PDA

Bekijk Volledige Versie : En dan ben je bedankt

loodje
02-07-2015, 08:54
Reorganiseren, dat gebeurd vaak in bedrijven.

Zo op mijn werk ook, eigenlijk elke 2 jaar gebeurd er weer zoiets. Dan gaan we met z'n alle weer een andere kant op.
We slaan in andere weg in. Alles met het oog om de klant beter van dienst te kunnen zijn. Prima hoor geen probleem.

Sommige werknemers krijgen een andere werkplek en sommige krijgen ander werk aangeboden en sommige vliegen eruit.
10 minuten gesprekken per persoon en iedereen is weer op de hoogte.

En mijn 10 minuten gesprek pakte gisteren even iets anders uit als bij de meeste van mijn collega's.
Na 22 jaar trouwe dienst bedankt voor je inzet maar je bent in de nieuwe structuur overtallig, samen met 2 andere collega's.
Ontslagen, bots zomaar ineens. Dat had ik niet aan zien komen.
Iets mee krijgen, nee daar doen we niet meer aan.

Een beetje ontredderd, boos en verdrietig naar huis gegaan.
Het financiŽle plaatje wordt thuis nu wel even anders.
En mijn vogels dan......

Even op adem komen en dan zullen we wel zien.

rupicola
02-07-2015, 11:14
Tja, . . . . . dit soort verhalen hoor ik de laatste tijd net even te vaak om me heen.

Triest . . . . en in Den Haag maar volhouden dat de economie weer aantrekt!

Het tegendeel lijkt waar!

Ook de gisteren van kracht geworden nieuwe regelgeving omtrent het 'recht op een vaste aanstelling na tijdelijke contracten gaat (zoals we dat eerder zagen bij b.v. de Melkertbanen) compleet averechtse gevolgen krijgen.

Anyway, sterkte met je nieuwe situatie.

Heusnoorn
02-07-2015, 11:15
Daar zijn geen woorden voor. Sterkte!

van Tuijl
02-07-2015, 11:53
Gut! dat is nog eens een domper Heidi! sterkte en succes de komende tijd.

populier
02-07-2015, 12:50
Wat vreselijk Heidi, na 22 jaar trouwe dienstverband, pats boem op straat, schandalig!

Heeft waarschijnlijk te maken met het ontslagrecht van minister Assher op 1 Juli 2015.

Jij werkte toch in Nederland?

Hoop dat je er financieel uit kan komen de komende tijd, heel veel sterkte.

Hopelijk veranderd er niets in het houden van je vogeltjes, je kan altijd nog full-time broodfokker worden:)

Heel veel sterkte voor de toekomst en hou je taai.

http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/ontslag/ontslagrecht-en-ontslagvergoeding

http://www.z24.nl/ondernemen/kleine-ondernemers-ontsloegen-nog-even-snel-werknemers-572084

HansV
02-07-2015, 13:09
Klote Heidi! Als je in Nederland werkt zou ik bij een arbeidsjurist langsgaan. Het is volgens mij zo dat ze je niet zomaar kunnen bedanken, omdat jouw contract al 22 jaar loopt en je ongetwijfeld een contract voor onbepaalde tijd hebt. Dat zou neerkomen op een premie van 22 jaar maal 1,5 (als je boven de 45 jaar bent tenminste) en recht hebt op 33 maanden salaris. Dat zou dan betekenen dat ze je bijna 3 jaar moeten meegeven. Dit was zo onder de oude regeling en daar val jij volgens mij gewoon onder. En in BelgiŽ zal de werknemer ook best beschermd zijn.

Overigens trekt de Economie inderdaad weer aan, dus Den Haag heeft gelijk. Alleen zien we de effecten daarvan pas op iets langere termijn. We komen dan ook uit een heel diep dal.

Oh ja... Een tip niets tekenen totdat je overleg hebt gehad met een jurist. En als ze je nu naar huis sturen incl inleveren van de sleutels etc. laat ze dat dan even op papier zetten (met handtekening) en laat daarin opnemen dat je dit onder protest doet.

loodje
02-07-2015, 14:14
Dank je wel allemaal.
En dank voor de waardevolle informatie Michael en Hans, daar kan ik iets mee.

Tal
02-07-2015, 14:39
Wat vreselijk!!!

Google maar op kantonrechtersformule.nl (ik lees dat je in Nederland werkte).

Sterkte!!

kingfisher
02-07-2015, 20:40
Hans,dat premie verhaal is over voor zover ik weet,mijn vrouw is er een kleine 2 jaar geleden ook uit geknikkerd,als zijnde overbodig en heeft toen nog een flinke premie meegehad ivm haar jaren(12,5 jaar) maar zij was volgens mij een van de laatsten.
Heidi zou even precies moeten kijken hoe dat in elkaar steekt maar voor zover ik weet is dat dus voorbij.

It sucks Heidi,en het kan gewoon ze doen maar,ik hoop dat je eruit komt en wat anders kunt vinden.
Mijn vrouw was toen 48 maar heeft toch weer een hele goede baan gevonden in het zelfde soort werk en nog beter naar haar zin dan in haar oude betrekking.
ik wens je echt het allerbeste.

forpus
02-07-2015, 21:00
oeh wat vervelend, sterkte de komende tijd en hopen dat je weer snel aan het werk komt.

fons
02-07-2015, 22:52
Veel sterkte Heidi en ik hoop dat je je vogels niet weg hoeft te doen. Succes met het vinden van een nieuwe baan.

groetjes fons

Henk3
03-07-2015, 08:21
Ja niet zo leuk Heidi maar helaas ben je niet de enige die dit treft heden ten dage.
--
Hier nog wat info: http://juridisch-platform.nl/werknemer/financiele-gevolgen/ontslagvergoeding/?gclid=CKHB98yovsYCFeHLtAodaOIIgQ

http://www.fnv.nl/themas/ontslag/?gclid=COCJ-capvsYCFSvHtAodBYgM-A

rupicola
03-07-2015, 10:03
Overigens trekt de Economie inderdaad weer aan, dus Den Haag heeft gelijk. Alleen zien we de effecten daarvan pas op iets langere termijn. We komen dan ook uit een heel diep dal.

Wellicht kijk ik met een vertekend beeld naar deze situatie, want zoals gezegd hoor ik soortgelijke ontslag verhalen veel te vaak.
Daar komt bij dat ik in een gebied woon waar het aantal arbeidsplaatsen sowieso al onder het landelijke gemiddelde ligt en het aantal faillissementen en het percentage leegstand van winkelpanden daar (ruim) boven.

Daarnaast ben ik nogal terughouden aangaande Haagse berichtgeving omtrent gedaalde werkeloosheidscijfers.
Die zijn namelijk vlak voor c.q. in het hoogseizoen gemeten en klinken daardoor mooier dan ze in werkelijkheid zijn.

;)

Henk3
03-07-2015, 10:14
Ik hoor daarentegen ook betere berichten uit het bedrijfsleven zelf Hans, met name uit de bouwwereld en andere industrie.

Aan de andere kant hoor ik ook minder goede berichten. Ook mijn eigen dochter treft het ontslag momenteel en dus moet zij ook weer op zoek naar iets anders.

Sytze F
03-07-2015, 11:54
Sterkte Heidi! Helemaal met Hans eens, werk van maken.
Je moet je wel een paar dingen afvragen. Heeft dit bedrijf wel de mogelijkheden om een ontslagvergoeding te betalen? En zo niet, zou je nog terug willen nu de verstandhouding verstoord is? Dit zal de advocaat ook gaan beoordelen/vragen.

Ik heb wat familie die in de zorg werkt en daar is het momenteel ook drama.
Er zijn inderdaad berichten dat het allemaal aantrekt, maar ik ben daar ook erg sceptisch over.
Alles is zo tijdelijk geworden, mensen worden daar onzeker van. Steeds meer mensen raken de weg kwijt.
Je kunt vaak wel weer nieuw werk krijgen, maar op een hele andere plek. Verhuizen is duur. En tegen de tijd dat je daar gesettled bent lig je er misschien alweer uit. Steeds meer mensen die voor zichzelf beginnen, vaak zonder succes met grote gevolgen voor het gezin. Vaak hebben de mensen zelf ook niet de mentaliteit om bescheiden te blijven op de momenten dat het wel succesvol is, en dat betekent geen appeltje voor de dorst op de momenten dat het wat minder gaat.
De grootste bedrijven kopen ook de kleintjes op, een paar directeuren worden er rijk van, de rest is boventallig of moet verhuizen en opnieuw beginnen. Automatisering neemt nog steeds toe bij bedrijven waardoor medewerkers overbodig worden. Sommige werkzaamheden blijven bewust liggen omdat het duurder is om er een medewerker voor aan te nemen dan om het te laten liggen. De grote bedrijven verhuizen ook vaak hun afdelingen waardoor medewerkers hetzelfde werk alleen kunnen blijven doen als ze bereid zijn te verhuizen. Zo raken deze bedrijven om de 3 jaar een serie medewerkers kwijt en aan de andere kant van het land worden ze net zo hard weer aangenomen. Dit scheelt deze bedrijven aan lange termijn lasten.
Ondertussen daalt de betrokkenheid en motivatie bij de werknemers die achterblijven.
Alles heeft vooral met de mentaliteit van mensen te maken, zowel werkgevers als werknemers. En die mentaliteit wordt er niet beter op in NL!

rupicola
03-07-2015, 12:20
Alles heeft vooral met de mentaliteit van mensen te maken, zowel werkgevers als werknemers. En die mentaliteit wordt er niet beter op in NL!

waarschijnlijk is het niet veel beter samen te vatten!

;)

Drum
03-07-2015, 12:27
Sterkte Heidi, ik herken deze nare situatie.
Na 44 jaar notabene werd ik ''overbodig''
Net wat Michael en Hans adviseren contact opnemen met een jurist.
Heb ik toen ook gedaan via mijn rechtsbijstandverzekering met goed resultaat.
Heel veel succes!

Ton
03-07-2015, 20:57
sterkte Heidi.

per 1 juli, zijn de regels zodanig veranderd, dat een aantal bedrijven hun overbodig personeel daarvoor nog op straat zetten.

hoe het nu precies zit weet ik niet.

ik heb het zelf 3,5 jaar terug zelf ook meegemaakt, ontslag omdat het minder ging met het bedrijf.

terwijl ik altijd goede beoordelingen had, maar als ze je kwijt willen ga je.

ik heb het er zeker 1 jaar goed slecht mee gehad, nu gelukkig weer een goeie baan.

wens je veel sterkte Heidi, en hoop ook voor jou dat je weer snel een baan vind.

G de Beer
03-07-2015, 21:50
Ik wens je veel sterkte Heidi en hoop dat je snel ander weer vind dat je leuk vindt.

Heb je een NDLNDSE werkgever dan is er sprake van een overgangsregeling voor 50 Plussers mits het bedrijf meer dan 25 personeelsleden heeft.
Als je een rechtsbijstandverzekering hebt zou ik die zeker inschakelen.

Er is een voordeel, je kunt nu meer van je vogeltjes genieten.

Groetjes,
Ge

Papegaaien en Parkieten
04-07-2015, 09:10
Klote Heidi! Als je in Nederland werkt zou ik bij een arbeidsjurist langsgaan. Het is volgens mij zo dat ze je niet zomaar kunnen bedanken, omdat jouw contract al 22 jaar loopt en je ongetwijfeld een contract voor onbepaalde tijd hebt. Dat zou neerkomen op een premie van 22 jaar maal 1,5 (als je boven de 45 jaar bent tenminste) en recht hebt op 33 maanden salaris. Dat zou dan betekenen dat ze je bijna 3 jaar moeten meegeven. Dit was zo onder de oude regeling en daar val jij volgens mij gewoon onder. En in BelgiŽ zal de werknemer ook best beschermd zijn.

Oh ja... Een tip niets tekenen totdat je overleg hebt gehad met een jurist. En als ze je nu naar huis sturen incl inleveren van de sleutels etc. laat ze dat dan even op papier zetten (met handtekening) en laat daarin opnemen dat je dit onder protest doet.

Super dat je dit aan hem wilt uitleggen! Daar heb ik ook respect voor! -0-
Goed Heidi.. Probeer gewoon je ding te doen en zorg ervoor dat het niet minder word! (Je mag toch een aantal procent geld bijverdienen naast je uitkering of heb ik dat mis ??)

Groetjes van Joey,

loodje
05-07-2015, 09:26
Dank je wel allemaal voor jullie lieve woorden en medeleven.
Doet me erg goed.
Ik laat nog wel weten hoe het verder gaat.
Nu even relax.......ben er te veel mee bezig (maar dat is normaal denk ik) dat is er af en toe hoofdpijn van krijg.

populier
05-07-2015, 09:31
Dit soort zaken gaan je idd. niet in de koude kleren zitten.

Probeer je een beetje te ontspannen.

Hou je taai meissie!

HansV
05-07-2015, 10:36
Loodje ga je inderdaad ontspannen. Ga iets doen wat je leuk vindt. Zo ben je er even niet mee bezig.

marcorotterdam
05-07-2015, 10:42
sterkte heidi en ze moeten je een ontslag premie geven in de nieuwe regels is het volgens mij een halve brutto maandsalaris per gewerkte jaar netto mee te geven

loodje
21-07-2015, 16:15
Nog bedankt Micheal, Hans en Marco.
Was even niet geweest dus lees vandaag jullie lieve woorden.
Van ontspanning was weinig terecht gekomen, heb in de week na mijn ontslag mijn auto total los gereden.
Kon er ook nog wel bij pffff....

Inmiddels heb ik een job aangeboden gekregen binnen het bedrijf waar ik al werkte.
Wel iets heel anders, eenvoudig werk maar nu ben ik gelukkig niet meer werkeloos.

2 weken vakantie opgenomen omdat ik geen auto had.
Deze week een knoop door hakken wat de mogelijkheden zijn voor een andere auto.
Wat een zenuwen toestand allemaal zeg.
Maar goed niets aan te doen, gebeurd is gebeurd.
Na regen komt zonneschijn zegt iedereen en daar ga ik maar van uit.

populier
21-07-2015, 16:29
Hoi Heidi,

Oei dat is niet best, zelf ongedeerd gebleven?

Qua werk weer een lichtpuntje, nu op zoek naar een nieuw autootje.

Alles komt vanzelf weer goed.

Hou je taai!

forpus
21-07-2015, 18:13
wat vervelend van je auto maar toch erg fijn dat je weer werk hebt, nu nog op zoek naar een mooie auto.

succes.

loodje
22-07-2015, 08:31
Hoi Heidi,

Oei dat is niet best, zelf ongedeerd gebleven?

Qua werk weer een lichtpuntje, nu op zoek naar een nieuw autootje.

Alles komt vanzelf weer goed.

Hou je taai!

gelukkig ongedeerd Michael, wel met een hoop schrik natuurlijk.
Ik had nog nooit een ongeluk gehad en hoop dit ook nooit meer mee te maken.
Dank je.

loodje
22-07-2015, 08:33
wat vervelend van je auto maar toch erg fijn dat je weer werk hebt, nu nog op zoek naar een mooie auto.

succes.

Ja op zoek naar een andere auto deze week, Gijs.

populier
22-07-2015, 08:47
Tja als het je nog nooit is overkomen sta je wel even te trillen op je benen.

Hier nog een leuk 2dehandsje http://link.marktplaats.nl/m949016317

forpus
22-07-2015, 11:55
haha michael inderdaad een erg mooie auto.

maar ik denk niet dat dit precies is wat Heidi zoekt ;)

loodje
22-07-2015, 13:09
Hij is helemaal geweldig Michael, die heeft wel iets.
Maar net ietsjes anders als mijn Dacia Duster die er nu zo gehavend uit ziet.
Denk dat Gijs wel een beetje gelijk heeft, haha.

euphonia
23-07-2015, 22:19
...Na 22 jaar trouwe dienst bedankt voor je inzet...

Heb ik ook meegemaakt. 15 jaar lang echt grof geld verdient voor mijn baas, vervolgens een fijne reorganisatie en je staat buiten. Ben toen voor mijzelf begonnen en wil nooit anders meer, had ik veel eerder moeten doen.

Ton
18-09-2015, 18:37
en Heidi ? hoe bevalt je nieuwe baan, en je nieuwe auto ?

kan je al wat wennen eraan ?

loodje
19-09-2015, 09:16
Dank je wel voor de belangstelling Ton.

Het werk gaat goed.
Ik ben van een kantoorbaan (sales binnendienst) naar het magazijn gegaan.
Eenvoudig werk maar wel heel afwisselend werk.
Ik heb het er best wel naar mijn zin. Veel staan en lopen natuurlijk en daar moet ik even aan wennen.
Jaren achter een bureau op mijn kont gezeten :D, dan is dit wel wat anders.
Gelukkig is mijn conditie prima vanwege mijn sport activiteiten.

De auto bevalt goed, het is dezelfde als we hadden, een Dacia Duster.
Alleen een hele hoop gelazer met de verzekering, hoogstwaarschijnlijk beur ik niets, terwijl de tegenpartij door het rood reed, dat is dan weer balen.
Maar ja, er bestaan bepaalde wetten in Nederland, die zo krom zijn als een hoepel, daar is helaas niets aan te doen.

Het was een turbulente tijd maar nu is het weer redelijk rustig.

Ton
19-09-2015, 11:38
dat klinkt goed Heidi, altijd maar weer even afwachten hoe een nieuwe baan gaat.