Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Pyrrhura

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Pyrrhura

    Wat zijn pyrrhura voor vogels? Ik hoor dat ze rustig zijn en makkelijk tam te krijgen. Moet ik er eentje aanschaffen of een koppel.

  • #2
    als je er eentje aanschaft kies dan voor een mannetje. dit voorkomt een hoop ellende ivm broeds worden of legnood.
    rustig zijn ze zeker als je maar weet dat bijna elke parkiet s'morgends en s'avonds wel een kwartiertje lawaai kan maken.
    ze worden inderdaad zeer aanhankelijk aan hun verzorger. en zeer snel zelfs. ze zijn uiterst nieuwschierig en slim.
    let er wel op dat pyrrhura's nestslapers zijn en dus een nestblok moeten hebben.
    als je nog vraagjes hebt, laat maar horen dan.

    Opmerking


    • #3
      Waar zijn er goede kwekers van deze vogels en wat is de normale prijs voor ze. En wat als ik er twee zou willen kopen. Ik zie op Marktplaats prijzen rond gaan van 50, 75 en zelfs meer dan 100 euro of zelfs meer en hoger.

      Opmerking


      • #4
        de prijs is naar gelang welke soort pyrrhura je wil hebben. de goedkoopste zijn de molinae wildkleur (gewoon groen).
        als je reeds een hele tamme wil kopen dan is de prijs ook hoger natuurlijk.
        wil je zelf met pyrrhura's kweken dan koop je een koppel ,maar dan zou ik ze al in een voilere houden.
        wil je ze voor in de huiskamer dan zou ik 2 mannen nemen.
        en ik weet niet vanwaar je bent maar er is wel een kweker in de buurt misschien. het is altijd best van ze bij een kweker te kopen vind ik.

        Opmerking


        • #5
          Ik woon zelf in Flevoland. Ik wil er niet mee kweken. Ik hou ze dan in een grote kooi in de huiskamer. Ik weet wel een kweker in Noord Holland. Maar die is vrij duur en als je alvast een jong wilt reserveren moet ik een voorschot betalen. En daar ben ik niet zo happig op. Maar ik zal dan gaan kijken naar twee mannen dan.

          Opmerking


          • #6
            Er is een prijsverschil per soort, mutatie en ook of de vogel met de hand opgekweekt is (verboden in Nl) of door de ouders.(ook een geslachtscertificaat bij is, is hij duurder - betaling onkosten)

            molinea(groenwang): vanaf 40 voor wildkleur tot rond 170 voor turquoise pineapple (+ certificaat)
            bruinoor: ongeveer hetzelfde voor een wildkleur
            cruentata: 150
            sandiae: 75
            andere soorten duurder

            Ik kweek met 6 koppels molinea in verschillende mutaties. Geen probleem met overlast. Vogels komen in de voli zelfs uit de hand eten. Opletten met kooien: het zijn meester uitbrekers door hun intelligentie.

            Ik verkoop enkele zelfstandige jongen, die elke dag in de hand genomen zijn in het nest en die geen problemen opleveren om ze verder tam te krijgen. Ik kreeg melding van iemand die er in slaagde een aangekochte vogel van bij mij te laten praten binnen het jaar!(zal wel een uitzondering zijn.. en daarvoor is een vrouwenstem het best voor geschikt)
            parakeetplaza.webnode.be met aansluitend blog i.v.m. de kweek 2017

            Opmerking


            • #7
              niet enkele, maar ENKEL
              (sorry)
              parakeetplaza.webnode.be met aansluitend blog i.v.m. de kweek 2017

              Opmerking


              • #8
                Ik heb een mooie cinnamon mannetje gekocht. Vrij jong nog en niet met de hand opgefokt. Puur natuur. Bij een kweker bij mij niet ver vandaan. Heb hem sinds zaterdag en is nu aardig tam. Je kunt hem aaien, is heel rustig, houdt er van dat je je hand op zijn rug legt en valt tegen je hand zo in slaap en bijt niet. Echt een schatje, zo lief. Wist niet dat deze vogels zo lief zijn. Een hele goede koop en heb er geen moment spijt van.

                Opmerking


                • #9
                  als hij nu al zo rustig is dan ga je er nog veel meer plezier van hebben later. het zijn inderdaad hele leuke vogels om te hebben.

                  Opmerking

                  Working...
                  X