PDA

Bekijk Volledige Versie : bijvoeren tijdens en voor de kweek

kenny0017
29-03-2016, 20:38
Heb een vraagje
ik geef men vogels nu hun gewone zaadmengeling en eivoer van de witte molen
nu is mijn vraag moet ik nog iets speciaals bijvoeren nu mijn kanaries en love birds gaan kweken

aadje93
29-03-2016, 20:46
Bij aanvang van de kweek (ik neem aan in buiten volière?) dan in deze periode inderdaad eivoer verstrekken, ik geef nu ook "onbeperkt" in de volière (wel een portie die dagelijks genuttigd word, als het op is de volgende dag iets meer verstrekken zodat er een heel klein restje over blijft)

Fruit/groente (of groenvoer) mag uiteraard ook niet ontbreken op het menu, net als fijn (vogel)grit.

Universeelvoer zullen de kanaries niet snel eten is mijn ervaring, de echte tropen en hoenderachtigen nemen dit beter op, je kunt het proberen als variatie maar ik vermoed dat ze het niet veel zullen eten.

Als er jongen zijn is het nog belangrijker dat er voldoende eivoer beschikbaar is, de consumptie kan dan hard oplopen weet ik uit ervaring! (een paar "verborgen" nesten worden dan snel duidelijk vroeg in het kweekseizoen)

alexxdee
30-03-2016, 20:18
Geef zelf ook witte molen eivoer maar vul dit aan met breedmax .zit een hoop toevoegingen in die de jonge vogel kan gebruiken ,maar dat is mijn mening .