PDA

Bekijk Volledige Versie : Article: IJsvogel in actie.

henk
21-09-2014, 20:21
U kunt de pagina hier bekijken http://www.vogelcafe.nl/content.php?55-IJsvogel-in-actie

casehulsebosch
21-09-2014, 22:41
Gelukkig is "beauty in the eye of the beholder" Henk.

Ik ben een beetje over deze vogel. Niet alleen vanwege het feit dat ik ze hier thuis in overvloed zie en waar ze ook broeden, maar ook omdat je er op andere vogel/fotografie sites in NL mee wordt doodgegooid.

Overdaad schaad.

Groet, Kees, Tauranga, Nieuw Zeeland.

Henk3
22-09-2014, 09:29
Van deze foto krijg ik ook geen kippenvel maar van een dergelijke vogel wel als hij vlak voor je gaat zitten en als ik er zelf dan een paar foto's van mag maken.

forpus
22-09-2014, 17:55
Ik vind het persoonlijk een erg mooie vogel, maar heb er in het wild helaas nog geen gezien.

Ton
22-09-2014, 18:45
de laatste 5 jaar is het met de ijsvogel, hard achteruit gegaan, door de strenge winters. verder denk ik dat de gemiddelde nederlander, er nog nooit 1 heeft gezien.

MatthijsH
22-09-2014, 18:51
Bij ons in de buurt vliegt er ééntje rond, heb hem al 2 keer gezien

kingfisher
22-09-2014, 19:33
Van deze foto loop ik nou ook niet echt warm maar wat bijvb dze fotografe maakt weer wel:
http://www.frankaslothouber.nl/weblog/?p=9908
En als je verder kijkt op haar weblog zijn er nog verschillende mooiere en als je daar ook niet warm van loopt Kees dan weet ik het ook niet meer.
Nou ben ik ook een ijsvogel gek,voornamelijk de gewone (Alcedo atthis)en ook de pygmee Kingfisher maar ik vindt ze eigenlijk alle even mooi en voor mij wordt het nooit teveel,ook niet voor mijn collectie Kingfisher porselein daar sla ik dan misschien een beetje door.
Ik heb zelfs een bouwdoos van een ijsvogel,hoe gek kun je het verzinnen,van Airfix.

https://www.facebook.com/bob.baay.1/media_set?set=a.633250653420858.1073741832.1000020 77867574&type=3

Hoop dat deze links geen probleem zijn anders hoor ik het wel.

casehulsebosch
22-09-2014, 21:21
De link werkt op het moment even niet Bob.

Ik loop nog steeds warm voor vogels hoor. Wel heb ik zelf graag vogels voor de lens die de revue niet eerder zijn gepasseerd.
Vijftig! jaar geleden moest ik zelfs nog een Zaterdag morgen vrij vragen van mijn voortgezet onderwijs zodat ik met de vogel vereniging naar het Amsterdamsche Bos mee kon om de Ijsvogel te zien.

Nu hoef ik er letterlijk niet eens het huis voor uit.

Henk3
22-09-2014, 22:54
Bijna nostalgie Kees:

Dit is waarschijnlijk hetzelfde ijsvogeltje als die van Franka S.
In iedergeval vanuit hetzelfde schuilhutje en in beide gevallen het vrouwtje.
http://www.tondopp.nl/gallery_2014/content/ijsvogel_met_stekelbaarsje_stijgt_op_uit_water_lar ge.html

fons
22-09-2014, 23:19
Maar Kees als je terug denkt aan die tijd, dan moet je toch begrijpen dat wij het ijsvogeltje zo mooi vinden.
In de afgelopen 50 jaar zijn er bijna geen bijzondere vogels bijgekomen in dit kikkerlandje.

casehulsebosch
23-09-2014, 01:32
Ja Fons, begrijp ik ook wel maar overdaad schaad.

Op andere Nederlandse vogel/fotografie forums and groepen wordt men er mee doodgegooid.

Ik kom trouwens net binnen voor een bakkie en heb er vanmorgen ten minste drie gezien. Ze zijn ook al aan het nesten op de vertrouwde plek op de farm.

rupicola
27-09-2014, 15:04
In de afgelopen 50 jaar zijn er bijna geen bijzondere vogels bijgekomen in dit kikkerlandje.

Denk dat de meningen hierover behoorlijk kunnen verschillen.
Er zijn soorten achteruit gegaan en zelfs als broedvogel verdwenen, maar er zijn de laatste jaren ook hele leuke waarnemingen in NL gedaan.

Schot voor open doel is bijvoorbeeld de terugkeer van de zeearend en de oehoe, maar wat te denken van waarnemingen van vale gieren, slangenarenden, sperweruil, dwerguil . . . .
of de steppekievit, de ringsnaveleend, de blauwstaart en de kleine vliegenvanger om maar eens een paar soorten te noemen, . . . .
of de iets lastiger categorie soorten als Noordse Boszanger, vale spotvogel, . . . of de door mij gevangen/geringde maar vooral ook zeer zeldzame (3e wn in NL) Swinhoe Boszanger.
Dit is zo even uit de losse pols, enig zoekwerk zal nog veel meer soorten kunnen opleveren. :)

Henk3
27-09-2014, 19:41
Zwarte Ibis en zwarte ooievaar en koereiger kun je misschien ook nog wel aan je lijstje toevoegen.

fons
27-09-2014, 22:30
Ja heren jullie hebben en krijgen gelijk, mijn opmerking was iets te kort door de bocht. Met mijn opmerking bedoelde ik eigenlijk vogels die erbij gekomen zijn en met meerdere koppels en op meerdere plaatsen in het land broeden. Dan wordt jullie lijstje ook kleiner. Maar neem deze toevoeging a.u.b. niet verkeerd op

GravenImage
28-09-2014, 13:08
Ik vind het een prachtige foto. Overdaad schaadt is niet bij mij van toepassing. :)

Aantal jaren geleden zag ik een ijsvogeltje. Het was bij een klein slootje tussen allerlei flatgebouwen en naast een drukke autoweg.
Daarna heb ik geen ijsvogel meer gezien.

casehulsebosch
29-09-2014, 04:01
Quote Daarna heb ik geen ijsvogel meer gezien.

Vandaar dat overdaad dan ook niet schaadt. Dat heb ik zelf ook met duizenden vogel soorten ( en andere beesies) Ik heb het over het feit dat je er op bepaalde vogel forums mee wordt doodgegooid terwijl er zelfs zovele andere mooie soorten zijn. Een beetje variatie heb ik het dan over.

Tenslotte eet jij ook niet iedere dag spinazie (om maar een quote van mijn moeder aan te halen)