PDA

Bekijk Volledige Versie : waterflesjes

HJ de Graaf
25-11-2014, 23:26
iemand ervaring met deze waterflesjes ?

https://www.youtube.com/watch?v=Iu3d-SuuWvE&feature=player_embedded

mvg,

HJ de Graaf

tome
26-11-2014, 00:23
Persoonlijk geen ervaring met deze flesjes maar ik denk dat de vogels het gewoon moet leren, hoop dat je een beter antwoord krijgt met iemand die er ervaring mee heeft. Mij doet het ook wel denken aan waterflesjes die ze in Amerika voor de kokibri gebruiken, daar kan de snavel precies in, heel bijzonder om te zien.

theo@mailbak.nl
26-11-2014, 01:06
Gebruik deze al jaren, kijk even op (Http://www.gouldamadines.nl/water.html)

mvg Theo

Ton
26-11-2014, 19:43
heb ze een tijdje gebruikt, maar ik ben ermee gestopt. steeds als ik nieuwe vogels had, moet je goed opletten of ze het wel aanleren.

en aangezien je dat niet altijd kan sturen, ben ik ermee gestopt, en weer me oude fonteintjes gaan gebruiken.

HJ de Graaf
26-11-2014, 20:29
bedankt voor de reacties, het aanwennen is geen probleem bij mijn kanaries. ik was met name geďnteresseerd of ze goed werken, niet leeg lopen etc.

Ton Koek
27-11-2014, 00:24
Ik zou ze wel regelmatig even ontkalken, anders kunnen ze dichtgaan of juist gaan lekken.

kingfisher
27-11-2014, 07:09
Ze zijn er met of zonder kogel heb ik gezien,hoe die zonder kogel precies werken weet ik niet maar dan heb je in ieder geval niet dat ze dicht kunnen gaan zitten

forpus
27-11-2014, 15:50
ik heb ooit met kogel gewerkt maar deze was dicht komen te zitten met als gevolg dat de vogels bijna dood waren.

waarschijnlijk was er een velletje van het voer in het flesje terecht gekomen en hierdoor zat de kogel vast.

dit was dus eens en nooit meer.

Ton
27-11-2014, 19:35
dat lekken was bij mij ook 1 van de redenen om er mee te stoppen. mijn eigengemaakte houten kooien kunnen daar niet tegen.

theo@mailbak.nl
28-11-2014, 14:19
Het gaat hier over de drinktuitjes ZONDER kogel, de lekken niet en gaan ook niet dichtzitten door kalk.

marquancez
08-02-2015, 21:15
Ik heb ook wel interesse in die flesjes maar hoe leer je ze dat aan?

HJ de Graaf
09-02-2015, 20:22
aanwennen is niet zo moeilijk ik hang de nieuwe naast de oude en op een gegeven moment zie je dat er ook uit de nieuwe gedronken wordt.

Dan haal ik de oude flesjes een paar uurtjes weg en als ik de oude dan terug hang en ze gaan niet meteen drinken dan krijgen ze voldoende water uit de nieuwe.

voor de zekerheid herhaal ik dat nog een paar keer en nog wat langer de oude watervoorziening en kijk weer of ze niet direct gaan drinken.

mvg

HJ de Graaf

marquancez
09-02-2015, 21:06
Ik heb een oude want ga beginnen met een voliere dus heb helemaal geen water nog.
Aangezien ik geen vogels heb.
Dus kan ik dan gewoon flesjes ophangen of gewoon beide?