PDA

Bekijk Volledige Versie : Passiebloem

Remco2000
27-05-2016, 15:51
Even een vraag, waarschijnlijk kan het niet maar wil het toch even graag weten kan een passiebloem(plant) in een voliere met de vogels die in mijn handtekening staan?

mvg remco

euphonia
27-05-2016, 18:29
Giftig zijn ze bij mijn weten niet. Ik heb ze ook in de kas gehad en binnen de kortste keren waren de bloemen en de bladeren opgegeten door de vruchteneters.

Remco2000
28-05-2016, 09:01
Oke erg bedankt ik wacht wel nog even af wat anderen hiervan denken.

hjoosten
30-05-2016, 17:55
Oke erg bedankt ik wacht wel nog even af wat anderen hiervan denken.

Beste Remco,

Ik heb een aantal jaren geleden deze uit mijn volière gehaald omdat ik het eigenlijk ook niet wist maar durf het risico niet aan ondanks dat vogels dit soms zelf wel weten waar ze vanaf moeten blijven.

Zie http://deepfreezer0.blogspot.nl/2010/08/deel-128-passiebloem.html

EJM
31-05-2016, 03:29
Passiflora kan wel in een volière.
Als je geluk hebt komen er zelfs passie vruchten aan, die kunnen de vogels opeten.
Het nadeel alleen is, dat ze niet goed winterhard zijn, en echt op het zuiden moeten staan, willen ze het een beetje goed doen.
Ik ben nu ook planten aan het zoeken voor in de volière, die mooi maar ook nuttig zijn voor de vogels.
Tegenwoordig kun je het zo gek niet bedenken en het is er.
Ze kweken alles in dwergvorm, klimvorm, enz enz.
Ik heb een klim bottelroos gevonden.
Rozenbottels zijn eetbaar voor vogels.

En deze site van de vogelbescherming, ook erg leuk.
Allerlei planten die vruchten krijgen die vogels eten.

http://www.vogelbescherming.nl/tuinvogel/tuininrichting/bessenkalender

Als je een beetje research doet, kun je van alles fort wel dwerg vormen vinden die in je volière passen.

Steve
31-05-2016, 07:38
Interessante link, Ejm.

Heb hier een passiflora caerulea over het brandhouthok groeien. De caerulea is de enige bruikbare soort die winterhard is, groeit overal, ook in de schaduw. Veel zon geeft veel bloemen/vruchten. Bij zachte winters is hij redelijk groenblijvend. Caerulea is het meest gangbare, er zijn heel veel soorten passiflora, maar bijna allen niet geschikt voor ons klimaat. Een prachtige plant, eens hij het naar zijn zin heeft, groeit hij heel hard. Hij woekert niet zoals bv bruidsluier, maar toch...

Mijn geitjes zijn gek van het snoeisel...