PDA

Bekijk Volledige Versie : Hoe was Zwolle 2015?

Ronazure
20-09-2015, 06:02
Ik mocht werken, maar ik ben wel benieuwd hoe de beurs was. Met name naar de verkoop van passerina,s. Waren er Amerikaanse kleurvinken?
Mvg, Ron

stick
20-09-2015, 08:54
Ben gisteren voor de eerste maal naar Zwolle geweest. Voor mij was het echt top. Organisatie was goed en alles verliep zeer vlot, heb wel een 20tal minuten moeten aanschuiven voor binnen te geraken, maar daar had ik me al op voorbereid.
De vogels die ik zocht waren niet aanwezig, maar dit had ik ook wel verwacht.

Passerina's waren zeker aanwezig, buiten de rozebuikvink werden ze allen te koop aangeboden. De één soort wat meer vertegenwoordigd dan de andere.
Wat opviel was dat er weinig standaard Europese vogels (Goudvink, Putter, Sijs, enz...) werden aangeboden. Wel heel veel Europese Insecteneters in alle soorten en maten. Ook Himalayagroenvinken heb ik veel gezien, meestal een vogel die je zelden tegenkomt op de beurs.

kingfisher
20-09-2015, 10:17
Inderdaad wel kleurvinken gezien en van de meeste soorten werd er wel aangeboden varieërend van mindere tot goede kwaliteit.
Had ook het gevoel dat het wat ruimer opgezet was,bredere paden en heb regelmatig controleurs gezien.
Toppie.
Voor mij blijft alleen de binnenkomst een drama,was er plusminus 8.20uur dus iets voor openingstijd en heb tot 9.00 in de rij gestaan,of rij die was er eigenlijk niet.
Misschien een optie om eens te kijken naar de haalbaarheid van onlineticket sale?

BirdBreeder
20-09-2015, 12:10
Waren inderdaad heel weinig europese cultuurvogels, heb misschien maar 1 verkoper gezien met bloemputters, viel me een beetje tegen helaas. Helaas wel heel lang in de rij moeten staan, ookal kwamen we later dan het open was, ook begon het nog heerlijk te regenen en waren we dus allemaal heerlijk doorweekt toen we binnenkwamen. Een ding wat ik ook een nadeel vond is dat de zalen waren verwisseld, normaal gaan we nog kijken bij verkopers die we kennen, maar we hebben er maar 1 gevonden, de andere hebben we niet gevonden, heel jammer. Wel uiteindelijk een mooi koppel catharina parkietjes kunnen kopen na de 2 zalen helemaal te hebben geinspecteerd, alle catharina's waren al opgekocht volgens de 3 verkopers die ze nog hadden zitten, wel jammer, maar ben er wel heel tevreden mee dat ik toch een koppeltje heb kunnen scoren :)

Josly
20-09-2015, 13:40
En wat zijn dan de mogelijke gevolgen.

Een toenemende verhandelen-verkopen op de parking.
Het verhandelen, verkoop, aan/in de wagens/auto's.

Nogmaals een bewijs dat alles wat met het commerciéle te maken hebben, binnen de vogelhobby steeds meer en meer de bovenhand krijgen/hebben.
Waarom worden dergelijke markten door buitenlanders overmachtig bezocht.
Vanwege jaren vormen van gedoogbeleid.

Joog
20-09-2015, 17:49
Zoek maar eens op Ïhale" Is veiling in zn turks, worden kei veel duivenveilingen gehouden. Echt elke week meerdere in zowel nederland, belgie als in duitsland, voornamelijk duiven. Maar heb allerlei vogels voorbij zien komen, zeker ook zangvogels (vanalles..).......

stick
20-09-2015, 20:09
Het verkopen/verhandelen op de parking zal je nooit niet kunnen tegenhouden. En dat er zoveel buitenlanders zijn kan ik alleen maar toe juichen (ik ben er ook één van). Zo krijg je eens de kans om vers bloed te krijgen van bepaalde soorten.

Jan Vriend
20-09-2015, 21:14
Hoi Josly,

Je trekt wel vaak conclusies maar noem ook is een relevante oplossing,en als je iets vragend stelt hoef je natuurlijk niet zelf het antwoord te geven.En met mogelijk kun je alle kanten uit.

Jan.

Josly
20-09-2015, 22:41
Daarvoor is er, bestaat er een simpele oplossing.
En die zelfs verplicht is bij dergelijke vogelmarkten.
Alleen al vanwege maatregelen transport van dieren/vogels.

Gezondheidscertificaat.

Vervoer van vogels:
Men moet beschikken over een recent gezondheidscertificaat, afgeleverd door dierenarts.
Hoeveel wordt daar op gecontroleerd door de inrichters.
Laat die gezondheidscertificaten bij het binnenbrengen van de vogels in de verkoopruimte afstempelen door de organisatie. Dit tijdens de controle van de vogels op hun gezondheid. En die bij de vogels horen,blijven, tot bij de eindbestemming van de vogels.
Wilt je aan een andere vogelmarkt deelnemen.
Dan is een nieuw gezondheidscertificaat vereist.
Op deze manieren sluit je ook een zekere risico uit wat betreft het overdragen van ziektes van het ene evenement naar een ander evenement. En of naar de verblijven van de vogels zelf.
Wat al van toepassing is bij reptielen/amphibien.
En dit zijn maatregelen van de organisaties zelf. Die op verschillende plaatsen zijn overgenomen door de wetgevers.
Maar het probleem is in/bij de vogelhobby.
Zoveel mogelijk inkomsten, en zo weinig mogelijk onkosten, zo weinig mogelijk uitgeven.
Zie al dat gedoe met de loketten aan de ingang.

Hoelang bestaat vogelmarkt Zwolle al?
Wat is er in al die jaren veranderd, aangepast?
Voornamelijk datgene wat de Wet voorschrijft.
Zoals:
Rookverbod.
Aanwezigheid van bevoegd dierenarts.
Hoeveel bevoegde dierenartsen zijn er aanwezig, voor hoeveel vogels?
Wat is er in al die jaren veranderd met al dat gedoe aan de inkom.
Een loket voor hoeveel vogelliefhebbers?

Nochtans staat dergelijke vogelmarkt onder toezicht van een bepaalde Nederlandse Vogelbond.

Sorry.
Dergelijke vogelmarkten doen die betreffende Nederlandse Vogelbond, internationaal meer kwaad dan goed.
Op wat spelen al die contra's in.
Wat brengen dergelijke organisaties die de vogelhobby niet zo genegen zijn naar voor om hun eisen kracht bij te stellen, bij te zetten.
Al het goede, het positieve.
Of voornamelijk al het slechte, het negatieve.

Ronazure
21-09-2015, 05:32
Even terug naar de vogels, waren er ook veelkleurenvinken?

kingfisher
21-09-2015, 06:09
Zeker Ron,lazuli,regenboog,pareil,veelkleur,deze heb ik gezien.
Zal waarschijnlijk nog wel wat gemist hebben.

graaf277
21-09-2015, 06:55
Geloof niet dat jij Josly enig idee hebt wat er aan voorbereiding van zo'n evenement
is gedaan. En wat betreft de handel je kan niemand verbieden om bijv. bijna alle
Catherina's op te kopen en dus ook niemand verbieden die met vogels te koop staat
om te verkopen aan wie dan ook en op welk tijdstip. Verder de aandacht aan kwaliteit
is per markt vast er is veterinair toezicht en wij zelf hebben een 14 tal kwaliteits-
controleurs rondlopen. En is er nog toezicht vanuit de NvWA die komen met dierenartsen,
inspecteurs en politie elke beurs van ons bezoeken en afgelopen zaterdag heeft de
NvWA geen enkel verbaal opgemaakt, er zijn wel enkele waarschuwingen uitgedeeld mbt
huisvesting van de vogels. Dit alles bij elkaar geeft mij de indruk dat wij in Zwolle
qua kwaliteit zeer zeker op de goede weg zijn, mede ook gezien de grootte van het evenement.
Ten slotte het wachten om naar binnen te kunnen, ik ken geen enkel evenement waar zon 4500 bezoekers komen die allemaal tegelijk naar binnen kunnen.
En we hebben niet één kassa open maar vier!. Tenslotte we werken die dag met zo'n 75 vrijwilligers dit los van de EHBO, beveiliging en GGD. Maar kritiek leveren is altijd makkelijk ik krijg gelukkig ook heel veel positieve reacties
naar aanleiding van afgelopen zaterdag.

van Tuijl
21-09-2015, 08:00
Zeker Ron,lazuli,regenboog,pareil,veelkleur,deze heb ik gezien.
Zal waarschijnlijk nog wel wat gemist hebben.

Klopt, ik heb ze ook gezien. en erg veel regenboogvinken. minimaal 4 verschillende koppels bij 3 handelaren

Josly
21-09-2015, 13:47
Het klopt dat kritiek geven altijd gemakkelijk is.
Dat er heel wat voorbereidingen aan voorafgaan.
Dat alles voor het grootste deel berust op vrijwilligers.
Etc.
Maar is dit niet van toepassing voor alle evenementen waar dieren/vogels aan te pas komen. En waar alles voor het grootste deel afhankelijk is van vrijwilligers.
Want dat is een van de grote problemen van dergelijke evenementen (vrijwilligers).
Maar jammer genoeg is dit steeds het argument, als argument wordt gebruikt bij al of niet terechte kritiek van/bij dergelijke evenementen.

Dat betekent nog niet dat bepaalde officiéle maatregelen zomaar met de voeten mag treden.
Zelfs maatregelen van de organisatie zelf.

Enkele voorbeelden, vaststellingen.

(1) "Onderverhuur van reserveerde plaatsen is niet toegestaan".

Dat betekent dat niemand anders op die gereserveerde plaats vogels mag aanbieden tijdens de duur van verkoop.
Ook niet als die gereserveerde plaats vrij is, er geen vogels meer aanwezig zijn.
Zelfs niet met de toelating van de organisatie, al of niet mits betaling.

(2) Volgens de EU is het verboden bij bedrijfsmatig verkoop van dieren/vogels, verboden dieren/vogels te verkopen, te verhandelen, zonder gezondheidscertificaat.

Hoe verklaart U dat het mogelijk is een gezondheidscertificaat te bekomen van dierenarts zonder maar een aanwezige vogel te kopen. En waarbij alles is vast gelegd, gefilmd is, met hedendaagse moderne apparatuur.
En die al of niet door sommige organisaties (contra's) als argumenten worden gebruikt.
Wat als dergelijke filmpjes terecht komen, te bekijken zijn, op een of andere sociale media (You Tube).
En of de sensatiemedia er zich mee bemoeit.
Dan is gans de vogelhobby helemaal om zeep.

(3) Volgens de EU is het bij dergelijke evenementen, verboden van dieren/vogels, en dieren-/vogelvoeding in een en de zelfde ruimte.
En zeker niet vlak naast elkaar, en of in elkaars onmiddellijke buurt.

Een van die aangehaalde argumenten berokkenen avicultuur meer schade, dan al het goede wat U aanhaalt.

En zoals eerder al aangehaald.

Vormen van gedoogbeleid.

Ps. en dan heb ik het nog niet over de verkoop van vogels op de parking.
Omdat ik weet dat de organisatie daarvoor niet verantwoordelijk is.
En 100% uitsluiten bestaat niet.
Ook al duiken er meer en meer filmpjes op.

Als ik mij niet vergis bestaan er verschillende formules wat de parking aangaat.
Is het zelfs mogelijk volledig verantwoordelijk zijn van/voor de parking.
Ook wat parkingsgeld aangaat.
Maar inderdaad heeft dit allemaal een zekere kostenplaatje. En dat meer dan waarschijnlijk niet min is/zijn.

Willie Kuijpens
21-09-2015, 17:12
Heren,

Waarom reageert u op Josley, ik neem de reacties van mensen die reageren onder een schuilnaam niet serieus, laat hij zich eerst maar eens bekend maken met zijn echte naam.

stick
21-09-2015, 19:22
De drukte aan de kassa is moeilijk te voorkomen, aangezien dit zo een grote beurs is en er zo veel volk op afkomt. En aangezien iedereen op het zelfde uur binnen wilt zal het altijd zo druk zijn. Ik heb ook 20 min moeten wachten, maar dat valt toch mee. De beste oplossing voor dit probleem is met voorverkoop kaarten.

Ronazure
21-09-2015, 19:48
Het is dat ik leuke baan heb:rolleyes:
Zou graag in contact komen met liefhebbers met veelkleuren vinken. Mochten jullie iemand kennen dan hoor ik dat heel graag

graaf277
22-09-2015, 06:41
De drukte aan de kassa is moeilijk te voorkomen, aangezien dit zo een grote beurs is en er zo veel volk op afkomt. En aangezien iedereen op het zelfde uur binnen wilt zal het altijd zo druk zijn. Ik heb ook 20 min moeten wachten, maar dat valt toch mee. De beste oplossing voor dit probleem is met voorverkoop kaarten.

Wellicht hebben we de volgende markt de kassa's weer waar ze altijd waren
en dan hebben we er 2 meer, de ingang blijft dan wel op dezelfde plek,
maar dit alles is nog niet zeker ivm eventuele vluchtelingen opvang
in de IJsselhallen. Voorverkoop (met barcode) is een hele dure oplossing dus denk niet dat dit voor ons haalbaar is. En gewone tickets voorverkopen
doen we zeker niet want zelfs de parkeerkaarten worden nog vervalst!

HansV
22-09-2015, 09:55
Wellicht hebben we de volgende markt de kassa's weer waar ze altijd waren
en dan hebben we er 2 meer, de ingang blijft dan wel op dezelfde plek,
maar dit alles is nog niet zeker ivm eventuele vluchtelingen opvang
in de IJsselhallen. Voorverkoop (met barcode) is een hele dure oplossing dus denk niet dat dit voor ons haalbaar is. En gewone tickets voorverkopen
doen we zeker niet want zelfs de parkeerkaarten worden nog vervalst!

Ik ken jullie budget niet, maar mogelijk dat jullie samen met bijvoorbeeld de beurs in Assen/Zuidlaren een dergelijk systeem zouden kunnen aanschaffen. Of mogelijk met een bestaande ticketpartij (die wel over een dergelijk systeem beschikt) in zee gaan, zodat je de (hoge?) kosten niet hebt maar wel het voordeel? Overigens denk ik dat mensen best een paar euro meer willen betalen als ze sneller binnen zijn, want de wachttijden zijn lang.

Josly
22-09-2015, 12:19
Was/is Vogelmarkt Zwolle al die jaren finanicieel niet renderend, Dan was er al lang geen sprake meer van/over Vogelmarkt Zwolle.
Want in de eerste plaats het finacieel gewin is belangrijk.
En wat eigenlijk maar meer dan normaal is vanwege bedrijfsmatig.
Maar dat dit wordt georganiseerd door een hobbymatige vogelvereniging, aangesloten bij een van een Hobbymatige Nederlandse Vogelbond is de dag van vandaag wel een probleem.

Maar waar velen niet aandenken/rekening mee houden.

Alle vogels zijn officieel geregistreerd. Dus ook die "hobbymatige" vogels.
De plaatselijke controles door bevoegde personen dienen in de eerste plaats, louter als toezicht voor onder andere het hygienische.
Verschillende andere controles kunnen later worden uitgevoerd. eventueel bij de eigenaars van aangekochte- verkochte vogels zelf.

Simpel uitgelegd:
De organisatie is dan voor het groots gedeelte niet verantwoordelijk.
Vooral te maken met de parking. Nu is de organisatie niet verantwoordelijk voor wat zich allemaal afspeelt op de parking (buiten de verkoophallen).

"Wij komen naar Zwolle"

Wat gebeurd er met dergelijke vogels?
Meermaals te maken met tussenpersonen (handlangers).

Vogels die voor het grootse gedeelte niet geregistreerd zijn.
Een deel van dergelijke vogels die zelfs terecht komen op de vrij gekomen plaatsen van geregistreerde plaatsen
Dus illegaal.

Bij voorverkoop is alles geregistreerd.

graaf277
22-09-2015, 12:33
Was/is Vogelmarkt Zwolle al die jaren finanicieel niet renderend, Dan was er al lang geen sprake meer van/over Vogelmarkt Zwolle.
Want in de eerste plaats het finacieel gewin is belangrijk.
En wat eigenlijk maar meer dan normaal is vanwege bedrijfsmatig.
Maar dat dit wordt georganiseerd door een hobbymatige vogelvereniging, aangesloten bij een van een Hobbymatige Nederlandse Vogelbond is de dag van vandaag wel een probleem.

Maar waar velen niet aandenken/rekening mee houden.

Alle vogels zijn officieel geregistreerd. Dus ook die "hobbymatige" vogels.
De plaatselijke controles door bevoegde personen dienen in de eerste plaats, louter als toezicht voor onder andere het hygienische.
Verschillende andere controles kunnen later worden uitgevoerd. eventueel bij de eigenaars van aangekochte- verkochte vogels zelf.

Simpel uitgelegd:
De organisatie is dan voor het groots gedeelte niet verantwoordelijk.
Vooral te maken met de parking. Nu is de organisatie niet verantwoordelijk voor wat zich allemaal afspeelt op de parking (buiten de verkoophallen).

"Wij komen naar Zwolle"

Wat gebeurd er met dergelijke vogels?
Meermaals te maken met tussenpersonen (handlangers).

Vogels die voor het grootse gedeelte niet geregistreerd zijn.
Een deel van dergelijke vogels die zelfs terecht komen op de vrij gekomen plaatsen van geregistreerde plaatsen
Dus illegaal.

Bij voorverkoop is alles geregistreerd.

Gezien alle kritiek zou ik in het vervolg thuis blijven als ik jou was,
en vogels kopen waar alles veel beter geregeld is je roept van alles
door elkaar en eea slaat nergens op , ook voorverkoop zegt niets over
de registratie van de aangeboden vogels. Er is recentelijk door een grote
groep medewerkers van de NvWA controle uitgevoerd met name buiten op de
parking en die hebben in totaal 2 overtredingen geconstateerd met 1 geval van
4 verkeerde ringen en 1 geval van 2 ongeringde en dat op een aanvoer van zo'n
480 standhouders en zo'n 4500 bezoekers, dus de door jou genoemde wildgroei
valt nogal mee.

Josly
22-09-2015, 13:21
Toch wel merkwaardig dat U niet reageert op wat betreft:

Verplichte gezondheidscertificaten van elke vogel afzonderlijk.
Op de vrijgekomen geregistreerde verkoopplaatsen.
Hobbymatig vogelvereniging.
Etc.

Er zal door de organisatie nooit negatieve informatie naar buiten komen.

Wat voorverkoop betreft, heeft niets te maken met de vogels, maar wel met de kassa's en alles wat er rechtstreeks/onrechtstreeks mee te maken hebben.
Zoals lange wachtrijen in de al of niet gietende regen.
Op een een parkieten fora geeft sommigen het zelf heerlijk toe dat die personen terug naar de wagen zijn gegaan om de vogels daar over te dragen, te verkopen.
Want ook bij het binnen komen voor diegenen die zich hadden geregistreerd voor verkoop van vogels waren er problemen.
En dat weet U maar al tegoed.

Waarom geen afzonderlijk organisatie oprichten die niks met de vogelvereniging te maken hebben.

En wat het bezoeken van dergelijke vogelevenementen betreft. In het verleden was er een jaar dat ik er meer dan honderd heb bezocht. Van de kleine lokale, tot de grote Internationale. Ondanks dat ik nooit heb deelgenomen aan vogeltentoonstellingen, en of vogels heb gekocht,of verkocht.
Gewoon om te weten, vast te stellen, wat er op verschillende plaatsten leeft bij de vogelliefhebbers. En alles wat er omheen mee te maken hebben.
Al geef ik heerlijk toe dat dergelijk aantal van het goed teveel is.

Op het gebied van vogeltentoonstellingen (Bondshows) Staat Nederland Internationaal hoogaangeschreven.
Op het gebied vogelbeurzen, vogelmarkten, Is Nederland een "ramp".
Waarom een "ramp" (gedoogbeleid)?
Omdat het Internationaal ook gevolgen heeft met alles wat te maken hebben met avicultuur.
Dus ook wat mij persoonlijk aangaat, en of zovele andere vogelliefhebbers die vogels houden/kweken in gevangenschap.
Daar gaat het bij mij en zovele andere vogelliefhebbers om.
Of hebben die geen recht van spreken meer.
Waarom dienen dan Fora's.

Het is al langer dan vandaag geweten dat voor sommigen in Nederland dit onbespreekbaar is/zijn.
En jammer genoeg hier op dit vogelfora.

Jan Vriend
22-09-2015, 16:06
Hoi Josly,

Vraag me af of je ooit vogels gehouden/gekweekt hebt.

Jan.

graaf277
22-09-2015, 16:44
Gezondheids certificaat per vogel is niet verplicht.
Gereserveerde plaatsen zijn vrij voor iedereen te gebruiken zodra de ingang voor publiek geopend is, dus daar mag een ieder gaan staan die vogels meebrengt om te verkopen en die niet van te voren een plek reserveert. Trouwens geregistreerde plaatsen zegt mij ook niet zo veel er wordt niet gecontroleerd of degene die reserveert wel werkelijk dezelfde is als de naam die hij opgeeft met het reserveren, bijna 50% van de mensen die bij ons reserveren komen
uit andere west-europese landen dan Nederland, zou je dit willen controleren moet je dus een ieder naar
een ID of rijbewijs vragen bij binnenkomst.
Ik begrijp niet wat het probleem is dat een vogelvereniging deze markt organiseert wat je daarmee bedoelt is mij volstrekt niet helder.
Verder suggereer jij dathet binnenkomen van de mensen die gereserveerd hebben een probleem gaf, wij hadden iedereen om 8:00 uur binnen die gereserveerd hadden, en dat is normaal gezien het aantal, dat heeft in het verleden
wel eenslanger geduurd en ik heb geen enkel probleem gehoord, het binnen laten en afrekenen met 480 mensen die
gereserveerd hebben kost nu eenmaal tijd, wij gebruiken daar 6 kassa's voor en dat is afgestemd op de
grootte van de ons beschikbare deuren. Tenslotte dit is mijn laatste reactie jij bent blijkbaar een fel tegenstander
van een grote vogelbeurs gezien je reacties, gelukkig zijn er ruim 5000 mensen die er heel anders overdenken, daar deze
al ruim 30 jaar deze beurs bezoeken en gezien de vele positieve reacties.

Josly
22-09-2015, 17:53
Sorry.

Maar nu schiet U een grote kemel.

Bekijk eens aandachtig de informatie van Uw eigen Vogelbond, en die mede verantwoordelijk is voor Vogelmarkt Zwolle (georganiseerd door vogelvereniging aangesloten bij NBvV).

Op welke manieren gebeuren dan al die verplichte registraties?

En bekijk aandachtig de informatie op het eind.

Handelaars moeten daaraan voldoen.
eenieder op/bij vogelverkoop waar handelaars aanwezig zijn moeten daaraan voldoen (bedrijfsmatig).

www.nbvv.nl/download/de_bond/Regels_voor_het_houden_van_een_vogelmarkt_of_vogel beurs_02_2008.pdf

HansV
22-09-2015, 18:36
Het is dat ik leuke baan heb:rolleyes:
Zou graag in contact komen met liefhebbers met veelkleuren vinken. Mochten jullie iemand kennen dan hoor ik dat heel graag

Je zou een kunnen informeren bij VINKEMAN. Weet niet of hij nog actief is op deze site, maar volgens mij had bijna alle aparte passerina's en cini's die er rondvliegen.

Josly
22-09-2015, 18:52
Wat ik niet kan begrijpen.

Waarom in Nederland bij hobbymatige vogelbeurzen handelaars worden/zijn toegelaten.
En waardoor die hobbymatig vogelbeurzen (hobbymatig vogelliefhebbers) automatisch worden aanzien, worden beschouwd, als officieel bedrijfsmatig houden/kweken dieren/vogels.

Alleen al daarvoor zijn in Belgie handelaars niet toegelaten bij dergelijke dieren/vogel verkoop.

Of heeft het in Nederland vooral te maken met het financiéle.

kingfisher
22-09-2015, 19:33
Je zou een kunnen informeren bij VINKEMAN. Weet niet of hij nog actief is op deze site, maar volgens mij had bijna alle aparte passerina's en cini's die er rondvliegen.

Ik heb dit ook al gemaild aan Ronazure maar daar heb ik,nog geen reactie op gezien of de mails komrn op de èèn of andere manier niet aan.

miro
22-09-2015, 19:54
Wat ik niet kan begrijpen.

Waarom in Nederland bij hobbymatige vogelbeurzen handelaars worden/zijn toegelaten.
En waardoor die hobbymatig vogelbeurzen (hobbymatig vogelliefhebbers) automatisch worden aanzien, worden beschouwd, als officieel bedrijfsmatig houden/kweken dieren/vogels.

Alleen al daarvoor zijn in Belgie handelaars niet toegelaten bij dergelijke dieren/vogel verkoop.

Of heeft het in Nederland vooral te maken met het financiéle.
Josly, in belgie zijn handelaars wel toegelaten op beurzen zowel om te verkopen als om op te kopen.
Moesten zij niet het een en ander opkopen zouden de beurzen in belgie op hun gat zitten. Ik ben zondag in Putte geweest daar was het niet anders, wachtrijen bij het aanmelden en handelaars die opkopen. Ik zie daar het probleem niet van in?

Josly
22-09-2015, 20:34
Beste Miro.

Bekijk eens de informatie van vogelverenigingen in je onmiddellijke omgeving.
Verplicht dierenarts aanwezig, handelaars verboden (hobbymatig).
Als er handelaars aanwezig zijn, zoals Gouden Ringshow, Betekent dit bedrijfsmatig
U ziet daar het probleem niet van in.
Het probleem is/zijn de hobbymatig maatregelen dieren/vogels, en de bedrijfsmatig maatregelen dieren/vogels.
Die zijn niet de zelfde, zelfs verre van.
Zoals:
Vervoer-transport.
Vergunningen-registraties.
Diergeneesmiddelen.
Verblijfplaats- behuizingen dieren/vogels.
Etc.

Het grote discussiepunt bij vogelverkoop Mondial Rosmalen.
Vanwege vogelgriep had dit nooit mogen doorgaan.
Dit vanwege aangepaste bedrijfsmatig maatregelen.
Onder andere wat het transport-vervoer van dieren/vogels opdat moment van toepassing is/was.

Geen enkele hobbymatig vogelliefhebber is daarmee in orde, Als het gaat om/over bedrijfsmatig houden/kweken dieren/vogels in gevangenschap.
Want bij bedrijfsmatig vervoer van dieren/vogels moet je over een bewijs beschikken dat het voertuig daarvoor geschikt is.
Dit is maar een van de voorbeelden.
En zo zijn er tientallen.

Zolang er niets voorvalt, geen juridische/gerechtelijke meningsverschillen zijn, is er geen vuiltje aan de lucht.
Maar o.... we, als U er een van bent.
Zie andere topic wat betreft maatregelen diergeneesmiddelen duivensport. En dan nog in je Provincie.
Zolang onderzoeken lopen mag er eigenlijk door de officiéle instanties-personen, geen verklaringen worden afgelegd, niet openbaar maken.
Enkel en alleen bij proces verbaal met minnelijke schikking.
Zoals de voorbeelden Vogelmarkt Zwolle

niels be
22-09-2015, 20:51
Zag de veelkleurenvink eens af en toe door iemand in de buurt van Harderwijk te koop zien staan, weet het niet zeker. Deze moet toch ook warm zitten in de winter?

miro
22-09-2015, 20:55
Tja, nogmaals ik zie het probleem er niet van? Wat is het verschil voor de vogels als ze gekocht worden door een liefhebber of een opkoper?
Wat vorig jaar betreft snap ik ook niet, tentoonstelling mag verkoop niet? Begrijpe wie begrijpe kan?
Dierengeneesmiddelen in duivensport heeft NIETS met onze hobby te maken en totaal niet vergelijkbaar (appels met peren vergelijken noem ik dat) dat heb ik u al gezegd.

Josly
22-09-2015, 21:05
Ik snap heel duidelijk wat je bedoeld.

En ook ik ben er niet mee eens.

Maar dat zijn nu eenmaal de huidige maatregelen binnen de EU.

Er is al jaren al op aangedrongen bij dierenorganisaties, vogelorganisaties, om/voor een duidelijk onderscheid tussen huisdieren-vogels, hobbydieren-vogels, bedrijfsdieren-vogels.
Daarvoor dient onder andere positief-lijst.
Bekijk de reacties van sommigen.
Vooral vanuit Nederland.

https://mijn.rvo.nl/bedrijfsmatig-huisdieren-houden

Ps. Bedrijfsdieren/vogels komen onder andere terecht in voedingsketens, voedingsindustrie.
Dat is het grote probleem.

Ronazure
22-09-2015, 22:21
Dank je wel Hans, Kingfisher en Niels ;)

Ik zal morgen eens kijken of ik wel een profiel- vinkje heb staan bij mail ontvangen. Ik was een half jaar terug bij Vinkeman, maar hij had toen geen veelkleuren. Harderwijk klinkt dichterbij, mocht iemand nog wat meer weten...

In Zwolle heb ik een prachtig span veelkleuren gekocht...o ja, op de parkeerplaats.
Maar omdat er weinig te vinden is over de verzorging zou ik graag contact hebben met andere kwekers. De vorige eigenaar gaf aan dat ze tegen vorst konden. Niet dat dit bij mij snel gaat gebeuren, want ik heb een vorstvrij nachthok. Een contact van mij uit Italië gaf ook al aan dat ze best wel wat koude zouden verdragen.
Heb trouwens op mijn kanaal een kort filmpje van ze staan. Let wel, het filmpje is mijn verdienste, maar de puike conditie van de vogels is door de verzorging van de vorige eigenaar.

Mvg, Ron

HansV
23-09-2015, 10:01
Ik heb je een PM gestuurd Ron. Komt waarschijnlijk in je spambox terecht, dus check die ook even.

Josly
23-09-2015, 12:59
"Ik begrijp niet wat het probleem is dat deze vogelorganisatie deze markt organiseert".

Sorry.

Maar daar begint het juist allemaal.

Waarom zijn de organisaties van onder andere Mondiale Rosmalen, Gouden Ring Show, afzonderlijke zelfstandige organisaties (al of niet tijdelijke organisaties). En niet georganiseerd door de organisaties die de verantwoordelijkheid dragen.

Aangaande voorbeelden proberen duidelijk te maken.

Wat is het verschil tussen Bondsshow NBvV (vogelverkoop) en Vogelmarkt Zwolle?

Bij Bondsshow gaat het in de eerste plaats om vogels voorzien van vogelringen uitgegeven door NBvV.
Ook al zijn daar handelaars aanwezig.
Die handelaars beschikken over een kweeknummer, kunnen dus ook ringen bestellen bij NBvV.
En waardoor de aanwezige handelaars in zekere zin geen handelaars meer zijn, maar gewone leden zoals de andere leden vogelliefhebbers.
Ook zijn al of niet andere vogelringen toegelaten.
Dat zijn vogelringen uitgegeven door vogelorganisaties-bonden aangesloten bij COM (ABNvV, KBOF).
COM is de overkoepelende organisatie van verschillende vogelorganisaties-bonden.
En dat is een van de problemen bij Bondsshow 2016.
Juridisch, gerechtelijk, kunnen die vogelliefhebbers niet worden uitgesloten.

Bij Vogelmarkt Zwolle is dit niet het geval.
Al is de organiserende vereniging aangesloten bij NBvV (Overkoepelende organisatie vogelverenigingen -vogelliefhebbers).
Op Vogelmarkt Zwolle zijn;
Alle soorten vogels toegelaten.
Alle soorten vogelringen toegelaten.
Alle soortenvogels (niet beschermde vogels) zonder vogelringen toegelaten.
Alle handelaars toegelaten.

Kortom:
Iedereen en alle vogels zijn toegelaten.

Daarom alleen al waren/zijn Mondiale Rosmalen, Gouden Ring Show, afzonderlijke zelfstandige organisaties.

De vogelvereniging is aan gesloten bij NBvV.
NBvV is de overkoepelende organisatie van verschillende vogelverenigingen.
Vogelbonden zijn de spreekbuizen van/voor alle vogelliefhebbers binnen de EU.
In de eerste plaats van/voor hun leden.

Al wat zich in/op Vogelmarkt Zwolle zich voordoet is ook NBvV verantwoordelijk.
Dat betekent dat het ook gevolgen heeft, al of niet schade aanricht, aan alle vogelliefhebbers binnen de EU (hobbymatig vogelhobby).
DUS ook al of niet schade aanricht, veroorzaakt, aan het volledig plaatje Aviculktuur.
Dus eventueel ook aan dierentuinen-vogelparken (al of niet beroeps matig).

Daarom dat de dag van vandaag hobbymatig dieren/vogels houden/kweken in gevangenschap, en bedrijfsmatig dieren/vogels/kweken in gevangenschap, gelijkertijd, op het zelfde moment, niet meer mogelijk zijn.

Hobbymatig en bedrijfsmatig kan niet.
Alleen al vanwege het juridische-gerechtelijke huidige maatregelen binnen de EU.

Het juridische- gerechtelijke waar door sommigen hier veelvuldig naar verwezen wordt (positief-lijst).

Joog
23-09-2015, 16:16
Damm dat doordrijven van jou irriteert mij, denk dat je een heel klein manneke bent, die ze veel geplaagd hebben toen je kind was. Wat wil je hier nou bewijzen met die aanhoudende zever verhalen van je???

Josly
23-09-2015, 16:58
Bekijk eens bericht Nr 133.

Dat is een van de vogelliefhebbers die vogels houden/kweken op een zo natuurlijke manier(en)-praktijk(en). En waar velen jaloers op zijn.
Jammer genoeg worden dergelijke personen minder en minder gerespecteerd binnen de vogelhobby.

En het jammer van al is dat dergelijke personen het steeds moeilijker en moeilijker krijgen om de vogelhobby op hun manier te beoefenen. Dit vanwege steeds strenger en strenger maatregelen binnen de EU. En waar sommige organisaties/personen mede de oorzaken van zijn.

Onder andere dit irriteerd mij binnen avicultuur.

www.vogelcafe.nl/showthread.php?45235-Voor-mij-nieuw-hier/page14

Ton
23-09-2015, 18:02
mooie vogels Ron, de man is wat donker, of lijkt dat zo ?

Ronazure
23-09-2015, 18:31
Dag Ton,

klopt de man is donker, maar ik denk dat als ik ze straks in het zonnetje heb vliegen het er anders uitziet. De pop is in België gekweekt en de man is import, ben benieuwd of ze bij zij zin krijgen in het voorjaar.

kingfisher
23-09-2015, 19:54
Bekijk eens bericht Nr 133.

Dat is een van de vogelliefhebbers die vogels houden/kweken op een zo natuurlijke manier(en)-praktijk(en). En waar velen jaloers op zijn.
Jammer genoeg worden dergelijke personen minder en minder gerespecteerd binnen de vogelhobby.

En het jammer van al is dat dergelijke personen het steeds moeilijker en moeilijker krijgen om de vogelhobby op hun manier te beoefenen. Dit vanwege steeds strenger en strenger maatregelen binnen de EU. En waar sommige organisaties/personen mede de oorzaken van zijn.

Onder andere dit irriteerd mij binnen avicultuur.

www.vogelcafe.nl/showthread.php?45235-Voor-mij-nieuw-hier/page14
Waarom denk je dat hij zich teruggetrokken heeft?

casehulsebosch
23-09-2015, 23:52
Dus hoe was Zwolle nu eigenlijk?

Op een ander forum heb ik gelukkig meer positiefs gelezen dan hier.
Dat je wat in de rij moet staan om een kaartje te kopen is op zich toch geen probleem. Het verbaast me altijd dat mensen zo'n anderhalf tot 2 uur in de rij staan in Disneyland/Disneyworld/Disney Hong Kong (sorry, op de andere ben ik niet geweest) om een ritje te kunnen maken van een paar minuten en dan weer hollen naar het volgende evenement om dan weer anderhalf uur in de rij te gaan staan. Overigens zijn de mensen in die lange rijen vriendelijk en iedereen heeft een glimlach op het gezicht.

Verder is het natuurlijk makkelijk om kritiek te uiten maar kom dan ook eens met een oplossing of voorstel.Die azijn mensen zijn er al genoeg in de wereld.

En aan Graaf en alle andere vrijwilligers bij dit soort evenementen, petje af! zonder jullie zou er geen beurs zijn.

Groet, Kees, Tauranga, Nieuw Zeeland.

kingfisher
24-09-2015, 06:03
Ach,hollanders moeten altijd wat te zeuren hebben.
Ik ben een halve dus ik zeur voor de helft mee.:D

graaf277
24-09-2015, 06:32
Dus hoe was Zwolle nu eigenlijk?

Op een ander forum heb ik gelukkig meer positiefs gelezen dan hier.
Dat je wat in de rij moet staan om een kaartje te kopen is op zich toch geen probleem. Het verbaast me altijd dat mensen zo'n anderhalf tot 2 uur in de rij staan in Disneyland/Disneyworld/Disney Hong Kong (sorry, op de andere ben ik niet geweest) om een ritje te kunnen maken van een paar minuten en dan weer hollen naar het volgende evenement om dan weer anderhalf uur in de rij te gaan staan. Overigens zijn de mensen in die lange rijen vriendelijk en iedereen heeft een glimlach op het gezicht.

Verder is het natuurlijk makkelijk om kritiek te uiten maar kom dan ook eens met een oplossing of voorstel.Die azijn mensen zijn er al genoeg in de wereld.

En aan Graaf en alle andere vrijwilligers bij dit soort evenementen, petje af! zonder jullie zou er geen beurs zijn.

Groet, Kees, Tauranga, Nieuw Zeeland.

Hoi Kees
Zwolle was qua organisatie een goede markt, er zijn wel een aantal mensen
weggebleven die gereserveerd hadden zonder af te zeggen, maar wij wijten dit
aan de berichtgeving in de media over vluchtelingen opvang in de week voor
de markt. we hadden nu nog meer ruimte door het gebruik van een andere hal erbij
dit gaan we binnenkort evalueren met de IJsselhal en wellicht blijven we deze
in de toekomst ook gebruiken. Er waren geen incidenten voor EHBO en de NvWA
heft 2 waarschuwingen uitgedeeld, dus relatief weinig problemen. Qua aanvoer
heb ik een ruime sortering aan vogels en toebehoren gezien, en de verkopers
waren tevreden over het resultaat, dus al met al een geslaagde markt. Tja
er kwamen wel klachten over de wachtrij voor het publiek, maar als je met
zo'n 4000 mensen tegelijk naar binnen wil krijgen wij dat nu eenmaal niet
in korte tijd voor elkaar, dat duurt even, denk wel we volgende keer dit
weer anders gaan doen om te proberen te wachttijd te verkorten en dus
extra kassa's gaan gebruiken.
Groet Harm

graaf277
24-09-2015, 06:40
Josly ik zou lekker thuisblijven als ik jou was, en niet meer naar Zwolle komen als je als een van de weinige zoveel problemen hebt met de grootste vogelbeurs van West-Europa, die aan alle gestelde eisen voldoet die door de NbvV voldoet en al twee maal een audit heeft gehad van de door de bond aangewezen bonds-bestuurder, en in samenspraak met de bond dit evenement zo inricht als het nu is.

Josly
24-09-2015, 16:09
Omdat het de grootste vogelbeurs van West-Europa is, zijn/worden niet geringde Europese cultuurvogels al of niet toegelaten.

Sorry.

Zelfs een klein kind ziet het verschil tussen geringde vogels, en niet geringde vogels.

Nogmaals:
Alle respect voor al die vrijwilligers.
Maar niet voor de organisatie zelf.

Waarom waren er verschillende gereserveerde personen-handelaars afwezig.

In de eerste plaats vanwege strengere controles binnen de EU.
Onder andere strengere grenscontroles.
En dat weet de organisatie maar al te goed.
Maar dat betekent dan zoveel als dat er iets niet klopt.

Elke niet geringde beschermde vogel, is er een te veel.
En dan zeker als het te maken hebben met Europese cultuurvogels.
En dit zijn jammer genoeg, telkenmale algemene wederkerige vaststellingen.

Eenieder beslist voor zichzelf maar uit welke schade dit al of niet berokkent, wat avicultuur aangaat.
Wat niet geringde Europese cultuurvogels voor de vogelhobby betekent.

Gelukkig zijn er nog heel wat vogelliefhebbers die het wel goed voor hebben.
Die vogels houden/kweken op een zo natuurlijk mogelijke manieren, methodes/praktijken. Die de vogelhobby op legale manieren beoefenen.
Zonder hen was er nu misschien geen sprake meer van/over vogelhobby.
Was er nu geen sprake meer van vogelmarkt Zwolle.

Dit is het laatste wat ik erover kwijt wil.

bva118
24-09-2015, 16:55
Dit is het laatste wat ik erover kwijt wil.

Gelukkig, kunnen we het nu weer over vogels hebben.

Josly
24-09-2015, 23:09
Dag Ton,

klopt de man is donker, maar ik denk dat als ik ze straks in het zonnetje heb vliegen het er anders uitziet. De pop is in België gekweekt en de man is import, ben benieuwd of ze bij zij zin krijgen in het voorjaar.

Hopelijk gaat het om de zelfde ondersoort.
Zeker als het te maken heeft met ondersoort met roodkapje.
Je kan ze vergelijken men de indigo en de lazuli.
Maar Owé als het om verschillende ondersoorten gaat.
Dan zijn het meermaals geen lieverdjes voor elkaar, en of hun jongen.
Ook onderling leeftijdsverschil kan al of niet een rol spelen.
Nogmaals is afhankelijk van soort(en) ondersoort.
Klikt het koppel, dan zal je er hopelijk veel plezier aan beleven.
Net zoals in die andere topic.
"Kweek met Rode Kroonvinken"
Heeft meer dan waarschijnlijk te maken met ondersoort-ondersoorten.

Hier wat informatie.
Even verder doorbladeren voor verdere informatie wat betreft verschillende ondersoorten.

www.forgottenbooks.com/readbook_text/Bulletin_-_Uneted_States_National_Museum_1877_v1_1000456880/161

Ps. Nog een geluk dat sommigen zich hier afvragen of ik ooit wel vogels heb gehad.

Wie weet hebben sommigen op Vogelmarkt Zwolle vogels gekocht die afstammelingen zijn van vogelsoorten/ondersoorten die terug zijn geplaatst in de natuur.
Of afstammelingen van vogels van de persoon waar ik naar verwijs in ander bericht.
Veel kans zelf als het gaat om/over uitzonderlijke vogelsoort/ondersoorten.

Ronazure
25-09-2015, 05:52
Josly, bedankt voor je imput, interessant artikel. Net als Niels al zegt een nest tussen de takken als een karekiet zou wel heel leuk zijn, maar wat ik hoor is een nest in een mandje of kanariekastje meer voor de hand liggend.
Eerlijk gezegd ben ik al blij dat ik een veelkleurenpop heb en niet bv een lazuli of indigopop. Ik maak me niet zo druk over de ondersoorten...als je al met balgen uit een museum moet vgelijken dan zal het wel meevallen. Bovendien lees is dat de verschillen in habitat Ed klein zijn.

Maar Josly, heb jij veelkleurenvinken (gehad) ? Dan zou ik graag over je ervaringen horen!

Josly
25-09-2015, 13:37
Wat is veel, en wat is weinig. Net als wat het aantal nakomelingen/jongen aangaat.
Eigenlijk is dit relatief. Zeker als het te maken hebben om vogels in gevangenschap zoveel mogelijk op natuurlijke wijze te houden, te kweken.

De voornaamste eigenschappen, kenmerken, van/bij dergelijke vogelsoorten/ondersoorten, zijn de onzichtbare kleuren voor het menselijk oog (UV kleuren).
Daar begint het mee als het gaat om/over een al of niet klikkend koppel.

Een van de kenmerken zijn bij dergelijk vogels in gevangenschap. Is namelijk het verlies van UV verenkleuren.
Afhankelijk van verschillende factoren.
Zoals:
Voedind.
Licht.
Etc.

Dus combinaties gekweekt vogels in gevangenschap met wildvang, vogels die doorgaans nog beschikken over hun natuurlijk hoeveelheid UV verenkleuren, houden bepaalde risico's in.
Maar ook bij onderlinge combinaties van/bij gekweekte vogels in gevangenschap kan dit voorkomen.
Niet alle vogels in gevangenschap worden op de zelfde manieren/methodes gehouden/gekweekt.
Dan zijn sommigen verwonderd dat er bij de ene vogelliefhebber agressie voorkomt bij de vogels, en bij een andere vogelliefhebber niet.

Het klopt dat de verschillen in habitat klein zijn.
Dat heeft onder andere te maken met de Passerina soorten onder andere erg verlekkerd zijn op harsen van pijnbomen, sparren.
Dus zorgen dat dergelijke planten aanwezig zijn.
Zelfs de natuur al of niet wat nabootsen. Door inkervingen, zodat er hars vrijkomt.

Wat de nesten betreft.
Plaats een kunstnest tussen de takken zorg dat dit voldoende stevig is.
Leg in die nesten enkele veren van de vogels. Liefst "fluoriserend" (UV verenkleuren).
UV verenkleuren zijn ook een zekere bescherming.
Of te wel zullen de vogels na een zekere tijd, niet meer in de buurt komen van het nest. Of te wel zullen de vogels er gretig gebruik van maken.
Eigen aan vele vogelsoorten/ondersoorten.
Zeker Amerikaanse vogelsoorten/ondersoorten.

Wat winterhard betreft.
Zorg in de eerste plaats voor een beschermde, beschutte, omgeving.
Eigenlijk zijn dergelijke vogels niet winterhard.
Maar wat is eigenlijk winterhard.
Ook in Mexico, en of andere plaatsen waar de vogels voorkomen? kan het weer grauw en ruw zijn.
Winterhard betekent langdurig koude dagen (lage temperaturen).
Net zoals in de zomer langdurig warme dagen (hoge temperaturen).
ook daar zijn vele vogels minder tegen bestand.
Simpel uitgelegd.
Het heeft vooral te maken met verbruik van energie, verbranding-weerstand.

Succes.

Josly
25-09-2015, 14:57
Gezondheid is de belangrijkste pijler bij om het even welke soorten levende wezens (mensen, dieren/vogels).

Niet alleen wat het uiterlijk zichtbare aangaat.
Maar meermaals ook wat het onzichtbare aangaat.
Zoals UV verenkleuren.
Daarom dat UV lichtstralen-UV licht belangrijk zijn.
Niet alleen wat de natuur aangaat.
Maar ook als het te maken hebben met het houden/kweken dieren/vogels in gevangenschap.
Dus ook als dit gebeurd via kunstlicht-verlichting, is UV licht belangrijk.

Ronazure
25-09-2015, 15:10
Maar heb je passerina' s zelf gehad?

Josly
25-09-2015, 15:36
Sorry.

Lees nog eens aandachtig een van de vorige berichten.

Wat denkt U.

Vogelhobby is-was mijn hobbyleven.
Avicultuur is-was mijn beroepsleven.

Sorry.
En wat zijn dan eventueel de volgende vragen.
Foto's.
Sorry daar doe ik niet aan mee.

Josly
25-09-2015, 16:12
Beste Ronazure.

Sorry.

Het is zeker niet slecht of kwaad bedoeld.

Waarschijnlijk komt het nogal ruw over.

Maar wat ik mij meer en meer afvraag:
Waarom Uw vraag op/bij deze topic?
Want zo nieuw bent U niet meer op VogelCafé.
Hopelijk heeft het niet te maken met al of niet "vriendjes politiek".
Want daar doe ik zeker niet aan mee.

Ronazure
25-09-2015, 16:25
Er wordt op elk forum veel geschreven zonder feitelijke ervaring. Vaak praat men ' heb ik eens ergens gelezen' na. En inderdaad, ik loop al wat langer mee en heb zelf ook al veel gelezen. Waar ik behoefte aan heb zijn authentieke eigen ervaringen. Vandaar mijn vraag. Heb je zelf ervaring met de soort?

Josly
25-09-2015, 16:43
Wat was/is eigenlijk de reden om Uw vraag hier op/bij dit topic te plaatsen, en niet op/bij de rubriek waar het thuis hoort?

Heeft het te maken met:
"Gekocht op de parking Vogelmarkt Zwolle".

Avicultuur:
Wat betekent dat eigenlijk.
Zeker als het gaat om/over enkel en alleen maar zangvogels wat mijn hobbyleven-beroepsleven aangaat.

Op/bij een ander Nederlands vogelforum-fora had ik het onder andere over:
"Aan de wieg gestaan van een vogelpark".
Daar waren onder andere die vogelsoort-ondersoort aanwezig, te aanschouwen.

Ronazure
25-09-2015, 17:01
even voor de duidelijkheid en dan stop ik er maar mee.
Hieronder mijn vraag onder het kopje "Beurs"
"Ik mocht werken, maar ik ben wel benieuwd hoe de beurs was. Met name naar de verkoop van passerina,s. Waren er Amerikaanse kleurvinken?"
Vervolgens zijn we verder gegaan op kleurvinken, omdat ik zoek naar kwekers met ervaring.
Het was niet mijn bedoeling de beurs in Zwolle te evalueren en zeker niet ter discussie te stellen.

Dus nogmaals, mocht iemand weten welke kwekers veelkleurenvinken aanbood, dan hoor ik dat graag.
mvg, Ron

Mvg, Ron

Josly
25-09-2015, 17:43
Even voor de duidelijkheid en dan stop ik ermee.

Als ik nu met JA antwoord.
Bent U dan 100% zeker?

Sorry.
Er klopt hier iets niet.

Trouwens aan wie, welk persoon hebt U de vogels gekocht.
De eigenaar van de vogels.
De kweker van de vogel(s).
Of aan een tussenpersoon, handlanger (opkoper).
Het is juist bij zulke personen (handlangers-opkopers) dat U dergelijke vogels moet kopen.
En dan nog op/bij een vogelmarkt als Vogelmarkt Zwolle.

niels be
25-09-2015, 20:25
De toon mag wel iets lager. Wat zijn we toch lekker mens. We zullen eens naar andere dieren kijken, die elkaar wel helpen en die niet alles voor zicht zelf willen houden. Ben die instelling wel beu. De wereld word weer steeds ikke ikke ikke.
Ben er soms wel klaar mee met dit gedoe! In mijn leven met ernstige spraak en taak moeilijkheden kom ik dit zo vaak tegen en er zijn ook mensen die je met plezier helpen. Ben ook niet voor niets gestopt met hbo, want sommige leraren en leraressen kun je schieten, want ik ken het wel en jij niet, is mijn probleem niet. Ben door hulp en eigen kracht van niveau 1 naar niveau 4 geschopt plus 1,5jaar hbo. Mag er best trots op zijn, ook heb er bijna dagelijks last van. De dag dat ik geen last van heb, is als ik tussen 6 planken lig.

Josly, misschien voor de geintresserden kun je dingen gaan vertellen van hoe en wat dingen doen voor je vogels. Als je pro bent geweest, dan kun je dat met plezier vertellen en anderen kunnen er weer van leren.

Ron je zult mij met plezier ook vertellen hoe je de bbb verzorgt toch?

Oh jah me nederlands is niet super als nederlander

Josly
25-09-2015, 23:19
Beste niels be.

Bekijk eens aandachtig een van de vorige berichten (Nr 50).

Is dit soms geen informatie.

Ben eens benieuwd of de eigenaar van de vogels, en of de personen die deze vogels bezitten, dit ook verteld hebben.
Zoals:
Hars van dennen-sparren.
Belangrijk voor de gezondheid van de vogels.
Voor een glanzend uiterlijk, terwijl de meeste in gevangenschap een doffer uiterlijk hebben.
Vogelveren in nest:
Om kweek te bevorderen.
Meer rust bij de vogels.
Minder agressie.
Etc.

Ik kan veel verdragen.
Maar met mij laten sollen, om op een of andere manier daardoor mij belachelijk te laten maken.

Sorry.

Dit is een stap te ver.

Maar nogmaals.
Hoe natuurlijker vogels worden gehouden, hoe minder respect door sommigen binnen de vogelhobby.
Ik kan heel goed begrijpen dat dergelijke personen zich meer en meer terugtrekken.

Je hoeft maar eens naar de verschillende kweekverslagen kijken van die persoon,die familie.
Je verwijst onder andere naar een persoon wat een of ander boek aangaat.

Wat is het verschil?
Want informatie in een boek is meermaals informatie die al geweten is.
Dus vogelboeken zijn niet meer interessant.
Want het zijn toch maar copies.

niels be
26-09-2015, 11:11
Met je laten sollen is natuurlijk ook niet goed. Over je heen laten lopen, is gewoon tegenwoordig niet goed. Dan val je onder aan de ladder.

Het is ook bekend dat niet iedereen alles verteld, alles voor zich zelf houden. Dan is dit soort informatie wel interessant. Het nabootsten van de natuurlijke omgeving is ook zeer belangrijk. Hoe moeilijk het ook is. Ik heb op dit moment nog niet de mogelijkheid om dit te doen, maar wil dit wel gaan doen. Stukje avicultuur zoals sommige dierentuinen doen. Dan minder vogels, maar wel planten die in de normale omstandigheden buiten de gehouden vogels. Ik weet niet als nepplanten iets toevoegen?

Kun je het verhaal van die veren uitleggen, UV verenkleuren. Klinkt wel interessant?

Had je toevallig nog kweekverslagen van die persoon, via een link?

kingfisher
26-09-2015, 11:53
Mail me maar Niels,die heb ik wel.

Jan Vriend
26-09-2015, 18:04
Hoi Josly,

Misschien weet je het zelf niet maar je toont het gedrag van een betweter,dat is voor sommige mensen irritant/vervelend.

Jan.

Josly
27-09-2015, 12:14
Wanneer zijn/worden de mensen het snelst, en het meest van al geirriteerd.

Als het hen geen bal kan schelen, er geen interesse voor is.

Wat een van de algemene vaststellingen zijn bij Nederlandse vogelliefhebbers.
Wat interesseert hen met alles wat te maken hebben met vogelringen, met maatregelen-wetten, etc.

Tot de dag de die zelfde vogelliefhebbers er rechtstreeks mee geconfronteerd worden.
Zoals: foute-verkeerde vogelringen, zieke-dode vogels, etc.
Dan is het kot te klein.
Dan is het plots, ineens:

De schuld van de verkoper.
De schuld van de organisatie.
De schuld van de vogelbond.

Vergelijk het met al dat gene wat er op het ogenblik met Volkswagen gebeurd.
Wat interesseert dit de "gewone" man in de straat:
Geen bal.
Tot de dag dat de naam Volkswagen verdwijnt, en al die mensen hun baan, hun job, verliezen.

Wat denkt je wat er dan staat te gebeuren.

Dat de organisatie maar alleen positieve geluiden hoort.
Wel ga dan eens de Internationale vogelfora's maar eens na.

Een kort algemene reactie.
Onder andere van iemand die mede verantwoordelijk is bij vogelevenementen in Frankrijk (Mondiale, Europashow Metz, etc.).
Waar zelfs de NBvV aandeel neemt.

"C'est scandaleux pour les organisateurs. Et un gros zéro pointé pour les organisateurs".

ele
27-09-2015, 15:55
Wanneer zijn/worden de mensen het snelst, en het meest van al geirriteerd.

Als het hen geen bal kan schelen, er geen interesse voor is.

Wat een van de algemene vaststellingen zijn bij Nederlandse vogelliefhebbers.
Wat interesseert hen met alles wat te maken hebben met vogelringen, met maatregelen-wetten, etc.

Tot de dag de die zelfde vogelliefhebbers er rechtstreeks mee geconfronteerd worden.
Zoals: foute-verkeerde vogelringen, zieke-dode vogels, etc.
Dan is het kot te klein.
Dan is het plots, ineens:

De schuld van de verkoper.
De schuld van de organisatie.
De schuld van de vogelbond.

Vergelijk het met al dat gene wat er op het ogenblik met Volkswagen gebeurd.
Wat interesseert dit de "gewone" man in de straat:
Geen bal.
Tot de dag dat de naam Volkswagen verdwijnt, en al die mensen hun baan, hun job, verliezen.

Wat denkt je wat er dan staat te gebeuren.

Dat de organisatie maar alleen positieve geluiden hoort.
Wel ga dan eens de Internationale vogelfora's maar eens na.

Een kort algemene reactie.
Onder andere van iemand die mede verantwoordelijk is bij vogelevenementen in Frankrijk (Mondiale, Europashow Metz, etc.).
Waar zelfs de NBvV aandeel neemt.

"C'est scandaleux pour les organisateurs. Et un gros zéro pointé pour les organisateurs".

Beste Josly,

Bij deze wil ik u vragen te stoppen met het plaatsen dit soort van berichten.
U lijkt van alles en nog wat op 1 hoop te gooien en generaliseert er maar op los om uw punt / zienswijze maar duidelijk te maken.

mvg.

graaf277
02-10-2015, 12:18
Foto van de 2e hal om een indruk te geven:

graaf277
10-11-2015, 08:11
Vanaf half december Voorverkoop entreebewijzen voor de markt van 20 februari 2016 zie WWW.Volierevriend.nl (E-TICKETS)

Ton
10-11-2015, 19:32
en dan hoef je niet meer in de rij te staan?

HJ de Graaf
10-11-2015, 20:21
Waarschijnlijk wil iedereen met een e-ticket alsnog als eerste naar binnen en zullen de eerste bezoekers met ticket alsnog om 6 uur in de morgen voor de deur gaan staan.
maar het naar binnen laten zal wel een stuk sneller verlopen hopen we.

mvg