PDA

Bekijk Volledige Versie : Goudvinken binnen

coaze
21-12-2014, 00:10
hallo,
binnekort ga ik verhuizen naar onze zolder die omgebouwd is tot loft
maar hier wil ik een koppel goudvinken houden omdat ik dit machtige vogels vind
en ben niet gericht om te kweken met deze omdat ik genoeg andere koppels kanarie en exoten heb ,
hoe groot zou ik deze kooi moeten maken ? ik had in gedachten 2m lang 1.5m hoog en 50cm breed ofzo is dit voldoende

kingfisher
21-12-2014, 11:30
Ik heb een koppel kleine goudvinken in een vlucht van 125x200x100 en dat gaat tot nu toe goed maar hou er wel rekening mee dat goudvinken gevoelig zijn voor luchtwegproblemen dus een goede luchtzuivering/ ventilatie is van belang.
Ik zit ook binnen in een vogelkamer met veel glas en mogelijkheid tot ventileren en in het verleden heb ik het tot twee keer toe geprobeerd met grote goudvinken en dit ging fout.
Oa door voornoemd probleem en ik wijt het ook aan mezelf doordat ik toen gekuurde vogels heb gekocht wat ik vooraf niet wist dus kijk goed wat je koopt en bij wie.
Na een paar jaar bleef het toch kriebelen en na ook wat aanpassingen qua luchtreiniging ben het toch weer gaan proberen maar zoals ik al zei met een koppel kleine daar ik het idee heb,maar dat kan ik mis hebben,dat daar minder mee wordt gerommeld wat betreft medicijnen en ze minder doorgefokt zijn.
Tot nu toe gaat het prima hoewel ik wel een pop heb verloren wat ik echter niet toewijs aan het eerder verhaal maar aan dat k.... Vuurwerk en zich kapot gevlogen heeft.

coaze
21-12-2014, 12:03
hmmm dan toch eens kijken naar de kleinegoudvink of zoals je zegt goede vogels zoeken die zo min mogelijk medicijnen binnen hebben , deze kamer is ook goed verlucht en zkr droog maar kzou grote kooi willen maken voor op mijn lange dressoir te zetten , kzou dit heel mooi vinden terwijl ik in de zetel lig genieten van de mooie vogels

Ton
21-12-2014, 12:26
hoe ga je het dag en nacht ritme regelen dan ?

voorop gesteld, dat een ieder van zijn vogels mag genieten, vind ik dat je vogels niet in een huiskamer kan houden.

deze vogels zullen namelijk nooit een dag en nacht ritme krijgen, met alle gevolgen van dien.

coaze
21-12-2014, 12:42
hoe ga je het dag en nacht ritme regelen dan ?

voorop gesteld, dat een ieder van zijn vogels mag genieten, vind ik dat je vogels niet in een huiskamer kan houden.

deze vogels zullen namelijk nooit een dag en nacht ritme krijgen, met alle gevolgen van dien.
uhu dit begrijp ik ook maar deze kamer is ingericht me 2 lichten zodat vanaf het laat word kan ik het licht daar uit doen en zullen ze niets merken van het andere licht
en ik wil deze niet in mijn buiten volieres na 2 inbraken in 2jaar tijd ofzo maar heb nu bewakings camera geplaatst en mede door die inbraken
zou ik deze toch binnen willen houden omdat dit toch nog net iets duurdere vogels is .

Ton
21-12-2014, 13:52
hoe groot is die kamer dan ?

coaze
21-12-2014, 13:57
hoe groot is die kamer dan ?
8 op 9m en een 2de verdiep me kamer en badkamer

kingfisher
21-12-2014, 14:24
Daar ging ik inderdaad even aan voorbij Ton,overheen gelezen,ik denk inderdaad ook dat vogels zeker ec vogels niet in een huiskamer horen maar als je het zo kan regelen zoals je zegt zou het waarschijnlijk wel kunnen maar ideaal lijkt het me niet.

coaze
21-12-2014, 14:57
dus volgens jullie zou ik beter geen goudvinken binnen houden in mijn leefkamer

kingfisher
21-12-2014, 18:22
Mijn idee?
Beter niet en in een apart vertrek maar wie ben ik.

Ton
21-12-2014, 19:34
ik zou het niet aanraden. veel keren dat het wel gebeurd, hebben de vogels moeite met ruien, omdat ze altijd warm zitten, en ze veel te lang in het licht zitten.

loodje
23-12-2014, 10:02
In het verleden heb ik ook ooit goudvinken binnen gehad in een serre.
Deze vogels zaten er nooit goed bij, nooit mooi strak in de veren, altijd wat pluizig.
Een goudvinken fokker raden mij toen aan de vogels buiten te doen.
Een goudvink heeft jaargetijden nodig.
Omdat ik buiten geen voliere heb, heb ik ze toen weggedaan, spijtig omdat het prachtige vogels zijn.

coaze
26-12-2014, 20:38
hmmm toch heb ik nu besloten om mijn goudvinken buiten te houden want ben toch bezig nu me nog een nieuwe aanbouw voliere 6m lang
en daarvan kan ik 1m/1.5m houden voor deze goudvinken maar zou daar nog iets anders bij kunnen zoals crested kanaries . putters heb ik gehoord niet omdat zij ook rood hebben en daarom zouden kunnen vechten ?

binkie
26-12-2014, 22:03
coaze google eens op speelduiven, deze heeft een filmpje op zijn site staan van goudvinken en putters in dezelfde kooi, en brengen allebei de jongen groot, goudvinken binnen houden zou ikzelf niet doen ,en toch ken ik ook kwekers van de kleine goudvink die dit op een voormalige slaapkamer doen en met succes, dus nooit zeggen dat het niet kan.