Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nieuwsgierig.. wie gebruikt ook nestkruiden bij zijn vogels?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Nieuwsgierig.. wie gebruikt ook nestkruiden bij zijn vogels?

    Zoals in de titel al staat, het gaat over het gebruik van nestkruiden .

    Wie gebruikt het ook in zijn voliere of kooien in zijn nestkastjes?

    Groetjes, Chantal
    http://devrolijkefluiters.simpsite.nl

  • #2
    Ik niet, maar dat vroeg je natuurlijk niet.

    Groet,

    Rob.

    Opmerking


    • #3
      Oorspronkelijk geplaatst door RobK Bekijk Bericht
      Ik niet, maar dat vroeg je natuurlijk niet.

      Groet,

      Rob.
      Elk antwoord is er 1 en is goed.
      Wij zijn het gaan gebruiken, gewoon om te zien hoe en wat. We hadden nooit last van beestjes en nu nog steeds niet, het is een fijn idee om het in het nest te doen en het ruikt heerlijk.
      Groetjes, Chantal
      http://devrolijkefluiters.simpsite.nl

      Opmerking


      • #4
        Geen kruiden o.i.d maar voordat ik een nestkastje voorbereid dan leg ik altijd op de bodem een plukje tabak.
        Werkt uitstekend tegen bloedmijt (en andere ongedierte) want hebben een hekel aan die geur.

        Opmerking


        • #5
          Ik gebruik ook nestkruiden, maar dan van mijn eigen kruiden die ik heb gedroogd.
          Ook gedroogd vogelmuur gebruik ik, werkt preventief tegen bloedluizen.
          Ik weet dat er mensen zijn die hier wat lacherig over doen, maar ik zweer erbij.

          Verder heb ik wat kortgeknipte tabaksstelen hangen en ook een paar in elk nestje.

          Ik vind dat je goed bezig bent.
          Heb trouwens weer even op je site gekeken en je up-date gelezen over de voeding. Die vogels van jouw hebben het super.
          Kunnen andere nog iets van leren.
          groetjes
          Heidi

          Neem eens een kijkje op mijn site.
          http://www.mijnvogels.simpsite.nl/

          Opmerking


          • #6
            Dank je wel.

            Tabakstengels ken ik wel van de kippen maar durf dat niet in de nesten voor als het misschien een keer zo komt te liggen dat een jong direct op de tabakstengen komt te liggen. Of als ze een keer het hooi uit het nest halen, dat ze met de tabakstengels in de bekjes gaan rondvliegen.

            Zitten ze bij jou aan de tabakstengels die je hebt opgehangen?

            Hahaha, ja, de voeding.. dat is echt iets wat ik zo leuk en boeiend vind. Ik kan echt een tijd staan kijken naar wat ze eten. En wie wat eet.
            Hapje van dit, hapje van dat, stukje lopen naar het andere bakje en een hapje, slokje water, weer wat groenvoer. Echt zo leuk!

            @Mighty Bird, pakken jouw vogels niet soms de shag als dat 'bloot' komt te liggen?



            Aanvulling: Ik vind kruiden enzovoort veel beter dan al die middeltjes.
            Bloedluis heeft ook veel te maken met vochtigheid. Droge, geventileerde ruimtes kunnen ze al veel minder tegen. Net als mijten.
            Als jij maar weet dat je goed bezig bent!
            Last edited by Tal; 28-03-2015, 18:13.
            http://devrolijkefluiters.simpsite.nl

            Opmerking


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door Tal Bekijk Bericht
              Dank je wel.

              Tabakstengels ken ik wel van de kippen maar durf dat niet in de nesten voor als het misschien een keer zo komt te liggen dat een jong direct op de tabakstengen komt te liggen. Of als ze een keer het hooi uit het nest halen, dat ze met de tabakstengels in de bekjes gaan rondvliegen.

              Zitten ze bij jou aan de tabakstengels die je hebt opgehangen?

              Hahaha, ja, de voeding.. dat is echt iets wat ik zo leuk en boeiend vind. Ik kan echt een tijd staan kijken naar wat ze eten. En wie wat eet.
              Hapje van dit, hapje van dat, stukje lopen naar het andere bakje en een hapje, slokje water, weer wat groenvoer. Echt zo leuk!

              @Mighty Bird, pakken jouw vogels niet soms de shag als dat 'bloot' komt te liggen?



              Aanvulling: Ik vind kruiden enzovoort veel beter dan al die middeltjes.
              Bloedluis heeft ook veel te maken met vochtigheid. Droge, geventileerde ruimtes kunnen ze al veel minder tegen. Net als mijten.
              Als jij maar weet dat je goed bezig bent!
              Nee Tal nooit geen last van gehad.
              Veel kwekers gebruiken dit en nooit geen last gehad van bloedmijt.

              Gewoon een klein beetje en daarover flink nestmateriaal.
              Goulds bouwen bij mij nooit hun nest en nemen genoegen met het nest wat ik voor hun maak.
              Geef ze uiteindelijk nog een beetje nest materiaal voor de laaste afwerking.

              Opmerking


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door MightyBird Bekijk Bericht
                Nee Tal nooit geen last van gehad.
                Veel kwekers gebruiken dit en nooit geen last gehad van bloedmijt.

                Gewoon een klein beetje en daarover flink nestmateriaal.
                Goulds bouwen bij mij nooit hun nest en nemen genoegen met het nest wat ik voor hun maak.
                Geef ze uiteindelijk nog een beetje nest materiaal voor de laaste afwerking.
                Dank je wel voor je uitleg.

                Wij hebben tot nu toe nooit last van bloedluis of andere luizen/mijten gehad maar sinds vorig jaar hebben we dit in de nestkasten erbij. Het ruikt lekker en doet geen kwaad.

                Mocht het een keer op zijn dan weet ik van de shag.
                http://devrolijkefluiters.simpsite.nl

                Opmerking


                • #9
                  Geen dank,

                  Kruiden is voor mij ook nieuw en we zijn wr hiervoor om elkaar te helpen en eventueel tips uit te wisselen.

                  Opmerking


                  • #10
                    Ik doe Tabaksstengels en een zakje kamille thee in het nestkasje , nooit geen bloedluis meer.
                    Gerrit

                    Opmerking


                    • #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door Gerrit Bredenhoff Bekijk Bericht
                      Ik doe Tabaksstengels en een zakje kamille thee in het nestkasje , nooit geen bloedluis meer.
                      Gerrit
                      Als je nooit "geen" bloedluis meer hebt, dan heb je het dus altijd. Ben je mooi klaar mee.
                      Vriendelijke groeten,
                      Henk3.

                      Mijn website:

                      Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

                      Opmerking


                      • #12
                        Scherp Henk.
                        groetjes
                        Heidi

                        Neem eens een kijkje op mijn site.
                        http://www.mijnvogels.simpsite.nl/

                        Opmerking


                        • #13
                          Of het scherp is weet ik niet Heidi maar ik heb vroeger wel op school geleerd dat een dubbele ontkenning positief uit valt.
                          Ik weet ook wel dat veel mensen zo praten en dus niet eens door hebben wat ze eigenlijk zeggen.
                          Natuurlijk snap ik ook wel wat hier bedoeld wordt.
                          Vriendelijke groeten,
                          Henk3.

                          Mijn website:

                          Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

                          Opmerking


                          • #14
                            Ik bedoel het niet negatief Henk, misschien is mijn woordkeuze, in deze, ook niet goed.
                            Vond het alleen goed dat het je was opgevallen wat Gerrit zei.
                            De meeste mensen valt het niet eens op.

                            Ook niet slecht bedoeld tegenover Gerrit hoor, veel mensen zeggen dit zo.
                            groetjes
                            Heidi

                            Neem eens een kijkje op mijn site.
                            http://www.mijnvogels.simpsite.nl/

                            Opmerking


                            • #15
                              Kamille gebruik ik ook, daarbij een plukje shag. Zelden luis hier.
                              Groet Ton,
                              www.allevogels.nl

                              Opmerking

                              Working...
                              X