PDA

Bekijk Volledige Versie : boskoop

Joan
07-02-2015, 14:28
Net terug van Boskoop, was gezellig druk.
Leuk om rond te kijken.
Wat me wel opvalt is dat er bijna geen geringde vogels meer verkocht worden, heb volgens mij maar 1 kweker gezien, heb bij hem ook een koppeltje gekocht (geringd)

kingfisher
07-02-2015, 17:11
Naar welke vogels heb je dan gekeken/gekocht?

Joan
07-02-2015, 18:20
Tropen, oranjekaakjes, tijgervinken, vuurvinkjes (gekeken). Koppeltje mooie binsen gekocht.

kingfisher
07-02-2015, 18:47
Dan noem je ook precies soortjes op die meestal nog wildvang zijn en bovendien niet al te makkelijk te kweken ( als het goed aanpakt wel maar goed)zijn.
Dus ja,die zul je veel ongeringd tegenkomen.
Binsen worden veel gekweekt en die worden al jaren niet meer ingevoerd( Australië) dus zul je die in grotere geringde aantallen vinden.

ries
07-02-2015, 20:22
hoi Joan
mijn is het niet op gevallen maar ik ga er zeker is opletten

en er is op zaterdag 2 mei en extra beurs in Boskoop

leila
07-02-2015, 22:29
hoi joan
ik heb juist 2 paar tijgervinken meegenomen uit boskoop,de conditie moet nog wat beter,maar gezond zijn ze wel.
ik was er vandaag samen met een vogelvriend en die heeft diverse binzenastrilde,s meegenomen zowel mooie wildkleuren als mutanten.
ik heb nog een popje sint helena en bicheno meegenmomen,zo zijn mijn paren weer compleet op 1 na.
er zitten inderdaad weinig geringde vogels tussen,en de meeste tropen zijn ook maar matig in conditie en zeer variabele prijzen,bij de 1 kocht ik tijgervinken voor 40 euro en bij de andere moesten ze 80 kosten.
mvg wim

Tal
07-02-2015, 23:19
Leuk hoor, vogeltjes kopen!!
Gelukkig is dat voor ons nu niet aan de orde, het is vaak zo verleidelijk :) . Eerst in het vroege voorjaar de volwassen jongen uitvangen (van afgelopen zomer/najaar) en naar de tweede voliere doen. Dan is er weer genoeg ruimte en rust in de grote voliere als de andere vogels aan een nestje willen beginnen. Misschien de kolonie binsen uitbreiden.. :) moet dat nog wel even overleggen hier thuis maar dat zal mijn man ook wel leuk vinden.

@leila, komen de binsen van binnen die jullie gekocht hebben of zaten ze buiten/koud? Leuk hoor!

@ries, ik onthoud die zaterdag!

Groetjes, Chantal

leila
08-02-2015, 00:59
hallo
ik weet niet of ze van binnen of buiten komen maar dat is geen probleem bij mijn vriend die houd ze toch binnen en licht verwarmd,de bicheno pop die ik heb gekocht is nog een zwartstuit ook,mvg wim

Tal
08-02-2015, 10:44
Dan is binnen wel erg handig, kun je in de winter ook nog wat kopen :) . Succes met de bichenowpop en je vriend met de binsen. Leuk!
Groetjes, Chantal

leila
08-02-2015, 23:03
hallo tal
alleen jammer dat de bicheno,s doe ik heb witstuiten zijn,mvg wim