Mededeling

Collapse
No announcement yet.

ZWOLLE vogelbeurs

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • ZWOLLE vogelbeurs

    vraag zoals aan mij gesteld :
    wanneer ZWOLLE vogelbeurs ?
    en hoe laat open? voor particulier?
    en adres?
    bvd
    mvg

  • #2
    Groet Ton,
    www.allevogels.nl

    Opmerking


    • #3
      Ja Ton, dat laatste klopt "De vroege vogels vangen de dikste worm"

      Greetings Lucky

      Opmerking


      • #4
        vogels kopen

        Winterkoning, het is vaak zo dat er al heel wat handel gebeurt voordat de vogels de hal binnen komen. Men staat de handelaren al op te wachten. Dat is in Zwolle en ook in Meppel het geval. Maar dat zal op andere plekken niet anders zijn denk ik. Maar geen nood, niet alle vogels worden direct opgekocht. Ook handelaren onder elkaar doen dit. Het is zelfs zo dat er ook mensen zijn die met niks komen en hun handel snel even kopen om ze vervolgens binnen zelf weer door te verkopen. Ja, ja. zo gaat het ook.
        Vriendelijke groeten,
        Henk3.

        Mijn website:

        Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

        Opmerking


        • #5
          maar een handelaar koopt toch niet vogels die duur zijn? dus de vogels betreft voor tentoonstellingen ofzo blijven over toch?

          mvg Ben
          Groeten, Ben

          Opmerking


          • #6
            vogels opkopen

            Ben86
            maar een handelaar koopt toch niet vogels die duur zijn? dus de vogels betreft voor tentoonstellingen ofzo blijven over toch?
            Die mensen weten heel goed wat wat waard is, ga daar maar van uit. Als ze denken dat ze er aan kunnen verdienen, zullen ze het niet laten.
            Het is handelswaar, meer niet voor deze mensen.
            Vriendelijke groeten,
            Henk3.

            Mijn website:

            Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

            Opmerking


            • #7
              Zwolle

              Zwolle is gewoon een veel grotere beurs dan Boskoop, er staan veel meer stands met vogelbenodigdheden, boeken etc. Er is ook veel ruimte voor de "gewone" liefhebber die zijn vogels aanbied naast veel handelaren.
              Het is een beurs die liefhebbers uit heel Europa aantrekt daarom is het aanbod van speciale vogels daar ook groot. De beursoppervlakte is ruwweg 3 keer zo groot als Boskoop. Het verschil is dat Boskoop er elke maand is en Zwolle maar 2 keer per jaar.
              Ik heb daar Duitsers, Italianen, Denen, Belgen(jawel) etc gesproken die allemaal opzoek zijn naar iets aparts. Uit die landen komt soms ook een interessant aanbod aan vogels.
              mvrgr

              Piet

              Opmerking


              • #8
                ja piet dat is zo
                want voor degene waar ik het voor vroeg is een italiaan,hij brengt (hopelijk want bij die gasten moet je het altijd maar weer afwachten) wat moois voor me mee.
                ik zit al te popelen.
                ik heb voor hem het stukje van ton koek zijn berichtje(nr 2) gekopieerd en opgestuurd en zo goed en zo kwaad vertaald naar/ in het engels.
                maar ik heb begrepen dat er daar een vertaler aanwezig is ,dus die kan me mooi helpen,want vragen zijn er al weer zat.
                mvg winterkoning

                Opmerking


                • #9
                  Opletten winterkoning, vroeg zijn is de boodschap. Italianen, tsjechen, duitsers,... staan er verschillende met de mobilhome op de parking. Ik vermoed van de avond ervoor al.
                  Dus ten laatste om 7 uur moet je er zijn, of je komt tweede.
                  Waar ik het wel verschrikkelijk moeilijk mee heb, (maar dat is dan persoonlijk), is dat er 's morgens in het balkdonker, met de zaklamp erop gericht, vogels van eigenaar veranderen. Dit begrijp ik dus niet. Je ziet toch gewoon niet wat je koopt. Het is volgens mij zo al moeilijk als ze gewoon in een kleine tentoonstellingskooi zitten, laat staan dat het dan nog balkdonker is. Je kan toch niets zien van die vogels zijn houding, enz... kortom, alles wat belangrijk is aan een vogel.
                  Dus, vroeg zijn en langs de handelareningang, en je kan MISSCHIEN iets kopen.

                  Opmerking


                  • #10

                    Opmerking


                    • #11
                      Vriendelijke groeten,
                      Henk3.

                      Mijn website:

                      Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

                      Opmerking


                      • #12
                        Ook ik heb een beetje moeite met die vogelbeurzen maar dan ook omdat er vaak een rokerige lucht hangt
                        Zwolle valt daarin inderdaad negatief op, net als de uitlaatgassen van de auto's die gewoon naar binnen mogen (ook diesels dus) tot een uur of 9.
                        Gelukkig zijn er al heel veel beurzen waar niet gerookt mag worden bij de vogels. Dat zou standaard moeten zijn vind ik.

                        (ik rook zelf nog wel)
                        Groet Ton,
                        www.allevogels.nl

                        Opmerking


                        • #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door Henk3
                          .......Ook ik heb een beetje moeite met die vogelbeurzen maar dan ook omdat er vaak een rokerige lucht hangt en daar kan ik niet al te best tegen......
                          ....... Echter ik kan er niet lang zijn. Want ik krijg het benauwd en koppijn.
                          Dat is ook mijn reden om niet naar Zwolle te gaan. In Meppel heb je dat probleem gelukkig niet.
                          Trouwens, vogelliefhebbers met serieuze koopplannen moeten wel een beetje rekening houden met de concurrentie van betaalkrachtige buitenlanders.
                          Wij Nederlanders zijn nogal 'op de centjes' terwijl b.v. Duitsers en Italianen daar met dikke tieten geld rondlopen..... En ook de handelaren weten dat.
                          Tomorrow is the first day of the rest of your life...

                          Opmerking


                          • #14
                            rokerig

                            Hans de Vries,
                            Dat is ook mijn reden om niet naar Zwolle te gaan. In Meppel heb je dat probleem gelukkig niet.
                            Vriendelijke groeten,
                            Henk3.

                            Mijn website:

                            Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

                            Opmerking


                            • #15
                              kijk hier maar ff.

                              Vriendelijke groeten,
                              Henk3.

                              Mijn website:

                              Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

                              Opmerking

                              Working...
                              X