Mededeling

Collapse
No announcement yet.

kanarie's geslacht

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • kanarie's geslacht

    hoi, ik heb op het moment in totaal 11 kanaries waar ik zeker van weet dat er 4 mannetjes zijn en 3 popjes.
    Maar toch heb ik nu omdat de broedperiode eraan komt steeds in de gaten dat ik vogels heb die een ander geslacht hebben dan wat ik dacht. Bijvoorbeeld heb ik ook op dit moment 6 valkparkieten, mede vanwege dat ik er naar een jaar achter kwam dat ik niet twee popjes en twee mannetjes had maar 1 popje en 3 mannetjes. Nu is het al opgelost met die parkieten dus dat gedeelte zou in principe genegeerd kunnen worden. Nu even terugvallen op mijn vraag, hoe zou ik aan het gedrag van kanarie's kunnen zien welk geslacht het is. 1 van mijn poppjes (het was de bedoeling dat het een popje was) lijkt te willen gaan zingen maar lijkt het niet te kunnen. Is dit dan waarschijnlijk een mannetje? En hoe weet ik of de andere popjes geen mannetjes zijn? Ik bedoel ik zou het ook sneu voor ze vinden om allemaal te vangen en allemaal te controleren, dat is nogal stresgevend voor ze.

    Ik hoop dat ik nuttige informatie ontvang waardoor het voor mij allemaal net wat duidelijker wordt.
    met vriendelijke groet Djano
    Last edited by Djano; 21-03-2018, 10:09.

  • #2
    [COLOR="#0000FF"]100% zekerheid met kijken zal niet lukken.

    Volgende opmerkingen kunnen een nuttige hulp zijn.

    Verschillen tussen man en pop zijn:
    Man kop is ronder : Pop kop is platter.
    Man zit meer rechtop : Pop ligt meer voorover op de stok.
    Mannen hebben de kleur sterker ,intensief noemen we dat, vooral aan de kop en schouders.
    Poppen hebben dat meer bleek niet zo fel gekleurd.

    Eenmaal broedrijp heeft de man een wat ze noemen, een tap, De cloaca maakt een hoek met de buik.
    De pop laat een sigaarvormige buik zien , die ook wat dikker is, ruimte maakt voor de ei leg.[/COLOR]

    Opmerking


    • #3

      Opmerking


      • #4
        Oorspronkelijk geplaatst door Djano Bekijk Bericht
        hoi, ik heb op het moment in totaal 11 kanaries waar ik zeker van weet dat er 4 mannetjes zijn en 3 popjes.
        Maar toch heb ik nu omdat de broedperiode eraan komt steeds in de gaten dat ik vogels heb die een ander geslacht hebben dan wat ik dacht. Bijvoorbeeld heb ik ook op dit moment 6 valkparkieten, mede vanwege dat ik er naar een jaar achter kwam dat ik niet twee popjes en twee mannetjes had maar 1 popje en 3 mannetjes. Nu is het al opgelost met die parkieten dus dat gedeelte zou in principe genegeerd kunnen worden. Nu even terugvallen op mijn vraag, hoe zou ik aan het gedrag van kanarie's kunnen zien welk geslacht het is. 1 van mijn poppjes (het was de bedoeling dat het een popje was) lijkt te willen gaan zingen maar lijkt het niet te kunnen. Is dit dan waarschijnlijk een mannetje? En hoe weet ik of de andere popjes geen mannetjes zijn? Ik bedoel ik zou het ook sneu voor ze vinden om allemaal te vangen en allemaal te controleren, dat is nogal stresgevend voor ze.

        Ik hoop dat ik nuttige informatie ontvang waardoor het voor mij allemaal net wat duidelijker wordt.
        met vriendelijke groet Djano

        Opmerking


        • #5
          ok, bedankt voor de informatie

          Opmerking


          • #6
            man of pop is goed te zien als ze in broedconditie zijn
            Bijgevoegde Bestanden

            Opmerking


            • #7
              ok bedankt voor de reactie

              Opmerking

              Working...
              X