Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nestkasten terug plaatsen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Nestkasten terug plaatsen

    Wanneer plaatsen jullie de nestkasten etc terug in de voliere?

    Niet dat alle vogels zich tegen laten houden want een trio zilverbekken heeft hier toch gezorgd voor 3 jongen op stok
    Groet Alex
    De Wieringer Zebravink

  • #2
    Ik laat alle nestkasten het hele jaar door hangen. In het voorjaar afhankelijk van de temperatuur krijgen ze op een gegeven moment weer nestmateriaal. In de winter ligt er alleen nestkruiden en hooi in de nestkasten en korfjes.
    Slapen jouw zilverbekken gewoon op stok? Onze zilverbekken slapen in het een nestkastje. Scheelt hen ook kou in de winter.

    Leuk dat je jongen hebt van je zilverbekken!!

    Groetjes, Chantal
    http://devrolijkefluiters.simpsite.nl

    Opmerking


    • #3
      Nee, de zilverbekken slapen in een nest, maar ditmaal hadden ze van hooi en stro en wat dode blaadjes een nest gemaakt tussen de takken. Voor ik het doorhad lagen er jongen in het nest
      Groet Alex
      De Wieringer Zebravink

      Opmerking


      • #4
        @ Chantal, Hoe voorkom je dan dat ze te vroeg beginnen met broeden, of te lang doorgaan?
        Haal je dan de eitjes weg, of laat je ze gewoon broeden?

        groetjes fons
        Uit gouden korenaren schiep GOD de Goirlenaren
        uit het restant de rest van het land.

        Opmerking


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door fons Bekijk Bericht
          @ Chantal, Hoe voorkom je dan dat ze te vroeg beginnen met broeden, of te lang doorgaan?
          Haal je dan de eitjes weg, of laat je ze gewoon broeden?

          groetjes fons
          Ze krijgen geen nestmateriaal meer. (behalve dan het hooi en kruiden wat ikzelf in het hokje/korfje leg zodat ze warm slapen en dat de bodem schoon blijft)
          Ze stoppen zelf met eitjes leggen, denk door de temperatuur en lichturen. Soms zie ik wel dat een enkeling eitje()s heeft gelegd maar die haal ik dan weg. De nestkasten check ik nl meerdere keren per week en maak ik wekelijks schoon.

          Groetjes, Chantal
          http://devrolijkefluiters.simpsite.nl

          Opmerking


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door Alex D Bekijk Bericht
            Nee, de zilverbekken slapen in een nest, maar ditmaal hadden ze van hooi en stro en wat dode blaadjes een nest gemaakt tussen de takken. Voor ik het doorhad lagen er jongen in het nest
            Dat kan idd gebeuren. Mooi dat het goed is gegaan.
            Wij hebben dat vorig jaar december met 2 koppels bichenows gehad. Ze hadden hun nesten goed verstopt gehouden en ik wilde toen de eitjes niet meer weghalen omdat ik niet wist hoe lang ze al aan het broeden waren. Daar zijn ook de jongen van op stok gekomen.

            Succes met je zilverbekjongen! Gelukkig is er geen vorst.

            Groetjes, Chantal

            ps vorig jaar december... ik bedoel december 2013.
            Last edited by Tal; 08-02-2015, 18:22. Reden: ps
            http://devrolijkefluiters.simpsite.nl

            Opmerking

            Working...
            X