PDA

Bekijk Volledige Versie : Zwolle 2016

stick
20-02-2016, 18:23
En hoe was het in zwolle vandaag? Kon helaas niet gaan, maar vroeg me af of het systeem van e-tickets een verbetering is?

Hubert62
20-02-2016, 19:40
Ik heb aan de stamtafel hierover een topic geopend ,maar om jou vraag te beantwoorden.
Vanaf de parking was ik met 3 minuten binnen met een E-ticket.

graaf277
21-02-2016, 11:00
Hallo
we hadden binnen 3 kwartier ruim 2000 mensen binnen met hun E-tickets, dus lang wachten
was er niet bij me een E-ticket, de mensen die wel een kaartje moesten kopen hebben langer staan wachten
ondanks dat we 6 kassa's open hadden.
vr gr
Harm de Graaf

Sytze F
21-02-2016, 11:09
Je krijgt een soort trechtersysteem, veel mensen van 3 kanten door een kleine opening. Alternatief is in de toekomst misschien 2 ingangen, 1 aan de zijkant voor de e-tickets(gelijk als 2015) en 1 aan de voorkant voor de kassabetalers?
Dan zou het allemaal nog vloeiender verlopen.

aadje93
21-02-2016, 13:03
Eigenlijk zouden e-tickets/normale niet gescheiden hoeven te worden, als de e-tickets maar "recht" de trechter ingaan, en de kassa's aan de zijkant. Gescheiden is mogelijk, maar dan krijg je mensen die het niet doorhebben en dus zonder e-ticket voor de zij-ingang gaan staan wachten. Hierdoor zul je dus voor beide partijen vertraging opwekken.

marco
21-02-2016, 14:34
En het uitrijden moet ook. Beter we hebben er een uur over gedaan om van de parkeerplaats af té gaan en toch betaal je daar 7 euro voor

Hubert62
21-02-2016, 14:45
Al eens in Disney park Parijs geweest?.Daar doe je minstens 2 uur over.

stick
21-02-2016, 15:34
Ik denk niet dat je mag verwachten bij zo een massa evenement dat je op een minuut binnen bent en op 5 minuten weer van de parking. Dat is helaas niet haalbaar

Kristof
21-02-2016, 15:53
Ik ben er voor het eerst geweest.
Met e-ticket. Toch een half uur aangeschoven, en dan binnen gegaan langs de ingang voor dag tickets.
Dat was best verwarrend in het begin.
Van de parking geraken was inderdaad niet leuk.
Het beterde toen er meerdere uitgangen werden opengezet.

De beurs zelf is echt wel "wauw".
Hoedje af voor jullie om dit te organiseren, en georganiseerd te krijgen.
Veel volk, veel aanbod.

Ze is eigenlijk misschien zelfs iets te groot. Om alles gezien te krijgen, lukt bijna niet.
Maar kom.

Hoeveel volk was er eigenlijk?

graaf277
21-02-2016, 17:39
Ik ben er voor het eerst geweest.
Met e-ticket. Toch een half uur aangeschoven, en dan binnen gegaan langs de ingang voor dag tickets.
Dat was best verwarrend in het begin.
Van de parking geraken was inderdaad niet leuk.
Het beterde toen er meerdere uitgangen werden opengezet.

De beurs zelf is echt wel "wauw".
Hoedje af voor jullie om dit te organiseren, en georganiseerd te krijgen.
Veel volk, veel aanbod.

Ze is eigenlijk misschien zelfs iets te groot. Om alles gezien te krijgen, lukt bijna niet.
Maar kom.

Hoeveel volk was er eigenlijk?

Tja als je 5500 mensen binnen moet krijgen en die komen bijna allemaal tegelijk. Echter de mensen met E-tickets waren binnen 3 kwartier binnen en dat waren er ruim 2300, dat noem ik niet lang wachten. En de parking is in beheer bij de IJsselhallen heb zelf verzocht om extra uitgangen open te zetten toen de boel vastliep het zijn ook nogal wat auto's die bij zo
n evenement komen en weer vertrekken. Tenslotte wij als organiserende vereniging doen ons best werken met 76 vrijwilligers los van EHBO, Beveiliging en veterinaire controle. Het houdt een keer op om nog meer mensen in te zetten, ik denk dat wij iedere keer dingen aanpakken en verbeteren en ik kan het nooit iedereen naar de zin maken, daarvoor is het te
groot, waar vind je 550 mensen die eea te koop aanbieden uit bijna geheel Europa en een buitenring vol met toe leveranciers van voer tot benodigheden?

Josly
21-02-2016, 18:13
Even een vraagje.

Wat is de maximumcapaciteit wat betreft het aantal vogels, wat betreft het aantal bezoekers.

Zolang er zich niets ernstigs voordoet is er meermaals niets aan de hand; en zijn de maatregelen, controles, etc, navenant.

Het is maar als er zich iets ernstig voordoet zoals in Portugal dat de poppen beginnen te dansen.
Het jammere is dat dan ook de poppen beginnen dansen die de vogelhobby, of dieren in gevangenschap houden in het algemeen, ook beginnen te dansen.

Neem nu al voorbeeld wat in Portugal zich heeft voorgedaan.

Als er meer vogels aanwezig waren dan toegelaten bij het transport, dan zijn de overleden vogels, vogels die niet toegelaten waren tijdens dit transport.
Dus zal de organisatie voor alles opdraaien wat betreft overleden vogels.

Om het eens cru te stellen.

Stel dat er bij brand meer vogels, en of bezoekers aanwezig zijn dan toegelaten, dan zal de organisatie zelf opdraaien voor die eventuele dode vogels, en of eventuele bezoekers die overleden zijn.

Dus zal de vogelbond waar de organiserende vogelvereniging bij aangesloten is daarvoor verantwoordelijk worden gesteld, daarvoor voor alles wat het financiéle aangaat opdraaien.

Om terug Portugal als voorbeeld te nemen.

Portugal stelt de organische COM in gebreke.
Organisatie COM stelt daarna Italiaanse vogelbond in gebreke.
Maar bij dergelijke voorvallen is er nog een bijkomend probleem.
Namelijk de EU.
De EU stelt iedereen in gebreke die rechtstreeks/onrechtstreeks er mee te maken hebben.
En dit heeft vooral te maken maken met de poppen die beginnen te dansen die helemaal niets te maken hebben met de vogelhobby (contra's).

Wat Mondiale 2016 Portugal aangaat.
Zijn er op het ogenblik drie afzonderlijke onderzoeken;
(1) Portugal.
(2) Italie.
(3) Europa.

De poppen gaan vooral aan het dansen als er geld mee gemoeid is.

Hubert62
21-02-2016, 19:36
Nouja,Josly dat weet jij als de beste.

Hoeveel vogels mogen er in een kleine TT kooi ,als ik er bij sommige al minimaal 4 kanaries tel,reken maar uit?.
Weet nu al dat de kubieke cm al niet kloppen (ik rijd levend pluimvee)
En qua bezoekers zal hier de brandweer wel het maximum hebben aangegeven , i.v.m de aantal nooduitgangen.
Maar laten wij deze topics over ons land laten gaan ,Portugal en Italie is voor ons ver weg.

euphonia
21-02-2016, 20:01
...Stel dat er bij brand meer vogels, en of bezoekers aanwezig zijn dan toegelaten, dan zal de organisatie zelf opdraaien voor die eventuele dode vogels, en of eventuele bezoekers die overleden zijn...
Wel eens op die beurs in Zwolle geweest Josly? Die gasten daar zijn niet achterlijk hoor, die snappen wel hoe je een beurs moet organiseren. Wat ik mij afvraag is hoe moet daar in hemelsnaam brand ontstaan in die ijsselhallen? Die hal zelf krijg je slecht in de fik en een vogel krijg je al helemaal niet opgerookt tenzij deze een blik aanstekerbenzine heeft opgedronken.

lori14
21-02-2016, 20:09
Josly,ziet steeds beren op de weg,en overal tegen aan trappen,zelfs al eens wat georganiseerd ?
Zwolle is toch momenteel het trefpunt waar vele duizenden vogelliefhebbers elkaar treffen.

Hubert62
21-02-2016, 20:25
Heren,

laten wij het wel netjes houden,We hebben wel een punt !.
Veronderstel dat de vrachtwagen van Diervoederbedrijf De Groot plots vlam vat?.

HJ de Graaf
21-02-2016, 22:00
Laten we het niet hopen hubert, uiteraard zijn er allerhande richtlijnen/vergunningen/draaiboekem en noodprocedures. Het is een volwaardig evenementencomplex waar de markt gehouden wordt. Zelf draag ik er zorg voor dat de plattegrond van de hallen altijd up to date zijn deze gaan o.a. ook naar brandweer toe. Voor de rest ga ik het hier maar bij laten, het wordt allemaal zo opgeblazen, van alles wordt er bij gehaald van als dit en als dat. beetje jammer. vindt je het niks, blijf lekker thuis vind je het mooi ga er lekker naar toe! niet iedereen beleefd de hobby op dezelfde manier. mvg

Jan Vriend
21-02-2016, 22:28
Hoi de Graaf,

Jullie doen er alles aan om alles zo goed mogelijk te doen verlopen.Neem als voorbeeld de site van de voliérevriend bv marktreglement etc. Vindt het wel jammer dat de 2 hallen niet aaneengesloten zijn. Om de kromsnavels en overige vogels te scheiden zal organisatorisch wel niet haalbaar zijn.

Hubert62
21-02-2016, 22:28
Succes met het organiseren van de volgende beurs.

girlits
22-02-2016, 00:28
Mensen zijn kuddedieren.Als ze een rij zien gaan ze achteraan staan en als iedereen naar de rechterhal gaat lopen ze daar achteraan.Heb zelf gedacht dat ieder die in de rij stond nog een kaartje moest kopen.Had zelf een e ticket en ben dus tussen de rijen door naar binnen gelopen,langs de scanner en dit alles binnen twee minuten.
Hebben in de loop van de ochtend toen er op de parking vooraan lege plekken waren de auto hiereen gezet en hadden dus ook geen probleem met uitrijden.
Hadden zoals gewoonlijk weer een geweldige dag en hopen dit nog vaak te hebben op deze in mijn ogen goedgeorganiseerde happening.

mvg eddie

casehulsebosch
22-02-2016, 11:39
Fijn weer eens iets positiefs te lezen Eddie. Ook enkele van mijn Nederlandse vrienden waren weer positief over dit gebeuren.

gr kees

girlits
05-07-2016, 12:58
Meters besteld voor 17 september.:)Kon vanaf 1 juli.

mvg eddie

Ton
06-07-2016, 18:34
wat ga je daar te koop aanbieden Eddie ?

girlits
06-07-2016, 21:13
Vogels ;) is nl een vogelbeurs.Weet ik nog niet.Gaan met meerdere kwekers en meest eigen vogels
maar wel variatie en mooi spul.

mvg eddie

Sytze F
08-07-2016, 10:02
Ik heb ook voor het eerst een paar meters gereserveerd. Al jaren ben ik er als bezoeker, ik ben benieuwd hoe ik het als verkoper ga ervaren.

Ton
08-07-2016, 18:14
is de kweek goed verlopen Sytze ?

ondanks de verhuizing en de nieuwe kooien ?

Sytze F
11-07-2016, 19:40
Ja wel aardig, ik heb ook wat minder soorten dan voorheen. Tot nu toe zijn het zo uit mijn hoofd 18 gele rietvinken, 10 bleekkopnonnen, 9 witborstrietvinken, 7 hadesnonnen, 7 vijfkleurnonnen, 3 witkopnonnen(waarvan 2 ino),3 driekleurnonnen en 3 witschedelnonnen. Er zijn nog eieren van de driekleurnonnen, bleekkopnonnen, witborstrietvinken en zwartborstrietvinken. Ik heb ook nog 2 jonge koppels witschedels gezet. Alleen de dwergrietvinken heb ik nog geen succes mee, maar die heb ik ook pas sinds juni gezet. Alleen 2 eieren kapot gevonden.
Nu moet je niet denken dat ik dat allemaal verkoop hoor, een groot deel hou ik zelf, eerst voor TT's en daarna ter vervanging van oudere exemplaren. Als ze een jaar of 6 zijn is de kans op bevruchte eieren een stuk lager. En er overlijden ook elk jaar wel een paar oudervogels. Een deel van de jongen is ook nog lang niet op kleur, het kan soms erg lang duren bij nonnen. Ik heb hier een hades van juni 2015 die nog steeds niet op kleur is. Terwijl sommige andere hades na 6 maand wel op kleur zijn. Heel apart.

graaf277
07-08-2016, 14:20
Zwolse markt is helemaal vol gereserveerd ruim 2500 m1 met standhouders. En ook weer een aantal nieuwe
leveranciers van benodigheden en voeding aanwezig. Nu wel E-tickets te koop zie advertentie op vogelmarktplaats.

girlits
07-08-2016, 14:59
Heb 2 x een aantal meters besteld,wie moet ik benaderen om deze naast elkaar te krijgen?

mvg eddie

HJ de Graaf
07-08-2016, 21:53
beide onder dezelfde naam dan komt het wel goed, wordt op naam verwerket. anders even mailen naar : vogelmarkt@volierevriend.nl

graaf277
30-08-2016, 11:11
Nu te koop E-tickets Zwolse Vogelmarkt voor 17 september a.s. niet wachten bij de kassa's en 1 euro
korting! Er zijn weer diverse nieuwe standhouders tijdens deze markt met een keur aan vogels, met name uit Italië komen diverse minder voorkomende soorten vogels naar de markt.

-Marcus-
18-09-2016, 00:38
Het viel me op dat ook deze editie behoorlijk wat chaos opleverde voor de mensen om binnen te komen. Ik was een van de weinigen die online kaartjes had geregeld.... Is het lastig om mensen hier gemotiveerd voor te krijgen? Of zou er meer promotie voor moeten worden gemaakt? Ik vond het ideaal, was binnen een minuut binnen :p

graaf277
19-09-2016, 10:05
Het viel me op dat ook deze editie behoorlijk wat chaos opleverde voor de mensen om binnen te komen. Ik was een van de weinigen die online kaartjes had geregeld.... Is het lastig om mensen hier gemotiveerd voor te krijgen? Of zou er meer promotie voor moeten worden gemaakt? Ik vond het ideaal, was binnen een minuut binnen :p

Jou mening dat je een van de weinigen met een E-ticket was is niet helemaal juist, we hebben juist meer E-tickets verkocht dan kaartjes aan de kassa. In overleg met de IJsselhallen hadden we bij de ingang een soort van doolhof gecreëerd zodat mensen rustig richting kassa zouden gaan. Helaas dit is
door onze zeer gewaardeerde bezoekers s'ochtends vroeg al aan de kant gezet. en ja het geeft nu eenmaal wat chaos als er ruim 2400 mensen met een E-ticket en daarbij komend 2200 met een kassa kaart naar binnen willen en tegelijk om die ene vogel te scoren. We doen ons best en worden keer op keer verrast door onze bezoekers. maar we hadden iedereen met een E-ticket binnen in 3 kwartier kwart over 9 waren die in de rij gestaan hebben allemaal binnen.

Ton
19-09-2016, 18:30
Vogels ;) is nl een vogelbeurs.Weet ik nog niet.Gaan met meerdere kwekers en meest eigen vogels
maar wel variatie en mooi spul.

mvg eddie

Eddie, al je vogels verkocht ?

was het een beetje druk ?

graaf277
20-09-2016, 07:57
Eddie, al je vogels verkocht ?

was het een beetje druk ?

er waren zo'n 400 standhouders zonder de buitenkanten daar staan bedrijven
er waren 300 mensen mee met de standhouders
en er waren 4506 toegangskaarten verkocht
dus totaal 5200 mensen in de hal en dan nog een klein aantal met een vrijkaartjes

girlits
24-09-2016, 22:19
Hoi ton,
bijna alles weg :)was weer topdrukte.Beetje late reactie maar had van de week ander probleem.

mvg eddie

-Marcus-
25-09-2016, 23:38
Jou mening dat je een van de weinigen met een E-ticket was is niet helemaal juist, we hebben juist meer E-tickets verkocht dan kaartjes aan de kassa. In overleg met de IJsselhallen hadden we bij de ingang een soort van doolhof gecreëerd zodat mensen rustig richting kassa zouden gaan. Helaas dit is
door onze zeer gewaardeerde bezoekers s'ochtends vroeg al aan de kant gezet. en ja het geeft nu eenmaal wat chaos als er ruim 2400 mensen met een E-ticket en daarbij komend 2200 met een kassa kaart naar binnen willen en tegelijk om die ene vogel te scoren. We doen ons best en worden keer op keer verrast door onze bezoekers. maar we hadden iedereen met een E-ticket binnen in 3 kwartier kwart over 9 waren die in de rij gestaan hebben allemaal binnen.

Die getallen verbazen me. Ik was er rond half 10 en toen was het behoorlijk druk bij de kassa's en niemand met een e-ticket. Misschien stom toeval. Mijn bericht was overigens ook niet als kritiek bedoeld, slechts mijn observatie. Ik vind het altijd een leuke markt, veel variatie aan dieren en bezoekers.

graaf277
26-09-2016, 08:59
Om half 10 waren de E-tickets al binnen die waren met 3 kwartier al gescand.