Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Tl lamp op accu?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Tl lamp op accu?

    Ik heb een nachthok maar geen electriciteit ernaar liggen. WSeten jullie waar je een lamp kan vinden op baterijen? En welke raden jullie aan? Zijn led strips ook een mogelijkheid? En hoeveel licht moet ik voorzien in een nachthok van 1m op 3m?

  • #2
    Op batterijen gaat niet werken, die gaan steeds leeg, je moet zorgen voor blijvende stroom in de vorm van solar.
    Bijgevoegde Bestanden
    Last edited by populier; 22-08-2015, 23:25.
    Groeten Michael

    https://www.facebook.com/Populier-Vo...4313725716158/

    Opmerking


    • #3
      Hallo,

      Populier; jij raad dit systeem aan om gebruikt te worden in een vogelomgeving?

      Groeten, Serinus.
      The proof of the pudding is in the eating

      Opmerking


      • #4
        Ja John, wat is er mis mee?
        Groeten Michael

        https://www.facebook.com/Populier-Vo...4313725716158/

        Opmerking


        • #5
          The proof of the pudding is in the eating

          Opmerking


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door Serinus Bekijk Bericht
            Naar mijn mening kan deze persoon beter zorgen dat hij stroom in dat nachthok krijgt.
            Vervolgens daar een goede verlichting op aansluiten en eventueel in de winter een voorziening dat hij dat nachthok vorstvrij kan houden.
            Die mening deel ik volkomen met je John, probeer een goede grondkabel naar je schuur te trekken en je hebt daar voor altijd plezier aan, maar je weet zijn situatie niet.

            Want we krijgen summiere informatie van Steven, dus ik heb de solar lamp even als voorbeeld aangehaald.
            Hij heeft het over een nachthok, dan neem ik aan dat de vogels naar buiten kunnen en de hele dag in een buitenvoliere in het buitenlicht kunnen zitten.

            Ook zijn budget ken ik niet.

            Zelf zou ik kiezen voor dit setje en dan kan je met ledstrips/tubes of modules gaan werken.

            In combi met een 12v tijdschakelaartje http://v-led.nl/schakelaar/tijd/digitaal-12volt

            Maar laat hem eerst maar wat vertellen over de situatie en wat hij nou eigenlijk wilt.
            Last edited by populier; 23-08-2015, 18:20.
            Groeten Michael

            https://www.facebook.com/Populier-Vo...4313725716158/

            Opmerking


            • #7
              Hey alvast bedankt voor de reacties. Het is een nachthok van 1 bij 3 meter ongeveer 2.20 hoog. Er is een vlucht aan van 5m op 2m dus ze kunnen inderdaad veel buiten het huis waar ik in woon is van mijn grootmoeder en kan niet zomaar in wilde weg stroom leggen vraagt veel overleg enzo. Budget ja wat nodig is voor de vogels is nodig. Stroom kan eventueel wel maar is echter niet simpel vermits ik dan de keukenplinten moet afbreken en naar wel wat meters heb af te leggen naar de zekeringkast. Maar is niet onmogelijk echter gewoon moeilijk ivm toestemming en af te breken meubels.

              Opmerking


              • #8
                En ken ook niet veel van elektriciteit. hahahaha

                Opmerking


                • #9
                  The proof of the pudding is in the eating

                  Opmerking


                  • #10
                    Wat Stefan007 ook zou kunnen overwegen is gewoon een grondkabel nemen en die het huis en het nachthok binnenbrengen. Dit hoeft volgens mij niet veel sloopwerk met zich mee te brengen. Misschien zit er een schuurtje aan het woonhuis? De grijze grondkabel verbind je in je nachthok aan een stopcontactdoos en aan de huiskant doe je er een goede stekker aan, die je vervolgens weer in een stopcontact steekt. Nu kan je ook een dimmer gebruiken eventueel. Met een lange steenboor ben je zo binnen.

                    Niet naar de vuiligheid kijken want ik kom daar nooit om schoon te maken heb ik door.
                    Vriendelijke groeten,
                    Henk3.

                    Mijn website:

                    Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

                    Opmerking


                    • #11
                      Hoi John,

                      Bedankt voor het compliment, vind het altijd wel leuk, technische vragen te beantwoorden, terwijl mijn technische kennis beperkt is.
                      Voel me ook niet aan gevallen, de getoonde solar lamp was alleen een voorbeeldje en ik weet niet of het toereikend was geweest als "gewoon lichtpuntje"

                      Dat van het "plots" uitvallen van licht zat ik later ook nog aan te denken, helaas zijn er geen dimschakelaars op 12v, maar ik zat te denken zou je daar tussen een omvormer(zie tumbnail)kunnen zetten van 12v naar 220v?
                      Of is daar de accu een beetje te zwak voor van mijn tweede getoonde setje, en loopt hij misschien snel leeg als je gaat omvormen?

                      @Henk

                      Klopt Henk ik heb precies dezelfde oplossing naar mijn schuur, een grondkabel gewoon met een stekker, beginnend vanuit mijn kelder, daar hoef je weinig voor uit te breken, hoogstens ergens een gat boren.
                      Bijgevoegde Bestanden
                      Last edited by populier; 24-08-2015, 14:43.
                      Groeten Michael

                      https://www.facebook.com/Populier-Vo...4313725716158/

                      Opmerking


                      • #12
                        Hey,
                        bedankt voor jullie reactie de oplossing van henk is echt een goede had ik nog niet bij naagedacht bedankt nu alleen de juiste verlichting nog vinden

                        Opmerking


                        • #13
                          het gaat over parkieten , grasparkieten, turquasine,rossela de licht inval wou ik al verbeteren met een verandaplaat te gebruiken als dak. verwarmt moet het niet echt maar was al aan het denken om een stroom kabel te leggen en 3 stopcontacten te voorzien daar kan ik in mijn nachtverblijf een lamp op aansluiten met dimsysteem nu nog even zoeken het welk en in de winter moest het nodig zijn verwarming maar denk niet dat dat nodig gaat zijn

                          Opmerking


                          • #14
                            Graag gedaan, succes met leggen van de kabel, voor informatie over leds/dimschakelaars e.d. moet je bij Serinus zijn die weet daar alles van.
                            Groeten Michael

                            https://www.facebook.com/Populier-Vo...4313725716158/

                            Opmerking


                            • #15
                              The proof of the pudding is in the eating

                              Opmerking

                              Working...
                              X