Mededeling

Collapse
No announcement yet.

welke soort geniet uw voorkeur?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • welke soort geniet uw voorkeur?

    Of men nu een beginnend vogelliefhebber is of je beoefent de hobby al vele jaren, iedereen zal tussen de vogels die hij gehouden heeft wel een soort hebben waarvan die weg was, of die die de leukste/mooiste vond om te houden.

    Aldus mijn vraag aan jullie. Van welke vogelsoort die jullie al hebben gehouden, waren jullie het meest weg en waarom? Als je echt niet kan kiezen mag je er ook twee opgeven maar leg dan ook even uit waarom de keuze zo moeilijk is.

    Ik ben benieuwd.

  • #2
    mijn voorkeur gaat uit naar de forpussen. Deze vogels heb ik al sinds mijn 12e en heb er altijd mee gekweekt. het zijn erg leuke actieve vogels en kweken niet al te moeilijk (tenminste de normale kleuren)
    groeten gijs

    Opmerking


    • #3
      De Gouldamadines vanwege zijn prachtige kleuren (combinaties)

      Opmerking


      • #4
        ik heb niet echt een voorkeur. heb in de loop der jaren, europese en tropen gehad. nu dan insecten eters.

        kanaries en kromsnavels heb ik nooit gehad.
        groeten Ton
        mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

        Opmerking


        • #5
          Ik heb veel soorten gehouden dus ik mag er een paar meer kiezen toch?
          Een paar soorten hebben mijn voorkeur omdat ze erg tam worden en vertrouwd met de verzorger. Daar heb je echt contact mee. Dat waren altijd al de emblema picta, maar de laatste jaren ook de witschedelnon en het laatste jaar is daar de hadesnon bijgekomen.

          Opmerking


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door Ton Bekijk Bericht
            ik heb niet echt een voorkeur. heb in de loop der jaren, europese en tropen gehad. nu dan insecten eters.

            kanaries en kromsnavels heb ik nooit gehad.

            Opmerking


            • #7
              Ik ben dol op de coloria papegaai amadine. Lekker vrolijke, levendige vogeltjes die ook vrij tam worden.

              In het verleden heb ik de Braziliaanse Blauwe Bisschop gehad. Die zaten bijna op mijn hand, maar heb ik weg moeten doen. De man zong s ochtends om 5.30 uur al vrolijk zijn deuntje. Iets te hard als ze in een appartement houdt. Vanwege de buren heb ik ze toen weg moeten doen. Mocht ik ooit een buitenvoliere bezitten, dan komen zij er zeker in. En in een 2e vlucht een kolonie coloria papegaai amadine.
              Bekijk mijn vogels op:

              http://papegaaiamadine.webnode.nl/

              Opmerking


              • #8
                Last edited by loodje; 16-04-2015, 13:00.
                groetjes
                Heidi

                Neem eens een kijkje op mijn site.
                http://www.mijnvogels.simpsite.nl/

                Opmerking


                • #9
                  Mijn all-time favorite is de zwartnek vruchtenduif. helaas nog nooit de soort gehad maar hij staat bovenaan het (inmens lange!) verlanglijstje.

                  Opmerking


                  • #10
                    Mvg,
                    Kingfisher.

                    Opmerking


                    • #11
                      door de jaren heen met vele soorten mogen werken, mijn voorkeur gaat toch uit naar de lorrie's. En wel vanwege het feit dat ze beweeglijk, kleurrijk en makkelijk in omgang zijn. Al hoewel ze ook behoorlijk agressief in hun broedtijd kunnen zijn, maar, dat stukje karakter bewonder ik dan wel weer

                      Opmerking


                      • #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door hansvdsluis Bekijk Bericht
                        door de jaren heen met vele soorten mogen werken, mijn voorkeur gaat toch uit naar de lorrie's. En wel vanwege het feit dat ze beweeglijk, kleurrijk en makkelijk in omgang zijn. Al hoewel ze ook behoorlijk agressief in hun broedtijd kunnen zijn, maar, dat stukje karakter bewonder ik dan wel weer
                        er moet dus lories staan

                        Opmerking


                        • #13
                          dan zou ik kiezen voor de putter. mooie kleuren, levendig en een mooie zang.
                          Last edited by Ton; 17-04-2015, 18:43.
                          groeten Ton
                          mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

                          Opmerking


                          • #14
                            ik sluit me bij ton aan, en dan met name de bloemputter, kwiek vogeltje en een mooie zang.

                            Opmerking


                            • #15
                              Ik ga, na heel veel leuke soorten gehouden te hebben, dan toch voor de goudbuikjes. Ik heb ze veel gekweekt en er erg van genoten.
                              Groet Ton,
                              www.allevogels.nl

                              Opmerking

                              Working...
                              X