Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Enkele Forpus in gemengde voliere?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Enkele Forpus in gemengde voliere?

    Hallo allemaal,

    Ik had een koppel Forpussen in de huiskamer waarvan vandaag het vrouwtje helaas overleden is.
    De hele week al had ik gezien dat ze rustiger was dan normaal en vanmorgen zag ik dat het mis ging.
    Vanavond is ze overleden. Ik vind het erg jammer want ze waren heel erg lief voor en met mekaar.

    Het mannetje zit nu dus alleen in de kooi en alhoewel hij er geen probleem van lijkt te maken, wil ik hem zeker niet alleen laten.
    Ze zijn (waren) beide nog maar twee jaar, dus als het goed is, heeft deze Forpus nog heel wat jaartjes voor de boeg.

    Ik lees her en der dat het niet gaat lukken om er nu gewoon een nieuw vrouwtje bij te zetten in de kooi dus dat ga ik niet proberen.

    Wat ik wel wilde doen; mijn oom heeft een gemengde voliere met parkieten, kanaries, zebravinkjes, aga's, zou het lukken als hem daar neerzet zodat hij niet alleen hoeft te blijven? Of gaat dat ook zeker mis? Er is geen andere Forpus aanwezig dus er geen mogelijkheid voor het mannetje om te kweken.

    Bedankt alvast!
    Kim

  • #2
    denk dat dat ook mis zal gaan. aga's gaan niet samen met forpussen.
    groeten gijs

    Opmerking


    • #3
      Bedankt voor je reactie!

      En een nieuw vrouwtje bij het mannetje denk je ook dat dat niet zal lukken?
      Ik las ergens dat ze, eenmaal een partner gehad, geen andere meer aanvaarden, klopt dat?

      Ze waren echt heel erg lief voor mekaar dus ik weet ook niet of ik nog een vrouwtje ga vinden waar het zo goed mee klikt.

      Opmerking


      • #4
        beste kim.
        ik kweek nu al een lange tijd met forpussen maar dit heb ik nog nooit gehoord.
        als ik u was zou ik het gewoon proberen. volgens mij zal dit niet fout gaan
        groeten gijs

        Opmerking


        • #5
          Bedankt voor je antwoord.

          Gewoon een nieuw vrouwtje halen en erbij zetten?
          En verder niks anders doen? Of moeten ze eerst een tijd apart naast mekaar?

          Want het is een gewone Ferplast kooi (Ferplast Ibiza), dus geen voliere die ik binnen heb.
          De nieuwe vogel kan dus niet echt vluchten, moest dat nodig zijn...

          Ik heb ze destijds gelijk aangekocht en gelijk samen in deze kooi gezet.
          Na vijf minuten zaten ze toen al lief naast mekaar en dat is heel goed blijven gaan.

          Opmerking


          • #6
            ik zou en gewoon een nieuw vrouwtje bij zetten.

            als het binnen een dag nog niet mis is gegaan hebben ze elkaar waarschijnlijk wel geaccepteerd.
            als ik u was zou ik wel een wc rolletje of iets anders dat ze kunnen slopen in de kooi leggen mochten ze gestrest raken dan gaan ze niet aan elkaar zitten
            groeten gijs

            Opmerking


            • #7
              Forpussen bij elkaar zetten is soms heel lastig.
              Als je de mogelijkheid hebt dan zou ik ze bij elkaar plaatsen, maar dan wel in een andere kooi.
              Doe er wilgentakken in, dan is de omgeving nieuw en hebben ze wat te doen.
              Henk

              Opmerking


              • #8
                Bedankt voor jullie reacties!
                Ik ga het er maar gewoon op wagen dan

                Opmerking

                Working...
                X