PDA

Bekijk Volledige Versie : welke Conifeer soort

jfk1
03-11-2014, 11:14
ik wil wat coniferen in pot gaan zetten in mijn nieuwe voliere
en wel tegen een achter zijkant aan zodat daar mischiens de sijsjes in gaan broeden of mijn toekomstige putters

maar welke soort Conifeer .is nu het best ik wil hem wel in pot zetten hij mag plus-2meter hoog worden

populier
03-11-2014, 13:33
De Thuja Brabant kan in pot.

http://www.mooieconiferen.nl/thuja-brabant/

Bij mij hebben sijsjes en putters nog nooit gebruik gemaakt van mijn coniferen.

Putter nesten moeten hoog en zonnig hangen die gaan niet in donkere coniferen broeden.

Maar wie weet lukt het jou wel.

jfk1
03-11-2014, 14:36
Bedank voor je antwoord en je link Michael
als ze er geen gebruik van maken staat er toch weer wat levend groen in

populier
03-11-2014, 15:09
Daarom heb ik er ook 4 op een rij, bij mij wel in de volle grond.

Groeien snel, altijd groen en mooie slaap/schuilplaatsen voor de vogels.

Putters lekker voor in je volière en nestje geven.23946

jfk1
03-11-2014, 15:58
de nieuwe voliere is maar 1 meter breed heb ze op bandjes staan plus er liggen trotroir tegel in als vloer
achter door aan de zijkant heb ik een stukje grond gelaten .maar ik ben bang als ik de coniferen in de vaste grond ga zetten ze me of d ebandjes gaan optillen of de tegels met hun wortels vandaar wilde ik ze in pot

Ton
03-11-2014, 19:42
de wortels van een conifeer gaan zeker niet je bandjes op tillen. over het merendeel groeien die meer naar beneden dan opzij namelijk.

planten in de volle grond, groeien stukken beter dan die in een pot. dus dat heeft wel de voorkeur.

jfk1
03-11-2014, 20:12
Heb net een haselaar struik gekregen
die wil ik er ook in , er komen in deze voliere wat kanarie,s 4 stuks 3 popjes 1 man plus koppeltjesijsjes en mischiens koppel puters groen komt er dus zeker in
morgeneens na het tuincentrum om te kijken voor een mooie conifeer dan zal ik deze in vole grond zetten

forpus
03-11-2014, 20:48
kanaries hebben al het groen toch anders snel kaal!

jfk1
03-11-2014, 21:35
Zouden ze ook een conifeer snel slopen
of staat die wel een tijdje gedurende de broedtijd

jfk1
04-11-2014, 18:15
Vandaag 3 vlierbesstruiken uitgedaan en in pot gezet tot het voor jaar als ze goed zijn uitgelopen zet ik ze in de voliere,s
Nu nog 2 kerstboompjes kijken wat er na de kerstmis ergens buiten staat om met het grofvuil te worden opgehaald ,zo heb ikzomers weer wat groen in de voliere,s

Grote zak met kunst planten en kunst kersboom takken heb ik ook nogvolop liggen

populier
04-11-2014, 18:54
Ik zou de vlieren nu nog in je voliere zetten als het kan, als ze uit lopen zijn ze moeilijk over te zetten in het voorjaar, ze hangen meteen slap en dan is het maar de vraag of ze het overleven.

Ton
04-11-2014, 19:39
van een conifeer word veel minder gegeten, dan de andere planten, maar kanaries en putters eten overal aan.

jfk1
04-11-2014, 23:39
Ik heb de vlier in een potgezet en die gaan dus van het voorjaar als ze goed uitgelopen zijn met pot en al de voliere,s in

Ik heb ook nog wat jonge braam stekken in pot gezet, deze braamranken hebben wel stekels ,maar die kunnen toch ook wel in de voliere bij kanarie,s neem ik aan
conifeer moet iknog voor gaan kijken
hoop dus komend jasr op een fleurige grorne voliere zou lang het duurt

forpus
05-11-2014, 18:20
bramen kunnen wel ik de voliere ja. maar ik denk niet dat er ook bramen aan zullen komen want de vogels zullen je voor zijn...

jfk1
05-11-2014, 18:56
Bramen voor eigen gebruik staan in de tuin
dus die wat in de
voliere gaat mogen ze gerust de bramen van opeten

leila
18-03-2015, 22:51
hallo
nou al zet je een cactus bij de kanarie,s dan eten ze hem nog op,ik zou een viburnum proberen die blijft groen en de vogels eten er niet gauw van ,maar zou wel even nalezen hoe en wat,mvg wim