Mededeling

Collapse
No announcement yet.

2017~Remco2000

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • 2017~Remco2000

    Ik heb afgelopen weekend eindelijk een koppel kapoetsensijsjes aan kunnen schaffen. Ben er erg blij mee, en ze zijn lekker actief.
    Hieronder volgen nog wat foto's, het mannetje heeft een kaal plekje op zijn kopje maar verder zijn het prachtige vogels.

    Ik heb het maar deze titel gegeven zodat ik hier vaker wat kan plaatsen. Vond het een beetje overbodig om voor de foto's alleen een heel nieuw onderwerp te starten.
    Dus ik ben van plan dit hele jaar al mijn kweekresultaten hier ook maar te plaatsen. Alle tips en vragen zijn natuurlijk welkom.
    Bijgevoegde Bestanden

  • #2
    Leuk Remco, dat je ze nu hebt.
    Enig idee waar het kale plekje vandaan komt? Verder zien ze er prima uit.

    Heb je vragen dan horen we het wel.

    Heel veel plezier er mee.

    Ik ga je resultaten volgen hier.
    groetjes
    Heidi

    Neem eens een kijkje op mijn site.
    http://www.mijnvogels.simpsite.nl/

    Opmerking


    • #3
      Last edited by Remco2000; 10-03-2017, 16:53.

      Opmerking


      • #4
        Heb jij allle vogels buite zitten?
        Zoja..verwarm jij het nachthok?
        Vind je een mooie collectie vogels bij elkaar hebben.

        mvg ronald

        Opmerking


        • #5
          Hoi ronald, ja ik heb ze buiten maar verwarm wel het nachthok.
          En bedankt, ben er zelf ook erg blij mee

          Opmerking


          • #6
            Veel plezier met je nieuwe vogels, zijn erg leuke actieve vogeltjes.
            Amerikaanse sijzen + Postuurkanaries
            Vergeet niet te kijken op mijn site!
            http://birdbreeder.simpsite.nl/

            Opmerking


            • #7
              Veel plezier en succes met je vogels.

              Opmerking


              • #8

                Opmerking


                • #9
                  Weer even een update: de Mozambiquesijsjes hebben 2 eitjes verwacht rond de 12e jongen, het zelfde geldt voor de kapoetsensijsjes die hebben 4 eitjes. Een kwartel hen zit op ongeveer 9 eitjes te broeden.
                  Een goed begin van het jaar al dus, ook de oranjekaakjes hebben een mooi nest nu nog eitjes.

                  Opmerking


                  • #10
                    Dat gaat goed......
                    groeten Ton
                    mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

                    Opmerking


                    • #11
                      Wat leuk en spannend!
                      Terug van weggeweest

                      Opmerking


                      • #12
                        Ik heb even een vraagje, het oranjekaakje heeft al 2x geprobeerd een eitje te leggen maar alle 2 kapot, de schil is erg dun. Ik heb een sepia hangen en grit/mineralen. Ik weet niet of ze hier ook gebruik van maakt maar het is ter beschikking. Iemand enig idee wat het probleem kan zijn?

                        Opmerking


                        • #13
                          Denk dat het toch met kalk tekort heeft te maken. Als je eieren bakt, de schalen in de oven drogen en met een fles vergruizen.
                          Dit gewoon in een bakje in de kooi zetten, dit eten de meeste vogels liever dan sepia.

                          groetjes fons
                          Uit gouden korenaren schiep GOD de Goirlenaren
                          uit het restant de rest van het land.

                          Opmerking


                          • #14
                            Oorspronkelijk geplaatst door Remco2000 Bekijk Bericht
                            Ik heb even een vraagje, het oranjekaakje heeft al 2x geprobeerd een eitje te leggen maar alle 2 kapot, de schil is erg dun. Ik heb een sepia hangen en grit/mineralen. Ik weet niet of ze hier ook gebruik van maakt maar het is ter beschikking. Iemand enig idee wat het probleem kan zijn?
                            [COLOR="#0000FF"]
                            Gebrek aan direct zonlicht gehad, misschien?[/COLOR]

                            Opmerking


                            • #15
                              Heb gisteren al via pinkies wat extra proberen te geven, en ze zitten buiten dus zonlicht zal het wel niet zijn.
                              Dat van die schalen kan ik wel eens proberen. Toch wel een beetje apart omdat de andere vogels nergens last van hebben.

                              Opmerking

                              Working...
                              X