PDA

Bekijk Volledige Versie : klimstok maken en dan krammetjes gebruiken

Papegaaien en Parkieten
18-06-2015, 20:07
Hallo Allen,

Ik wil een klimstok maken met een stok diameter van circa 4cm voor mijn valkparkieten.
Kan ik daar krammetjes voor gebruiken die circa 2 cm breed zijn
Ik zou ze dan willen plaatsen als een ladder.
Om een lange vraag kort te houden: Ze blijven daar niet aan vasthaken toch?

Groetjes van Joey,

Papegaaien en Parkieten
21-06-2015, 20:32
Bedankt voor jullie hulp...... heb de kweker gebeld en andwoort gekregen
Kan dit topic gesloten worden en weggehaald worden?

Groetjes van Joey,

Heusnoorn
21-06-2015, 21:14
Niet doen, te smal en ze kunnen met een nagel/teen blijven haken. Ook redelijk licht om gewicht te dragen.

forpus
21-06-2015, 21:23
hier sluit ik mij volledig bij aan.

Papegaaien en Parkieten
24-06-2015, 06:53
Ik heb mijn antwoord al van de kweker dus ik vroeg of hier een slotje op mocht.
Dat had ik al aangeven
Als ik dan toch een ander antwoord krijg kom ik met een dilemma te staan waar ik niet verder mee kom

Groetjes van Joey,

Heusnoorn
24-06-2015, 07:29
De vloek van keuzes maken, Joey. Niet iedereen heeft dezelfde mening. Aan jou om te beslissen wat je uiteindelijk doet.

Papegaaien en Parkieten
24-06-2015, 08:15
Daar geef ik je groot gelijk in Heushoorn! Maar dan word ik soms eigenwijs genoemd? Zo van? (je doet het toch waarom vraag je het dan hier?) (nou ik heb 2 verschillende antwoorden?)
Daarom wilde ik gelijk nadat ik mijn antwoord al had mijn topic laten sluiten ;) Want ik ben er bang voor dat mensen me eigenwijs vinden als ik het toch doe
Snap me niet verkeerd hoor!
Trouwens.... vast blijven haken? Ik ken broedkasten voor kakatoes en daar zitten krammetjes in van 1 - 1,5 cm breed
valkparkieten zijn veel kleiner? hoezo zouden die blijven haken?

Groetjes van Joey,

Heusnoorn
24-06-2015, 11:00
De ruimte tussen het krammetje en de stok, daar past net een nagel of een teentje tussen. Als ze te diep gaan, dan kunnen ze vast blijven zitten. Bij grote vogels is er minder kans dat hun nagels/tenen te diep gaan (want daar zijn ze te dik voor) en bij kleine vogels ook niet (smal genoeg om niet vast te zitten). Valkparkieten zitten naar mijn mening in de gevaarlijke tussenzone, sla je krammetjes dus zeker niet te diep. Ik heb ze vroeger inderdaad ook nog gebruikt in nestkasten, maar nu niet meer, er waren meer praktische opties die veiliger leken.

Zelf zou ik voor spijkertjes met een brede platte kop gaan (dan kan de ring er niet over schuiven)

Gravenimage
28-06-2015, 16:08
Geloof me. Valkparkieten krijgen het altijd voor elkaar om zichzelf in de problemen te krijgen. :D

Papegaaien en Parkieten
03-07-2015, 18:54
Geloof me. Valkparkieten krijgen het altijd voor elkaar om zichzelf in de problemen te krijgen. :D

Eeuhm ja dat zal! Ik heb hem .... :P en hij wilde klimmen op iets waar dat helemaal niet kan (een kettinkje met grote houten kralen eraan... maar dat kan helemaal niet eens! D:
Maar mijn valkje is echt een leukert :D

Papegaaien en Parkieten
09-07-2015, 20:51
Gravenimage,

Wat je zegt klopt! dat doen ze zeker... geloof me :p:help