Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wat moet ik hier nu mee? ( ring van vogel klopt niet).

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Wat moet ik hier nu mee? ( ring van vogel klopt niet).

    Ik weet niet zo goed wat ik hier mee aan moet,...

    Ik heb laatst twee leuke vogeltjes gekocht van nu 12 weken oud.
    Ze zijn geringd.
    Er werd destijds gezegd dat ze nog jong waren.
    Ik kon de ringen niet goed aflezen, want deze waren vrij vies.

    Heb de vogeltjes mee genomen en toen ik thuis de ringen had schoongemaakt, zag ik tot mijn verbazing dat er ringen om zaten van enkele jaren oud.
    Had meteen contact gezocht toen en er werd gezegd dat er geen genoeg ringen waren en dat er daarom oudere ringen gebruikt waren.
    Ook omdat diegene dan beter kon zien of ze wel of niet verwant waren aan elkaar.
    Dat is me tijdens de koop niet verteld, ik moest er zelf achter komen.
    Toen ik het vroeg hoe dat zat, werd er gezegd dat er vergeten was om dat te melden.

    Hoe weet ik nu of ik echt jonge vogeltjes heb gekocht, of dat ze toch al enkele jaren oud zijn?

  • #2
    Wat voor vogels heb je gehaald? Je moet vertrouwen op de verkoper, maar zeker weten zul je het nooit, tenzij ze nu nog in het jeugdkleed zitten natuurlijk, met 12 weken is dat meestal wel zo.
    Amerikaanse sijzen + Postuurkanaries
    Vergeet niet te kijken op mijn site!
    http://birdbreeder.simpsite.nl/

    Opmerking


    • #3
      Als je een foto toont, dan kunnen we er ons waarschijnlijk wel over uitspreken. Bij veel soorten goed het verschil tussen jonge en oudere vogels.

      Het verhaal kan kloppen. Ik heb ook nog vogels met oude ringen geringd omdat die soort nu eenmaal wettelijk geringd moest worden en ik had enkele ringen te kort.

      Opmerking


      • #4
        webmaster van Voor al uw vogel(kweek) informatie

        Opmerking

        Working...
        X