PDA

Bekijk Volledige Versie : nieuwjaar

ries
01-01-2015, 11:20
gelukkig nieuwjaar iedereen
en dat we weer een goeie vogel jaar mogen hebben .

Tal
01-01-2015, 11:37
Ook wij wensen jullie een mooi gezond jaar toe!

Gisternacht nog wel wat heel bijzonders.
Ik wilde rond 0.30 uur ofzo even naar de voliere om te gluren of het allemaal rustig was. Vliegt er onder de overkapping een vogel, hoogstwaarschijnlijk in paniek door het vuurwerk. Ik wilde het licht aan doen maar de achterdeur stond een stukje open en de vogel ging naar binnen zonder dat ik er erg in had. Hoor ik mijn man roepen dat er een vogel binnen zit. De mees heeft op de gordijnrail de nacht doorgebracht! :)

Vanmorgen de achterramen helemaal opengezet, de lampjes uitgedaan (voor de vogel aangehouden dat hij zich niet kapot zou vliegen), en toen vloog hij heerlijk naar buiten.
Verplicht dus vroeg op voor het vogeltje! *brak nu* :) maar een heel bijzonder begin van het nieuwe jaar.

http://i266.photobucket.com/albums/ii257/JamieTal/IMG_3624_zps9b91e158.jpg (http://s266.photobucket.com/user/JamieTal/media/IMG_3624_zps9b91e158.jpg.html)

Ton
01-01-2015, 11:37
van mij ook, iedereen de beste wensen......:wave

populier
01-01-2015, 11:38
Iedereen de beste wensen en een goed en gezond vogeljaar.

rupicola
01-01-2015, 12:24
Rupicola wenst een ieder een zeer voorspoedig nieuwjaar en dat wij gezamenlijk -ook voor de langere termijn- van onze vogels kunnen blijven genieten.

;)

remco
01-01-2015, 12:32
Beste wensen allemaal voor 2015 met een hoop gezondheid en natuurlijk en heel vruchtbaar jaar.

fons
01-01-2015, 14:02
Voor iedereen een gezond en vooral een gelukkig 2015.

@ Chantal, Zelfs de buitenvogels weten dus dat het bij jou goed en veilig is.

groetjes fons

Drum
01-01-2015, 14:38
Ik wens iedereen een heel voorspoedig en gezond 2015 toe.
En natuurlijk heel veel plezier met de vogels.

groet Drum.

Drum
01-01-2015, 14:44
Verplicht dus vroeg op voor het vogeltje! *brak nu* :) maar een heel bijzonder begin van het nieuwe jaar.

Nou een beter begin kon deze pimpelmees niet hebben Chantal en echt een gebaar van dierenliefde.
Gelukkig hebben mijn vogels in de volière het enorme lawaai vannacht gelukkig allemaal overleefd.

Jan Vriend
01-01-2015, 15:35
Ten eerst een voorspoedig 2015. Leuk begin Tal. Kwam misschien wel uit de kroeg.

Groet, Jan.

loodje
01-01-2015, 17:45
Iedereen een goed en vooral gezond nieuwjaar.
En veel plezier met de vogeltjes.
Hopelijk horen en zien we het hier weer allemaal.

Leuk Chantal een heerlijke veilige nacht voor dit vogeltje.

G de Beer
01-01-2015, 20:01
Iedereen een gezond en een beregoed vogelaar gewenst.

Tal
02-01-2015, 11:50
Nou een beter begin kon deze pimpelmees niet hebben Chantal en echt een gebaar van dierenliefde.
Gelukkig hebben mijn vogels in de volière het enorme lawaai vannacht gelukkig allemaal overleefd.

Leuk om de reacties te lezen over de mees die binnen zat. Wij vinden het nog steeds ook heel bijzonder. Ken niemand bij wie een mees 's nachts naar binnen vliegt en de nacht doorbrengt. :) Het voelt idd erg goed dat hij veilig zat. Arm vogeltje want hij hoort natuurlijk gewoon veilig buiten te kunnen slapen.

@drum, op de voliere had ik wel een extra mat gelegd zodat het licht van het vuurwerk niet zo erg te zien was voor de vogels, gelukkig zijn onze ook rustig gebleven.

Zijn er mensen op het forum wiens vogels helemaal overstuur geraakt zijn?

Groetjes, Chantal

loodje
02-01-2015, 13:36
Dit jaar was er bij mij voor de eerste keer paniek.

Een aantal popjes van de gouldamadine zitten op de vogelkamer en dan het dichts in de buurt van het raam.

Dit raam kijkt uit op een veldje waar normaal geen activiteiten plaats vindt door buurtbewoners.
Echter deze nieuwjaarsnacht werd op dit veldje vuurwerk afgestoken.
Helaas niet zomaar vuurwerk, maar nogal wat knallers.
De eerste knal kwam precies om 12.00 uur.
Ik schrok me een hoedje zo hard was die knal.
Ik was niet de enige die schrok.
De popjes schrokken ook.
Ze vlogen op en de paniek was zo groot dat ik genoodzaakt was het licht op de kamer aan te doen.
De knallen bleven elke 5 minuten komen zeker een half uur lang.
Ben toen op de vogelkamer gebleven en mijn man bij de honden.

De volgende dag toen ik het licht in de kooien aan deed, zag ik 2 popjes met wat bloed rond de snavel, gelukkig niet erg.
Maar leuk is anders.

Ton Koek
02-01-2015, 17:49
Ook vanuit de kop van Noord-Holland iedereen een leuk, gezellig en geslaagd jaar gewenst.
Ook namens onze poezen... :-)

Ton
02-01-2015, 19:40
Dit jaar was er bij mij voor de eerste keer paniek.

Een aantal popjes van de gouldamadine zitten op de vogelkamer en dan het dichts in de buurt van het raam.

Dit raam kijkt uit op een veldje waar normaal geen activiteiten plaats vindt door buurtbewoners.
Echter deze nieuwjaarsnacht werd op dit veldje vuurwerk afgestoken.
Helaas niet zomaar vuurwerk, maar nogal wat knallers.
De eerste knal kwam precies om 12.00 uur.
Ik schrok me een hoedje zo hard was die knal.
Ik was niet de enige die schrok.
De popjes schrokken ook.
Ze vlogen op en de paniek was zo groot dat ik genoodzaakt was het licht op de kamer aan te doen.
De knallen bleven elke 5 minuten komen zeker een half uur lang.
Ben toen op de vogelkamer gebleven en mijn man bij de honden.

De volgende dag toen ik het licht in de kooien aan deed, zag ik 2 popjes met wat bloed rond de snavel, gelukkig niet erg.
Maar leuk is anders.

jammer dat je het nieuwe jaar zo moet beginnen. ik had wel het idee, dat het harde knallen juist wat minder was, meer sier vuurwerk.

Tal
02-01-2015, 20:24
jammer dat je het nieuwe jaar zo moet beginnen. ik had wel het idee, dat het harde knallen juist wat minder was, meer sier vuurwerk.

Dat idee had ik ook maar in dit kleine dorpje kun je moeilijk hoogte krijgen wat er elders (in steden) afgestoken wordt.

Wat vervelend Loodje dat ze zo schrokken. Heb je een soweiso een nachtlamp aan?
Gaan ze nog goed? Of merk je nog wat aan de vogels?

Hoe gaat het met de clay?

Groetjes, Chantal

Drum
02-01-2015, 20:32
@drum, op de voliere had ik wel een extra mat gelegd zodat het licht van het vuurwerk niet zo erg te zien was voor de vogels.

Ik laat het licht in het nachthok altijd op oudejaarsavond tot 1 uur branden.
Sinds vorige week heb ik een nieuw koppel vogels en deze hebben zonder probleem het geknal doorstaan.
Wel verschillende keren het hok gecontroleerd natuurlijk.

groet Drum.

Tal
02-01-2015, 21:03
Ik laat het licht in het nachthok altijd op oudejaarsavond tot 1 uur branden.
Sinds vorige week heb ik een nieuw koppel vogels en deze hebben zonder probleem het geknal doorstaan.
Wel verschillende keren het hok gecontroleerd natuurlijk.

groet Drum.

Ben blij voor je! Super dat het ook met de nieuwelingen goed is gegaan!

Wij hebben tegenwoordig ook in de vlucht nachtverlichting. De led-verlichting in de vlucht blijft op 2% in de nacht. In het binnenhok hebben we zo'n nachtlampje wat aangaat als de led en andere lamp dimt/uit is.

loodje
03-01-2015, 10:17
Op de vogelkamer brand er ook altijd een heel klein lichtje, zo een die in het stopcontact zit.
Dan kan er op de kamer zelf nog een TL lamp aan, dat doe ik meestal in de ochtend aan zodat de vogels wakker kunnen worden.
Daarna gaan de lichten in de kooien aan.
('s avonds omgedraaid).

De TL lamp op de kamer had ik dus aan moeten doen om 12.00 uur.

Het gaat goed met de vogeltjes, geen last over gehouden gelukkig.
Ik had een gouldje van dichtbij bekeken en er zat een klein wondje bij haar snavel maar niet erg.

Ik dacht ook dat er meer siervuurwerk werd afgestoken, andere jaren tenminste wel.
De kinderen van de buren hadden vrienden op bezoek die nacht. Jeugd onder elkaar, dan is het anders denk ik, stoer doen en flink knallen.

De clay wordt niet door alle vogels opgegeten. De kapoetsensijsjes doen er niets mee.
De geelbuikjes zijn er gek op.
De zwartborstjes en gouldjes pikken er wel wat in.
Vandaag zal ik het weer verversen en dan moeten ze maar zien. Ik bied het ze in ieder geval aan.
Ik denk wel dat het goed doet, ik blijft het in ieder geval geven.