ik maar er zit wat leeftijdsverschil tussen dus de jongste 2 ben ik nog niet zeker van. Ben wel blij met de bruine, ik dacht dat uit de combinatie bruin X masker grijs alleen grijze splitvogels kwamen.
                          In een ander nest heb ik ook een eerste jong. Mijn 3e en 4e koppel helaas niks van gekomen.

                          grtjs
                          Bijgevoegde Bestanden
                          Zebravinken, Chinese dwergkwartels, diamantvinken, kanaries, blauwfazantjes en kleine cubavinken

                          Opmerking


                          • #14
                            Als ik het goed heb, verbeter me als het niet zo is, dan kweek je uit bruin x masker grijs (m x p) bruine poppen(dus je twee bruine zijn vrouwtjes) en maskergrijze mannen die split zijn voor bruin. Dus je zou dan 5-2 hebben gekweekt.
                            Amerikaanse sijzen + Postuurkanaries
                            Vergeet niet te kijken op mijn site!
                            http://birdbreeder.simpsite.nl/

                            Opmerking


                            • #15
                              Ik heb nog eens nagedacht en denk idd dat het 2 bruine poppen zijn maar de mannen zouden split voor masker grijs en split bruin moeten zijn denk ik. Ik zal het in alle geval wel zien binnen een tijdje.
                              het valt mij wel op dat ik zeer veel mannen altijd kweek, vorig jaar uit 1 koppel 11 mannen en maar 2 poppen gekweekt.
                              Zebravinken, Chinese dwergkwartels, diamantvinken, kanaries, blauwfazantjes en kleine cubavinken

                              Opmerking

                              Working...
                              X