PDA

Bekijk Volledige Versie : kamerplanten in kooi in tuinhuis

pieterh
21-08-2014, 09:39
Kan ik de volgende planten in mijn binnenkooi plaatsen in mijn tuinhuis? Areca palm? En een ficus bejemina? Zijn deze giftig en kunne ze in een tuinhuis overleve? Dit zijn eigenlijk kamerplanten.

loodje
21-08-2014, 18:15
Een ficus benjemina is (licht)giftig. Dat zou ik niet doen.

Kamerplanten kan wel als het tuinhuis vorstvrij is, zo niet zullen ze moeilijk overleven.

In een tuinhuis kunnen ook vlier en kruiden in een pot. Ik heb van een tuinhuis een serre gemaakt en deze planten doen het daar goed in.

pieterh
21-08-2014, 22:31
merci heidi, dan ga ik verder zoeken naar planten. mag ik een liguster er in zetten ? is maar een kooi van 2x1,3x2,5 waar dat ik koppel zwartkopsijs ga in houden en proberen met te kweken als alles goed gaat.

loodje
22-08-2014, 19:57
Een liguster, dat weet ik niet zeker, die ken ik niet echt.

Je hebt zwartkopsijzen lees ik.
Amerikaanse sijzen zijn echte plantenslopers.
Ik heb ook Amerikaanse sijzen en bij mij blijft weinig heel.
De plant die het beste houd is de vlier.

Verder heb ik heel veel kruidenplanten staan. Die kweek ik op buiten de voliere.
Eenmaal wat groter, zet ik ze bij de vogels. soms houden ze een of twee weken stand, om dan plots binnen 1 a 2 dagen compleet gesneuveld te zijn.

Ik heb daarom ook veel nep planten erbij hangen of staan. Daar trekken en knagen ze ook wel aan, maar weinig.

pieterh
22-08-2014, 21:50
Merci heidi,
Ja ben ik ook gaan halen kunstplanten voor rond de nesten. Welke kruiden kweek je? Lijkt me leuk te doen

loodje
23-08-2014, 08:21
Is inderdaad leuk om te doen.
Deze plantjes verspreiden ook een aangename geur in een vogelverblijf.
Bovendien zijn ze ook goed voor de vogels. Kruiden zijn gezond.

Kijk eens op mijn site bij voeding, daar staan ze.