PDA

Bekijk Volledige Versie : tips?

marquancez
24-08-2014, 12:03
Hoi allemaal.

Zoals bekent is ben ik begonnen met een volière.
Nu moet ik er nog planten in doen. Ik had zelf al een paar ideeën maar wil jullie mening en eventuele tips. Ik dacht er aan om een klim plant tegen de achterwand te planten omdat er een lelijke schutting staat waar ik niks aan kan doen. Er komen 1 a 2 bomen in. Ook dacht ik aan varens voor schuil plek voor de kwartels.

1 van de bomen word de pruiken boom niet bekend en geroeid snel.

HansV
24-08-2014, 14:14
Zou dit topic eens doorlezen:
http://www.vogelcafe.nl/showthread.php?41176-voli%E8replanten&highlight=planten+struiken

marquancez
24-08-2014, 15:32
Die is zo uitgebreid dat ik geen overzicht meer heb :p

kingfisher
24-08-2014, 16:20
Overzicht moet je zelf maken,gewoon selecteren wat je wel kunt gebruiken en wat voor jou niet in aanmerking komt.

Als dit al lastig is dan zal het leven voor jou nog lastiger zijn.;)

marquancez
24-08-2014, 17:49
Mijn verstand qua planten is echt minder dan 0 :p als ik een planten naam zie weet ik niet of het een klimmer is of hang plant. Ik weet niet hoe groot niks xd

Ton
24-08-2014, 19:11
Stefan, wat bedoel je met 1: de pruikenboom ?

het ligt er aan wat voor vogels je in je voliere wil, sommige soorten daar houden de planten het niet bij uit.

dus eerst bepalen wat voor je vogels je wil, en dan kijken of er planten bij kunnen.

marquancez
25-08-2014, 05:42
Stefan, wat bedoel je met 1: de pruikenboom ?

het ligt er aan wat voor vogels je in je voliere wil, sommige soorten daar houden de planten het niet bij uit.

dus eerst bepalen wat voor je vogels je wil, en dan kijken of er planten bij kunnen.

De pruikenboom ook wel de royal purple.
En wil er ieder geval tropen in hebben. De lijst waar ik aan zat te denken bhad ik dan bij de topic mijn volière gezet. Alleen zonder de gordelgrasvink.

MatthijsH
25-08-2014, 07:32
Is klimop wat voor je achterwand.
Conniferen en buxus kunnen ze ook wel hebben. (let op: bij spitsstaarten mag je max. 1 koppel!

Ton
25-08-2014, 18:47
de meeste tropen eten niet van je beplanting, alleen af en toe wat knabbelen. kanarie achtigen laten niets heel van je planten.

Hedera, buxus, coniferen, zijn heel geschikt inderdaad.