Mededeling

Collapse
No announcement yet.

nest

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • nest

    Hallo ik heb een koppel kanaries de pop heeft een nest gebouwd en zit er al 2 dagen op maar nog geen eieren ,weet 100% zeker dat ze broed rijp is en de man idem dito. Moet ik het nestje afbreken zodat ze opnieuw begint te bouwen of komt het legsel vanzelf.

    Thnx Theo

  • #2
    Geduld is een mooie deugd. Gewoon even wachten en het eitje komt wel. De meeste vogels werken hun nestje ruim op tijd af.

    Opmerking


    • #3
      inderdaad gewoon afwachten, ik denk dat er binnen een 3 dagen wel eieren zullen liggen.
      groeten gijs

      Opmerking


      • #4
        Breek nooit een nest zomaar af tenzij de pop al 3 weken of langer op eieren zit want dan loop je het risico dat ze zichzelf dood broed. langdurig broeden op onbevruchte eieren kost zoveel energie dat de pop het leven kan laten maar dan nog haal je eerst de eieren weg en laat je het nest gewoon heel.

        Opmerking


        • #5
          Hou het gewoon even in de gaten, de pop legt niet gelijk een ei als het nest klaar is. Hier duurt het soms 2 weken voor het eerste ei komt, de pop zit dan gewoon op het nest (niet in broedstand, als ik de buurt kom meteen weg, bij het broeden zeer nestvast). Zoals anderen zeggen is geduld een schone zaak.

          Controleer even hoe ze op stok zit, niets geks te zien bij haar cloaca? (legnood, ontsteking etc.) niets geks te zien? Lekker laten gaan Komt vanzelf goed!
          webmaster van Voor al uw vogel(kweek) informatie

          Opmerking

          Working...
          X