Mededeling

Collapse
No announcement yet.

na 't ringen uit nest gegooid

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • na 't ringen uit nest gegooid

    Ik heb nu voor de tweede maal jongen dood op de grond liggen, een dag na het ringen, dus ze worden er uit gegooid. Ook hebben ze al eens de ringen er vanaf getrokken, dan heb je de jongen nog over ongeringd. Is er misschien iemand die dit ook wel meemaakt en eventueel is er iets aan te doen ???
    Het gaat over Japanse meeuwen !!!
    Al vast bedankt voor reakties en groeten ceesdecocq

  • #2
    Oorspronkelijk geplaatst door ceesdecocq
    Ik heb nu voor de tweede maal jongen dood op de grond liggen, een dag na het ringen, dus ze worden er uit gegooid. Ook hebben ze al eens de ringen er vanaf getrokken, dan heb je de jongen nog over ongeringd. Is er misschien iemand die dit ook wel meemaakt en eventueel is er iets aan te doen ???
    Het gaat over Japanse meeuwen !!!
    Al vast bedankt voor reakties en groeten ceesdecocq
    Dit heb ik nog nooit meegemaakt bij japanse meeuwen, betreft het verschillende koppels of steeds het zelfde koppel, welke dag ring jij je jongen, misschien kun je 1 of 2 dagen later ringen ?? Of gooi er een dag voor je wilt ringen een paar oude ringen in het nest of een paar snippers papier en kijk eens of ze dit er dan ook uitgooien.

    Gr Harm
    Onze site Tropische vogels: http://hbgrimmius.webklik.nl/

    Opmerking


    • #3
      ringen

      We ringen met 2,7 en na 8 maar meestal 9 dgn.
      wat rommel in het nest leggen is een idee dank wel.

      Opmerking


      • #4
        Het probleem is denk ik de kleur van de ringen.
        De vogels houden in het begin de nesten schoon en de ringen worden dan ook gezien als uitwerpsels.
        er is dacht ik al eens een stuk over geschreven hier op het forum er waren er meer die daar last van hebben.

        Opmerking


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door ceesdecocq
          Ik heb nu voor de tweede maal jongen dood op de grond liggen, een dag na het ringen, dus ze worden er uit gegooid. Ook hebben ze al eens de ringen er vanaf getrokken, dan heb je de jongen nog over ongeringd. Is er misschien iemand die dit ook wel meemaakt en eventueel is er iets aan te doen ???
          Het gaat over Japanse meeuwen !!!
          Al vast bedankt voor reakties en groeten ceesdecocq
          Heb ergens gelezen dat er kwekers zijn die een stukje fiets-ventielslang om de zwarte ringetjes doen, dat schijnt te helpen.
          Mvg Theo
          -----------
          kijk ook hier eens : www.europese-cultuurvogels.nl

          Opmerking


          • #6
            Ja dit jaar zijn de ringen zwart en ik heb ook al gelezen dat vogels de zwarte ringen uit het nest willen gooien, omdat ze denken dat het poep is... en dan hangt er een jong aan, tja, heel vervelend.

            idd een stukje ventiel o.i.d eromheen, dat je kan verwijderen als het jong zelfstandig is.
            'Vliegde ik?'
            -'Nee, je valde.'

            Opmerking


            • #7
              Ik heb het zelf bij meeuwen nog nooit gehad. Zelf ring ik altijd 's avonds omdat ik ooit van iemand heb gehoord dat dan de kans kleiner is dat ze de ringen uit willen gooien. Het wordt dan bijna donker en de oudervogels willen dan op het nest blijven zitten. Of dit ook echt zo is weet ik niet, maar het bevalt mij prima.
              Ruud.
              www.strekervogelvrienden.nl

              Opmerking


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door Harm Berend
                Dit heb ik nog nooit meegemaakt bij japanse meeuwen, betreft het verschillende koppels of steeds het zelfde koppel, welke dag ring jij je jongen, misschien kun je 1 of 2 dagen later ringen ?? Of gooi er een dag voor je wilt ringen een paar oude ringen in het nest of een paar snippers papier en kijk eens of ze dit er dan ook uitgooien.

                Gr Harm
                Onze site Tropische vogels: http://hbgrimmius.webklik.nl/
                De rommel is een goed idee. maar volgens mij kan je daar beter mee beginnen op het moment dat de jonge nog niet uit zijn. Anders loop je nog de kans dat ze de jonge met de rommel eruit gooien.
                Ook zijn er mensen die ventielslangetjes over de ringen doen, maar hoe dit werkt weet ik niet. Daar kan vast een andere je mee helpen.
                Groetjes Esther

                Opmerking


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door Bentley
                  De rommel is een goed idee. maar volgens mij kan je daar beter mee beginnen op het moment dat de jonge nog niet uit zijn. Anders loop je nog de kans dat ze de jonge met de rommel eruit gooien.
                  Ook zijn er mensen die ventielslangetjes over de ringen doen, maar hoe dit werkt weet ik niet. Daar kan vast een andere je mee helpen.
                  Wij ringen niet dus ik weet ook niet hoe het werkt. Lees dat wel vaker als tip (ventielslangetje). Maar wat ik mij dan afvraag: als ze een ringetje (wat om pootje zit) het nest uit gooien, dan gooien ze toch ook een stukje ventielslang (wat om pootje zit) het nest uit?

                  Groetjes, Chantal.
                  http://devrolijkefluiters.simpsite.nl

                  Opmerking


                  • #10
                    Quote: Heb ergens gelezen dat.................

                    Om te voorkomen dat we weer in herhaling vallen mischien even de zoek machine gebruiken. Er is genoeg over te lezen.
                    En dat ventiel slangetje werkt mischien omdat het vleeskleurig is Bentley?

                    Groet, Kees, Tauranga, Nieuw Zeeland.

                    Opmerking


                    • #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door casehulsebosch
                      Quote: Heb ergens gelezen dat.................

                      Om te voorkomen dat we weer in herhaling vallen mischien even de zoek machine gebruiken. Er is genoeg over te lezen.
                      En dat ventiel slangetje werkt mischien omdat het vleeskleurig is Bentley?

                      Groet, Kees, Tauranga, Nieuw Zeeland.
                      Kees ik weet wel waarom het werkt, maar kan niet helpen met vertellen hoe je het moet doen bedoelde ik.
                      Groetjes Esther

                      Opmerking


                      • #12
                        gewoon stukje van een plijster over kleven, is ook vleeskleurig heb je zeker liggen en is veel makkelijker over het ringetje te kleven dan fietsventiel.
                        grtn.

                        Opmerking


                        • #13
                          Thinking outside the quare

                          Mooi Gors.

                          Je blijft hier leren. Zelf nooit aan gedacht.

                          Groet, Kees, Tauranga, Nieuw Zeeland.

                          Opmerking


                          • #14
                            Lost die plak vanzelf op dat de pleister op een gegeven moment loslaat van het ringetje?
                            Groetjes, Chantal.
                            http://devrolijkefluiters.simpsite.nl

                            Opmerking


                            • #15
                              wel uitkijken met pleisters, je zal de eerste niet zijn die door de lijm van de pleister het nestmateriaal om de pootjes verstikt raakt met alle gevolgen van dien.

                              Opmerking

                              Working...
                              X