PDA

Bekijk Volledige Versie : alleen het zwarte zaad

rudyp
16-11-2014, 13:01
hallo iedereen

ik heb een leuke voliere met kanaries geel moza´ek , agaat groen , en oranje vogels
wat mij opvalt is dat de laatste dagen de vogels eigenlijk al het zwarte zaad uit het voer opeten en de rest laten liggen .

ik geef postuur mengeling van beyers zonder raapzaad .
zou het verstandig zijn om het voer aan tevullen met negerzaad raapzaad en pirella zaad dit heb ik nog . of overstappen naar andervoer .

de kanaries zitten er goed bij strak in de veren gezond en vol of tewel goed gevuld .

populier
16-11-2014, 15:12
Dat zwarte zaad is waarschijnlijk het negerzaad dat ze als eerste er uit eten, dat doen veel vogelsssoorten.

Dit vinden ze gewoon het lekkerst, heb jij het over een buitenvoliere?

Jan123
16-11-2014, 15:15
Binnen of buiten voliere?

rudyp
17-11-2014, 12:31
het gaat om de buiten voliere daar zitten nog een paar vogels voor kwek volgend voorjaar
rest zit binnen en eten gewoon alles .
lijkt er op dat ze een speklaag aan het aanmaken zijn .voor de winter

populier
17-11-2014, 13:26
lijkt er op dat ze een speklaag aan het aanmaken zijn .voor de winter

Lijkt mij ook, je kan er ook voor de buitenvogels ook wat pirella zaad doorheen doen, is ook een vettig zaadje.

Jan123
17-11-2014, 13:31
Als het over een buiten voliere gaat hoef je geen mengeling te geven zonder raapzaad, beter de standaard mengeling.

populier
17-11-2014, 15:30
Ik dacht dat je bij geel moza´ek nooit geen raapzaad mag geven, omdat anders de vleugelpunten gaan verkleuren.

Alleen de zomerzoete raapzaad wordt meestal maar gegeten, het gewone raapzaad wordt net als koolzaad laten liggen.

rudyp
17-11-2014, 15:57
ik geef nu idd pirella zaad en negerzaad extra . niet veel maar een beetje
en geen raapzaad voor mijn moza´ekjes .

mvg rudyp