Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Vogeloppas

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Vogeloppas

    Misschien niet de juiste rubriek, maar hoe doen jullie dit?
    Ik had altijd een vaste oppas voor mijn vogel als ik op vakantie ging, die daar prima verzorgd werd.
    Helaas is die oppas niet meer en nu ben ik op zoek naar iemand die in december voor mijn tamme kakariki wil zorgen.
    Heeft iemand van dit forum een goede ervaring of een tip?
    Ik heb er nu al slapeloze nachten van dat ik geen goede oppas kan vinden voor mijn geliefde kakariki.
    Bedankt alvast

  • #2
    Misschien moet je er even bijzetten waar je vandaan komt.
    Bekijk mijn vogels op:

    http://papegaaiamadine.webnode.nl/

    Opmerking


    • #3
      mischien kun je hem tijdelijk onderbrengen bij familie?
      groeten gijs

      Opmerking


      • #4
        Ik was ook eens opzoek naar een oppas.
        Advertenties geplaatst op Marktplaats, Vogelmarkt en fora. Je krijgt af en toe vage types erop af. Bijvoorbeeld mensen die jouw vogels willen "uitproberen".
        Uiteindelijk wilde een neef op mijn vogels passen.

        Opmerking


        • #5
          Zojuist bij iemand geweest die ook vogels heeft en die wil best oppassen.
          gelukkig, alleen is het enige probleem dat deze persoon alleen 's avonds thuis is en niet overdag, wat onze kakariki wel gewend is, en heel veel uit zijn kooi is.
          Hij heeft wel veel verstand van vogels, dus dat komt wel goed hoop ik.

          Normaal gesproken bracht ik hem bij familie, was nooit een probleem.

          Ik had ook al op markplaats gekeken, daar was een vogelhotel in schiedam, maar die is voor onbepaalde tijd gesloten.
          En inderdaad die vage advertenties vertrouw ik ook niet helemaal van mensen die op je vogel willen passen.

          In ieder geval bedankt voor jullie snelle reacties en meedenken.

          Trouwens mooie website, met mooie kleuren.
          Fijn weekend allemaal

          Opmerking


          • #6
            Fijn dat je toch iemand gevonden hebt. Wat anders ook nog een optie was geweest om eens te bellen met verschillende dierenpensions in je buurt. Meestal alleen bedoeld voor honden en katten maar ik weet dat er soms ook vogels en knaagdieren logeren. Is allicht het proberen waard?

            Opmerking


            • #7
              Woon je in de buurt van Schiedam?
              Anders zou ik proberen toestemming te krijgen van mijn ouders en zou ik op jouw kakariki kunnen letten. Kooi meenemen is niet nodig.
              In de vakanties ben ik meestal thuis en kunnen de vogels lekker rond vliegen, ook overdag.

              Opmerking


              • #8
                Bij mij past de buurman tijdens een vakantie op de vogels. Hij is zelf een duivenmelker en heeft dus ook wel verstand van vogels.
                Ik weet niet of je aangesloten bent bij een lokale vogelvereniging? Anders zou ik daar gewoon informeren. Dr is altijd wel iemand die het voor je over heeft om tijdelijk op je vogel te passen. Bijkomend voordeel is dat hij/zij vaak ook veel ervaring heeft met vogels waardoor je vogel in goede handen is.

                Opmerking


                • #9
                  Ik moest helaas een ander account aanmaken omdat ik niets meer kon plaatsen op het forum.

                  Vandaar de naam swift die dus eigenlijk nachtegaal is.

                  Nogmaals bedankt voor jullie fijne reacties
                  Jullie tips stel ik erg op prijs
                  Ik woon in de bollenstreek, niet in schiedam, maar de afstand voor een goede verzorging voor mijn vogel is geen probleem.
                  maar zoals ik al schreef heb ik gelukkig iemand gevonden waar mijn kakariki kan logeren.
                  fijne avond

                  Opmerking


                  • #10
                    succes nog verder met je vogels.
                    groeten gijs

                    Opmerking

                    Working...
                    X