Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Diamantduiven

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Diamantduiven

    Dag allemaal,
    Ik ben nieuw op dit forum en heb wat vragen over diamantduifjes :
    - Kunnen deze duiven tam worden ? Met tam bedoel ik dat ze op je hand of schouder komen zitten.
    - Maken ze veel geluid ?
    - Kunnen twee duivinnen ook bij elkaar ?
    - Hebben ze geen speeltjes nodig ?

  • #2
    Hoi,

    1: Diamantduiven kunnen tam worden. Heb er zelf ook een paar en zijn goed tam

    2: Soms hoor je een beetje "koeren" maar dat valt mee.

    3: Ik geloof dat dat wel goed kon maar dat weet ik niet zeker.

    4: Naar mijn idee hebben ze geen speeltjes nodig

    Opmerking


    • #3
      http://devrolijkefluiters.simpsite.nl

      Opmerking


      • #4
        Oorspronkelijk geplaatst door Serdar5553 Bekijk Bericht
        Ik ben nieuw op dit forum en heb wat vragen over diamantduifjes :
        Kunnen deze duiven tam worden ? Met tam bedoel ik dat ze op je hand of schouder komen zitten.
        Diamantduiven worden niet handtam, ik heb het nog nooit meegemaakt.
        Ze kunnen wel wat vertrouwder met de verzorger worden, maar ze zullen uit zichzelf niet op je schouder gaan zitten.

        Opmerking


        • #5
          Ik heb nu een koppel dat hand tam is. Het kan dus blijkbaar wel...

          Opmerking


          • #6
            Matthijs droom maar lekker verder.
            Welterusten jongen.

            Opmerking


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door MatthijsH Bekijk Bericht
              Ik heb nu een koppel dat hand tam is. Het kan dus blijkbaar wel...
              Wordt tijd voor een filmpje.
              Groeten Michael

              https://www.facebook.com/Populier-Vo...4313725716158/

              Opmerking


              • #8
                idd, foto of filmpje van de tamme diamantduifjes!!! Ben heel benieuwd, Matthijs!

                Een aantal van onze tropen zijn niet bang en komen bij mij eten of op mijn hand om te eten. Maar dat is echt ook nog lang niet 'tam'. Echter de diamantduifjes hebben dat nooit gedaan.
                http://devrolijkefluiters.simpsite.nl

                Opmerking


                • #9
                  Geloven jullie me niet!?

                  Ik denk dat ik er maar mee stop. Blijkbaar de ik het in jullie ogen toch niet goed. De laatste tijd heb ik op mijn reacties alleen maar negatieve dingen gelezen en bleef dat maar door gaan!!!

                  Opmerking


                  • #10
                    Ik geloof alles Matthijs, maar dan moet ik het wel kunnen zien.
                    En de in jouw ogen negatieve dingen, waren goedbedoelde adviezen inzake jouw vragen.
                    Dus hoe jong ook, niet de feiten verdraaien, dat is niet sportief.

                    Opmerking


                    • #11


                      Gr ,Hubert

                      Opmerking


                      • #12

                        Opmerking


                        • #13
                          ik denk dat we hier met elkaar allemaal een andere definitie van handtam hebben. Ik probeer mn jonge duiven zo veel mogelijk in mn hand te hebben (incl na uitvliegen) hierdoor zijn ze zeker in het eerste jaar veel rustiger en kan ik soms vogels met mn vinger van de stok afhalen en zodat ze op mijn vinger zitten. dit gaat vaker fout dan goed maar ik doe het regelmatig. Ik denk dat als dit bij een jonge duif dagelijks zou doen je best ver kan komen met 'handtam'.

                          Nogmaals Matthijs ik denk dat we andere definities van handtam hebben. om het duidelijker te maken voor de rest zou je inderdaad een filmpje kunnen maken (je hebt een website zag ik, dus ik denk wel dat je de skills hebt om een filmpje op bijv. youtube te uploaden.)

                          Opmerking


                          • #14
                            hoe kan je bij diamant duiven het verschil tussen man en pop zien, als het al te zien is ?
                            groeten Ton
                            mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

                            Opmerking


                            • #15
                              Oorspronkelijk geplaatst door Ton Bekijk Bericht
                              hoe kan je bij diamant duiven het verschil tussen man en pop zien, als het al te zien is ?
                              Dat kan je zien aan de oogring, ik geloof dat hij bij het mannetje (in de broedperiode) donkerder is dan het vrouwtje
                              Last edited by MatthijsH; 26-12-2014, 20:22.

                              Opmerking

                              Working...
                              X