PDA

Bekijk Volledige Versie : Article: Sharon Dijksma heeft een begin gemaakt met het vangen van knobbelzwanen, wil

henk
25-11-2014, 11:36
U kunt de pagina hier bekijken http://www.vogelcafe.nl/content.php?115-Sharon-Dijksma-heeft-een-begin-gemaakt-met-het-vangen-van-knobbelzwanen-wilde-eenden-en-meeuwen

rupicola
25-11-2014, 12:09
Kan zeker geen kwaad om de 'doelgroepen' watervogels en hoenders wat intensiever te onderzoeken op dit gebied.

Wat ik persoonlijk wat jammer vind is dat het Haagse vingertje toch telkens weer onmiddellijk richting de trekvogels wordt gewezen.
De infectiekans vanuit deze hoek is niet onmogelijk, maar ten aanzien van bedrijven onder dak ook niet echt waarschijnlijk.
Bovendien blijft het steeds (ook bij vorige uitbraken) oorverdovend stil rond het Internationaal 'gesleep' met pluimvee, pluimvee producten en pluimvee bijproducten, zowel op grote commerciŽle- als (misschien nog veel gevaarlijker!) op kleine particuliere schaal.

Zo kan ik me n.a.v. een van de vele Europese uitbraken van vogelgriep in de afgelopen jaren nog een televisie documentaire herinneren over structureel gesleep door bepaalde reizigers met zelf geslacht pluimvee over de (voor zover nog aanwezig) Zuidelijke Europese grenzen.

Wat overigens te denken van de grootschalige import van zogenaamd milieuvriendelijke biomassa, dat van over de hele wereld naar West Europa wordt verscheept om vervolgens na opslag in de buitenlucht (!) hier in de zogenaamd milieuvriendelijke energieoven te belanden!!!

Hebben commerciŽle belangen ook hier absolute voorrang, of gewoon een staaltje struisvogelpolitiek?

#

Jan Vriend
25-11-2014, 15:38
Het is natuurlijk wel makkelijk de trekvogels de schuld te geven want die zijn Res nullius. Al valt wel op dat alle gevallen bij grote oppervlakte wateren liggen.