PDA

Bekijk Volledige Versie : Article: Goudhaantje

henk
27-09-2014, 11:05
U kunt de pagina hier bekijken http://www.vogelcafe.nl/content.php?59-Goudhaantje

fons
27-09-2014, 13:04
Schitterend vogeltje Henk. Wordt dit ook door liefhebbers gekweekt?

populier
27-09-2014, 13:09
Met goudhaantjes is tot nu toe weinig gekweekt. Ze staan bekend als probleemvogel voor beginners. Ervaren kwekers hebben wel successen geboekt, maar die zijn dun gezaaid. In 1977 is er ooit een Nederlands kweekbericht geschreven en gepubliceerd door de BEC, volgens naspeuringen op Internet. Dit artikel is echter op de een of andere manier verdwenen en niet meer te achterhalen.

Bron:BEC

Zelf zie ik dit vogeltje niet meer in het najaar in mijn tuin.
Als ik om me heen kijk bij buren wordt alles maar gekapt en gesnoeid.
Het plaats maken van heggen door schuttingen zal er niet toe bij dragen dat ze zich nog lekker voelen ik kale tuinen.

fons
27-09-2014, 13:29
Michael bedankt voor de toelichting.

rupicola
27-09-2014, 14:33
In mijn 'tuintje' kom ik ze jaarlijks wel tegen.
Goudhaantjes houden zich niet uitsluitend, maar welzeker bij voorkeur op in dennenhout en/of coniferen.
De aanwezigheid van een of liever enkele coniferen in de tuin is dus beslist een lokkertje voor dit alleraardigste soortje.
Ze schuimen overigens ook nog wel eens een rietkraag af op zoek naar de zich aldaar ophoudende insecten.

De 'slachtwaarde' van deze levendige rakkertjes is uiterst beperkt, want ze geven soms slechts 5-6 grammetjes aan op de digitale weegschaal! :)

Tip: vergeet vooral ook niet uit te kijken naar het zeker zo fraaie 'neefje' de vuurgoudhaan.

forpus
27-09-2014, 17:54
erg mooi vogeltje is het. Helaas is hij bij ons ook niet meer te vinden