Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Vogeltjeskijkvakantie

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Vogeltjeskijkvakantie

    Voor als je ergens anders ook eens vogeltjes wil kijken.
    Issuu is a digital publishing platform that makes it simple to publish magazines, catalogs, newspapers, books, and more online. Easily share your publications and get them in front of Issuu’s millions of monthly readers. Title: Bb brochure 2015 def, Author: Blue Robin dtp, Length: 88 pages, Page: 1, Published: 2014-11-03

  • #2
    mooi hoor, zo een reis naar costa rica, zou ik wel willen.

    dat is denk ik het mooiste land wat vogels betreft.

    zal nog wel even duren, we zijn aan het sparen om naar australie te gaan, daar hebben ze ook leuke vogels, hoorde ik......
    groeten Ton
    mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

    Opmerking


    • #3
      mooi foldertje, leuk om te zien wat je kan zien in de landen.
      groeten gijs

      Opmerking


      • #4
        Oorspronkelijk geplaatst door Ton Bekijk Bericht
        mooi hoor, zo een reis naar costa rica, zou ik wel willen.

        dat is denk ik het mooiste land wat vogels betreft.

        zal nog wel even duren, we zijn aan het sparen om naar australie te gaan, daar hebben ze ook leuke vogels, hoorde ik......
        Uit gouden korenaren schiep GOD de Goirlenaren
        uit het restant de rest van het land.

        Opmerking


        • #5
          kijk eens bij Kees uit new zeeland of de vogels daar uitgestorven zijn.

          Opmerking


          • #6
            naar welke regio wil je gaan Ton? je moet zeker Darwin niet overslaan! probeer rond april - september hier te zijn andere maanden zullen erg vochtig zijn. Darwin heeft de hoogste diversiteit aan vogels. begin in het noorden en rij naar het zuiden. dan kan je al 200 soorten op je lijstje schrijven.

            Opmerking


            • #7
              Oktober is mijn inziens de beste maand.
              Net voor dat natte spul naar beneden komt en er ligt weinig water wat het veel makkelijker maakt om te gaan twitchen.

              Vanuit het Noorden naar het Zuiden rijden is voor Nederlandfers toch wel een hele afstand. Ik hoor ze al klagen als ze van Brakel naar Maarssenbroek moeten rijden :-)

              Bovendien is een 4 x 4 een vereiste als je echt Australie wilt zien. Australie begint waar het asphalt eindigd.

              Groet, Kees, Tauranga, Nieuw Zeeland.

              Opmerking


              • #8
                Quote: mooi hoor, zo een reis naar costa rica, zou ik wel willen.

                Zeker een vogel land bij uitstek Ton. Ik heb hier nog wel wat Costa Rica Folders met vogel foto's liggen :-) Was meer een vakantie reis.
                Australie is voor mij DE bestemming omdat de levens wijze me zo goed afgaat.

                Groet, Kees, Tauranga, Nieuw Zeeland.

                Opmerking


                • #9
                  we zijn afgelopen zaterdag bij een australie bijeenkomst geweest, en hebben een indruk van wat er te zien is en waar dat is.

                  als je het goed wil doen heb je minimaal 3 maanden nodig, en dat gaat hem niet worden.

                  mijn vrouw heeft familie in Sydney en Brisbane, dus ik denk dat dat gaat worden waar we wat rond gaan kijken.

                  maar vooralsnog zijn het plannen. we zouden eind 2016 willen gaan in december en dan oud en nieuw daar vieren.
                  groeten Ton
                  mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

                  Opmerking


                  • #10
                    Oud en Nieuw in de zon aan het strand zal nooit wennen Ton. Vreemd gevoel.

                    Verder aan de Oostkust genoeg te zien en te doen. Geeft niet hoeveel tijd je voor een reis uittrekt, je komt altijd tijd te kort.

                    Good luck met de planning. Ikzelf ga liever op de bonnefooi, is nu eenmaal de aard van het beesie.

                    Groet, Kees, Tauranga, Nieuw Zeeland.

                    Opmerking


                    • #11
                      Kees, ben wel jaloers op jouw woonplaats. Twee keer ruim een maand in Nieuw Zeeland mogen verblijven, mooiste land op aarde.

                      op een website hebben we geprobeerd per land een overzicht te geven van de vogels die daar aanwezig zijn: www.world-birds.com (incl. foto's en kenmerken). Prima overzicht voor als je op vakantie bent/gaat.
                      Last edited by World-birds.com; 17-12-2014, 17:20.

                      Opmerking


                      • #12
                        De komma even in een punt veranderen>

                        Hij is leuk.

                        Opmerking


                        • #13
                          Hoi Krien, Thanks

                          Opmerking


                          • #14
                            Quote:

                            mooiste land op aarde.

                            Vind ik ook. Niet verder vertellen trouwens. Grenzen dicht en al die touristen maar naar Australie sturen.

                            Groet, Kees, Viva Las Vegas

                            Opmerking


                            • #15
                              Grappig vind ik de vogeltjeskijkers soms wel. Ik zie ze hier ook wel eens in de Oostvaardersplassen. Baarden, grijzewollensokken, enorm begaan met de natuur. Lid van Vogelbescherming, Natuurmonumenten en noem al die andere dier- en natuurbeschermers maar op. Ondertussen stappen ze in een vliegtuig om 12 uur lang de natuur extreem te vervuilen om in Costa-Rica naar de schele geelgerande tuinfluiter te gluren.
                              Als ze na weer 12 uur extreem natuur vervuilen terug zijn, rustig verder gaan in allerlei groeperingen om de hobby van de dierhouders verder uit te hollen.

                              Groet,

                              Rob.

                              Opmerking

                              Working...
                              X