Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Penningmeester licht zijn vogelclub vijftig jaar lang op.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Penningmeester licht zijn vogelclub vijftig jaar lang op.

    Artikel uit de AD.

    Penningmeester licht zijn vogelclub vijftig jaar lang op.

    Penningmeester Aad van B. wordt er van verdacht in vijftig jaar tijd 36.000 euro van zijn vogelvereniging te hebben verduisterd.
    De penningmeester van Vogelvereniging De Lier heeft vijftig jaar lang geld achterover gedrukt. Daar zijn medebestuurders nu pas achtergekomen. ,,Er had zo'n 36.000 euro op de spaarrekening moeten staan. Dat bleek nog maar 16 euro te zijn."

    De secretaris is naar de bank gegaan. Wat bleek? Niets 36.000 euro.
    Voorzitter Rien Hoogenboom
    ,,Ik kan het nog steeds niet geloven," zegt Rien Hoogenboom, voorzitter van de Westlandse Vogelvereniging De Lier. Eind vorige maand ontdekte Hoogenboom dat Aad van B., in de vijftig jaar dat die penningmeester was, ruim 36.000 euro heeft gestolen van de vogelclub.

    Feest
    ,,Hij viel door de mand toen we het hadden over het organiseren van een feest. Hij wilde daar geen cent aan uitgeven. Gek, want ik wist dat we nog zat spaargeld daarvoor hadden." Voorzitter Hoogenboom ging op onderzoek uit samen met de secretaris van de vereniging. ,,De secretaris is naar de bank gegaan. Wat bleek? Niets 36.000 euro. Er stond welgeteld 16 euro op onze spaarrekening en 186 euro op de betaalrekening."

    De schrik was groot, het wantrouwen nog klein. Van B. was immers al sinds 1964 penningmeester, stond bekend als kampioen in het kweken van zebravinken en werd in 2004 zelfs onderscheiden met een koninklijk lintje. 'Die weet wel wat hij doet' werd door de leden en bestuurders gedacht. ,,Ik wilde geloven dat hij het geld ergens veilig had gestald, maar ik kon het niet. Ik belde hem. Het enige wat hij zei was: ,,Je hoeft niet te komen. Het geld is op. Jullie hebben me nooit gecontroleerd."

    Woedend
    Hoogenboom heeft aangifte gedaan en hoopt dat de fraudeur bestraft wordt voor zijn daden. ,,Ik ben verbijsterd en woedend. We hebben deze man blindelings vertrouwd en hij heeft ons bespeeld. Ik hoef hem voorlopig niet meer te zien."

  • #2
    Tja dat is natuurlijk niet goed te praten maar waar is de jaarlijkse kascontrole naast het jaarverslag, zo het zou moeten gebeuren? Het kan in mijn ogen niet zo zijn dat een penningmeester al die jaren nooit is gecontroleerd want dan is er bij jullie club wel iets goed misgegaan. Blindelings vertrouwen kan naar mijn idee ook gewoon niet want controle moet er nu eenmaal zijn.
    Vriendelijke groeten,
    Henk3.

    Mijn website:

    Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

    Opmerking


    • #3
      Maxima zou zeggen, dat is een beetje dom.

      Opmerking


      • #4
        niet goed te praten natuurlijk, maar een vogelclub die 36000 euro in kas heeft, zonder jaarlijkse kascontrole , hier noemt men dat ,de kat op het spek binden.

        Opmerking


        • #5
          Hier is niet alleen de penningmeester, maar het gehele bestuur, en leden verantwoordelijk, want blijkbaar hebben deze noch nooit gehoord van een kascontrole, en de jaarrapport naar de leden toe, is ook nooit op juistheid gecontroleerd, hulde voor dit bestuur

          Opmerking


          • #6

            Opmerking

            Working...
            X