PDA

Bekijk Volledige Versie : zolderkamertje

remco
16-06-2015, 07:36
Hallo allemaal,
Op onze zolder hebben we een klein kamertje onder de schuinekap de ruimte is 4 meter lang bij 2,5 meter. Het was eerst voor opslag maar alles staat nu achter de schotten op zolder.

Nu zit ik er aan te denken om er van de winter te gaan kweken met een paar koppeltjes goulds.
Maar in het kamertje zit geen raam wel zit er ventilatie in d.m.v. lucht roosters.

En verder kan de deur open blijven voor de ventilatie verder is er op de zolder wel een raam wat meestal open staat maar is dat genoeg.

Ik hoor graag jullie ervaringen en of ideeën.

forpus
16-06-2015, 10:38
wil je broedkooien of meer een soort van kamervoliere's

populier
16-06-2015, 10:40
Hoe schuin is je kap?

Is het huur of koop? Voor het eventueel plaatsen van een dakraam.

Dit is de sijzenzolder van een goed vriend van me.

remco
16-06-2015, 15:23
Gewoon een normale punt zolder met aan de zijkant een meter recht en dan loopt het naar een punt je kan er gewoon staan en lopen. De hoogt van het hoogste punt van het kamertje is 2,5 meter en het loopt schuin naar een meter dus.
Het is een huurhuis dus kan er geen dakraam in plaatsen het is de bedoeling om 4 broedkooien te plaatsen en een uitvliegkooi voor de jongen. Meer zullen het niet worden het is alleen voor de leuk.

Alvast bedankt.

Ton
16-06-2015, 18:18
Hoe schuin is je kap?

Is het huur of koop? Voor het eventueel plaatsen van een dakraam.

Dit is de sijzenzolder van een goed vriend van me.

dat ziet er goed uit Michael.

Heusnoorn
16-06-2015, 18:30
Luchtroosters met actieve ventilatie of gewoon passiefventilatie? Luchtroosters doen namelijk weinig als er geen actief systeem voor een drukverschil zorgt.

An sich kan dat zolderraam al genoeg zijn, maar weet dat vogels snel voor stoffige lucht in huis zorgen. Dagelijks luchten is dus zeker nodig.

Hans de Bruijn
16-06-2015, 18:59
Dat ziet er goed uit op die zolder van je vriend Michael. Mooie kooien, zijn deze van van Keulen? Volgens mij zijn er een aantal 50cm hoog of heb ik dit mis? Wat is eigenlijk de mooiste hoogte?

populier
16-06-2015, 19:39
Nee zelfbouw, terwijl hij totaal niet handig is heeft hij alles zelf gebouwd.

Ze zijn volgens mijn 240cm x 50cm x 50cm deelbaar om de 60cm.

En aan de zijkant nog volgens mij kooien van 2 x 80cm x 50cm x 50 cm deelbaar

De lades zijn van Rovac http://www.vandescheur.nl/site/

http://www.paulsbirds.nl/?p=511

niels be
16-06-2015, 20:58
Mooi gemaakt dat Michael bij je vriend! Heb de foto even overgenomen voor je weet maar nooit!

remco
16-06-2015, 22:34
In het kamertje zit een afzuigsysteem dit zit in elke kamer in mijn huis.

Maar wat denken jullie kan het of zijn er dingen die ik moet veranderen of aanschaffen.

Gr Remco