PDA

Bekijk Volledige Versie : hedera (klimop)

Remco2000
26-10-2014, 14:36
Hallo ik heb even op internet gezocht en klimop zou gewoon moeten kunnen.
Maar ik wilde toch even wat zekerheid.
Kan klimop in een voliere met
gouldamadines, 3 kleur papegaaiamadines, binsenastrildes, zebravinken, cubavinkjes C dwergkwartels en kanaries (om de kanaries maak ik me de meeste zorgen omdat ze aardig ervan kunnen eten en slopen).

Ik hoor graag jullie mening en ervaring.
alvast bedankt!
remco

MatthijsH
26-10-2014, 14:50
Naar mijn idee gaat het gewoon prima, ik heb het ook en nog geen problemen gehad. De Kanaries kunnen er wel van eten maar ik heb het ze bij mij nog niet zien doen terwijl het er al een behoorlijk poos erin staat

Remco2000
26-10-2014, 15:17
Oke, bedankt.
ik ga het er dan zo inzetten ik houd het in de gaten of er nog reacties komen van andere mensen.

forpus
26-10-2014, 17:28
ik denk niet dat het schadelijk is voor de vogels maar ben je niet bang dat het meteen opgegeten word door de kanaries?

MatthijsH
26-10-2014, 18:40
Het staat in een encyclopedie dat ze niet schadelijk zijn voor vogels...

Remco2000
27-10-2014, 08:47
Ik heb het erin gezet ze hebben er iets of wat aan geknabbelt maar daar is het bij gebleven. Het staat er nog. Nou hopen dat het gaat groeien want ik heb het gewoon van de schutting geknipt en in de grond gezet, en met ijzerdraad aan de volierewant vastgemaakt.

( leuk mopje van die zwaluw en papegaai. )

Ton
27-10-2014, 19:40
in het voorjaar als de hedera, en alle andere planten, begint uit te lopen, dan zijn de kanaries op hun best. ieder knopje of jong blaadje word opgepeuzeld.

wat dat betreft zijn kanaries een ramp voor je planten. nu eten ze er nauwelijks van, aangezien het blad al te oud voor ze is.

tenzij je er zoveel planten inzet, en je niet teveel kanaries er in hebt zitten.

jfk1
03-11-2014, 11:48
vandaag hier ook wat klimop uit de tuin gehaald en in pot gezet
deze wil ik ook in mijn nieuwe voliere gaan zetten .ook een haagbeuk en vlier in pot gaan er in dan nog 1 conifeer